• irrbloss_83

Höstbebisar efter IVF 2016

jewel skrev 2016-05-09 07:46:11 följande:

Vecka 18! :)

Wow vilken kula! Vad fin du är :)
  • irrbloss_83
    Pusheen skrev 2016-05-11 20:47:16 följande:
    Spännande, det var ju inte mycket som skilde. Vi har gjort icsi så vi får väl se vad det blir i höst smile1.gif
    VI har också gjort ICSI, så det verkar som att det till och med är "mer" 50-50 än normalt. Spännande. 
    20/6 får vi förhoppningsvis veta vad lilla plutten är för nåt, då är det dags för RUL. 
  • irrbloss_83
    Pusheen skrev 2016-05-12 10:37:22 följande:
    Min bm sa att vi ivf:are får ett extra ultraljud i vecka 34 isch..

Har ni hört ngt om det? Undrar varför. Hon sa att det inte var av någon särskild anledning för någon risk eller så, bara att man kollade lite extra.
    Måste ju vara någon anledning tycker jag..
    Jag har läst nåt om det i nån tråd här tror jag. Slutsatsen var att man gjorde så förr för att man ville se så att tillväxten var ok med IVF-barnen. Men många landsting har slutat med det extra ultraljudet nu eftersom det var lika normalt som för alla icke-IVF:are. 
    Jag bor i ett av de lite mer nordliga landstingen och vi får inget extra förutom det tidiga i typ v7-9. 
  • irrbloss_83

Jag har mitt i 19+2 har jag för mig. Har ju relativt nyligen varit på UL (KUB) så jag har inget emot att vänta nån vecka "extra" :)

• irrbloss_83
    Sally Cinnamon skrev 2016-05-21 23:52:08 följande:
    Alltså åh! Jag har moderkakan i framväggen så har varit osäker på om jag verkligen känt rörelser eller inte men nu! Känner tydliga puffar mot min hand. Ligger i sängen med världens smajl och kan inte sova <3
    Åh vad härligt! 
    Förstår att du inte kan sova, du har ju mycket viktigare saker för dig! :)
  • irrbloss_83
    Amie77 skrev 2016-05-23 16:46:05 följande:
    Jag tror inte du behöver oroa dig alls! Igår så slängde sig blivande storbror helt plötsligt över mig och använder min mage att häva sig fram på. Gjorde hur ont som helst, men jag oroade mig inte för bebisen ändå. Storebror fick naturligtvis höra att han måste vara försiktig trots det.

Det är så spännande med alla RUL och rörelser nu! Och jag känner att jag ligger låååångt efter. :) I min förra tråd hade jag ett av de första BF-datumen och fick också barn först så där behövde jag aldrig "ligga efter". Jättelöjlig känsla! Haha.
    Åh, du sätter ord på mina känslor känner jag. Känns också som om jag ligger ljusår efter "er i täten" :D Här är det inte ens minsta aning till sparkar fast jag längtar så att jag kan bli tokig! Jaja, det spelar ingen roll ändå, graviditeten varar lika länge oavsett, och just nu känns det som om jag vill vara gravid för evigt... Bara jag får känna sparkarna nån gång! :P
  • irrbloss_83
    jewel skrev 2016-05-24 11:59:41 följande:
    Nu har jag varit på RUL. Allt såg bra ut men jag ska tillbaka nästa vecka för det var två grejer de inte kunde se. O jag som var så säker på att det är en tjej blev väldigt förvånad när jag såg tydligt att det är en liten lillebror! <3
    Grattis till en fin liten pojke! :)
  • irrbloss_83
    Libra1 skrev 2016-05-26 18:19:16 följande:

RUL idag och allt såg perfekt ut. Vi väntar en liten pojke. <3

Grattis! Vad roligt med en liten pojk! :)
  • irrbloss_83

Jag har lyckats dra på mig en riktig mansförkylning. Har blivit bortskämd av maken med frukost på sängen imorse och nu ligger jag på soffan och tycker väldigt synd om mig själv. 

Det är mycket MYCKET värre att vara förkyld som gravid, kan jag tyvärr meddela.

• irrbloss_83

Vi har inte heller fått lyssna på hjärtat, vi har bara varit på inskrivningen och sen har det varit bara ett par telefonsamtal om lite provsvar och sånt där. 

Tror vi har nästa besök nån gång runt v 20 eller strax efter så då kanske vi får det. Å andra sidan har vi RUL i v 20 också så....

Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016