• Anonym (T)

Är man homosexuell om man känner sig attraherad av en lady boy?

En lady boy och transvestit gör ju allt för att se ut såsom en tjej eller kvinna. Men behöver man egentligen vara homosexuell om man nu råkar känna sig attraherad av en som lyckats göra sig så kvinnlig så att man tar han som tjej eller kvinna?

Ta t ex Oh i Trettio grader i februari. Många som är lady boy mm kan vara långt mycket feminina än de som faktiskt är *födda kvinnor rent fysiskt.

Men om man nu som man tycker om det kvinnliga och feminina hos en lady boy. Kan man då som man verkligen betraktas som homosexuell?

*Visste inte hur jag skulle skriva det. För visst vet jag att man även kan vara född som kvinna i en manskropp och tvärtom.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är man homosexuell om man känner sig attraherad av en lady boy?
  • Anonym (T)
    Anonym (T) skrev 2016-02-16 23:18:41 följande:

En lady boy och transvestit gör ju allt för att se ut såsom en tjej eller kvinna. Men behöver man egentligen vara homosexuell om man nu råkar känna sig attraherad av en som lyckats göra sig så kvinnlig så att man tar han som tjej eller kvinna?

Ta t ex Oh i Trettio grader i februari. Många som är lady boy mm kan vara långt mycket feminina än de som faktiskt är *födda kvinnor rent fysiskt.

Men om man nu som man tycker om det kvinnliga och feminina hos en lady boy. Kan man då som man verkligen betraktas som homosexuell?

*Visste inte hur jag skulle skriva det. För visst vet jag att man även kan vara född som kvinna i en manskropp och tvärtom.

Förtydligande.
    Är man som man homosexuell om man känner sig attraherad av en lady boy?

Eller så kan man försvåra det ytterligare och skriva:
    Vem är det egentligen som är homosexuell som känner sig attraherad av en lady boy? En man eller kvinna? 

• Anonym (T)
    Anonym (T) skrev 2016-02-16 23:27:10 följande:
    Förtydligande.
    Är man som man homosexuell om man känner sig attraherad av en lady boy?

Eller så kan man försvåra det ytterligare och skriva:
    Vem är det egentligen som är homosexuell som känner sig attraherad av en lady boy? En man eller kvinna? 
    Homosexualitet skulle ju kunna vara när man väll när man tänder på en som ser likadan ut som en själv dvs om man är man och den andre ser ut som en man. Eller om man är kvinna och den andre ser ut som kvinna: Men sådan ser inte alltid verkligheten ut.

• Anonym (Pk)

Alla kvinnor har inte fitta och vissa kvinnor har snopp! Det är liksom inte enbart det som finns mellan benen som avgör någons kön.

• Anonym (Går bara inte)
    Anonym (Pk) skrev 2016-02-16 23:41:19 följande:

Alla kvinnor har inte fitta och vissa kvinnor har snopp! Det är liksom inte enbart det som finns mellan benen som avgör någons kön.

Jag har den största respekt för människor som anser sig ha blivit födda i fel kropp. Människor som biologiskt är födda till män men känner sig som kvinnor - och tvärtom.
    Men, samtidigt, kan jag inte se en person med kuk som annat än man och en person med fitta som annat än kvinna. Sorry, men jag kan bara inte.
  • Anders 386

Exemplet Oh i TV-serien har ju aktualiserat frågan. Jag måste erkänna att jag tycker hon är jättesöt. Lite nyfiken på om det är en kvinna eller en ladyboy? troligen en kvinna va??
    Men i vilket fall som helst så är hen kanonsöt och rent teoretiskt skulle hen tända mig sexuellt även om hen har en kuk. Så jag håller nog med Pk där. Det handlar mer om person än om vilka "verktyg" hen har. Men det beror också på hur "öppensinnad" man är inför bisexualitet. För många är det fortfarande jätteviktigt att identifiera sig som hetero, och man tränger undan sina egna fantasier om det egna könet.

• Anonym (Pk)
    Anonym (Går bara inte) skrev 2016-02-17 04:05:33 följande:

Jag har den största respekt för människor som anser sig ha blivit födda i fel kropp. Människor som biologiskt är födda till män men känner sig som kvinnor - och tvärtom.

Men, samtidigt, kan jag inte se en person med kuk som annat än man och en person med fitta som annat än kvinna. Sorry, men jag kan bara inte.

Googla Buck Angel. En kvinna för dig alltså?
  • Anonym (Går bara inte)
    Anonym (Pk) skrev 2016-02-17 10:23:35 följande:
    Googla Buck Angel. En kvinna för dig alltså?
    Intressant person, indeed. Men jag är ju heterotjej och föredrar män som är födda män med kuk. Jag tycker det är bra att transpersoner har möjligheten att bli den de känner att de är, och önskar dem ett bra liv med hälsa och kärlek. Hade jag ett barn som kände så, skulle jag stötta det i sina beslut - om än jag skulle be hen inse allvaret i det hela och noga fundera igenom om könskorrigering är det rätta valet. Allt i syfte att hen skall få ha ett bra liv.

Men sedan har jag också mina känslor och preferenser, och då är det en person som är född man och känner sig trygg i det jag vill ha för egen del. Jag anser att det finns en biologisk skillnad mellan män och kvinnor och uppskattar att det är så. Det ger en särskild spänning att det är så, en spänning jag inte vill vara utan. Så, nej, det är inte enbart en person jag attraheras av, utan också just att det är en biologisk man. Vi har alla våra preferenser och så här ser det ut för mig. Var god respektera det. Jag respekterar andras val så länge det handlar om vuxna människor och alla är ok med det.
    Och jag står också upp för HBTQ-personers rätt att vara som de är.
  • Anonym (T)

Hur många tycker att man är homosexuell om man t ex som man ändå tycker om och attraheras av det kvinnliga och feminina hos en man som trots sitt kön ändå anser sig vara kvinna t ex som lady boy?

Eller

Hur många anser att man är homosexuell om man t ex som kvinna ändå tycker om och attraheras av det manliga och maskulina hos en kvinna som trots sitt kön ändå anser sig vara en man? 

Kortfattad beskrivning av homosexualitet: En känslomässig och sexuell dragning till individer av det egna könet.

Men jag tycker denna beskrivningen är att göra det för enkelt för sig. För jag anser att det inte är såhär enkelt.

Nej jag vill nämligen lägga betydligt större vikt i vad man som individ tycker är kvinnligt respektive manligt hos den man attraheras och känner sig dragen till.

Inte då minst med hänsyn till dom som anser sig vara födda i en fel kropp och i hela sitt liv därefter kan få kämpa med att sitt kvinnliga och feminina accepterat.

Jag tror nämligen många av dem skulle bli direkt sårade att bli betraktad som homosexuella när man samtidigt kan ha fått kämpat i hela sitt liv för att bli sedd såsom kvinna eller man.

Vad är det som säger att den beskrivningen vi har här i Sverige ang. detta med homosexualitet är den rätta. Ja tänker då främst på kulturer som t ex den thailändska som förmodligen ser lite annorlunda på det hela.

• vargveum

Vad spelar det för roll?
    Jag har sett ett antal porrklipp med sådana transor/ladyboys, den kan vara trevligt.
    Jag kan tycka att det vore nice att suga kuk (men har inte provat ännu).

Annars är jag attraherad av tjejer och har aldrig blivit kär i något annat än tjejer.
    Men sex, det kan man väl känna en dragning till det mesta... eller iaf jag?

Ser mig väl som hetero om någon frågar, men som sagt, vad spelar det för roll? Knulla/fantisera om vem och vad du går igång på tycker jag. Etiketter är bra ibland men ett hinder ibland...

• Anonym (Male Hetero Sapiens)

Lite osäker på vad du menar med lady boy och har inte heller sett programmet du nämner.

Har sett transvestiter på bild, på video, men bara vid något sällsynt tillfälle i verkligheten. Har alltså inte kommit i kontakt med någon. Men av det lilla jag sett så har jag omöjligen kunnat känna någon attraktion till någon av dem.

Uppfattar dem tvärtom frånstötande, av det enkla skälet att det med all tydlighet syns och märks att de är fejk. Manligheten lyser igenom, det både syns och märks tydligt. Hur feminint personen än är klädd och hur hårt personen än är sminkad så synd det. Hårdsminkning och överdriven utmanande klädsel snarare understryker att personen är transa och nästan skrämmer istället för att attrahera. Hårda beniga ansiktsdrag, breda axlar, seniga muskulösa armar, smala lår och vader, avsaknad av underhudsfett, mörk röst och så vidare.

Väldigt oattraktivt som jag uppfattar det. Älskar kvinnlighet och mjuka kvinnliga kvinnor för min del. Som både ser ut som, låter som, känns som, doftar som, smakar som, rör sig som, uppträder som och charmar som bara en kvinna kan göra. Men hon behöver inte nödvändigtvis klä sig eller sminka sig som en kvinna.

Jag tvivlar starkt på att det existerar en enda transa som saknar manliga attribut och uppfattas som 100% kvinnlig, för hittills har jag inte sett det. Långt därifrån. .

Men om en person verkligen i alla avseenden skulle verka alltigenom kvinnlig till 100% till det yttre och inre med allt vad det innebär, men med det enda undantaget att personen hade kuk och pung mellan benen istället för fitta, ja, då skulle jag kunna attraheras.

Svar på tråden Är man homosexuell om man känner sig attraherad av en lady boy?