Inlägg från: Anonym (2snitt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (2snitt)

Ni som gjorde snitt med 1:a, blev det snitt även med 2:a?

Snitt med första pga värksvaghet och lång utdragen förlossning som aldrig gick mer än till 7 cm. Vidrig upplevelse var skräckslagen för snittet i andra graviditeten som tyvärr också slutade med snitt men den gången pga för snabbt förlopp så bebis blev stressad och det blev därför ett ur-akut snitt den gången. Min livmoder var dessutom bara millimeter från att brista så tur ändå men jag är oerhört besviken över att inte ha fått föda vaginalt!

• Anonym (2snitt)
    calabalic skrev 2016-02-19 00:21:42 följande:

Ojdå vilken otur du haft. Men tur ändå att snitt finns som reservalternativ, för annars skulle det ju inte slutat så bra. Men shit vad läskigt att livmodern var nära att brista, hur märktes det att den nästan brast?

Jag gick hos mvcpsykologen som tur var innan andra förlossningen.

De märkte när de öppnade mig att livmodern var supertunn och pågång att brista. Troligtvis pga det snabba förloppet och riktigt intensiva värkar utan några riktiga pauser. Jag var fullt öppen när de tog lactatprov på bebisen och då var han så stressad att dom tryckte på knappen och sprang. Kanske var han det pga livmodern? Jag vet att hade jag gått in i krystvärkar så hade han troligtvis inte levt idag för då hade det brustit! Det var nära ögat och jag är otroligt tacksam idag att allt gick bra!

Jag tror också att det är vanligare än det sägs. Har ytterligare en vän som livmodern sprack för, nu gick det bra men ändå!
Svar på tråden Ni som gjorde snitt med 1:a, blev det snitt även med 2:a?