Vad kommer hända
Har en 13 årig dotter sen tidigare. Själv har jag bildat ny familj sen fem år tillbaka. Min dotter har bott hos oss i olika perioder men det har aldrig fungerat. Sista gången var i sommras då hon på egen begäran ville flytta hit permanent byta skola osv, för hon ville absolut inte bo hos sin mamma längre. Vi var väll lite tveksamma eftersom det inte funkat tidigare. Och även denna gång slutade det i katastrof, hon uttryckte ett hat mot att bo här och även ett hat mot min fru. Hon flyttade hem till sin mamma. Nu är hon sjukskriven från skolan och går på samtal hos BUP. Nu har bup kontaktat socialen för dom är oroliga för min dotter någon utredning väntar misstänker jag. Detta jag skriver nu kan låta hårt och kallt men måste vara ärlig. Hos oss kan hon inte bo det påverkar vår familj väldigt negativt, det skulle leda till skilsmässa om det kom på tal igen. Hos sin mamma vill hon inte heller bo för hon lider av psykisk ohälsa från och till. Vad händer om barnet inte kan bo hos någon av föräldrarna?. Kan jag neka henne att bo här?. Vill inte ha några predikningar om att ni skulle gjort allt för era barn. Har en fru jag älskar och vi har en dotter på 2,5 år någon som varit med om något liknande?