Inlägg från: Josefine1991 |Visa alla inlägg
  • Josefine1991

Ni som gjorde snitt med 1:a, blev det snitt även med 2:a?

calabalic skrev 2016-02-17 22:01:04 följande:

Tack för din info! Tror aldrig jag har hört om nån förut vars igångsättning inte funkade. Men så bra att det funkade av sig själv andra gången! Det där med komplikationen är nåt jag varit lite orolig för också, om snittet kan orsaka problem vid en vaginal förlossning. Har läst skräckhistorier om brusten livmoder och sköra slemhinnor runt ärret. Jag blev nämligen (oplanerat) gravid redan 3-4 månader efter mitt snitt. Hur lång tid gick det mellan dina barn? Hade de sett att moderkakan satt fast i ärret före förlossningen eller kom det som en överraskning?

Min igångsättning misslyckades också. Blev akut snitt i januari -15. Då jag hade konstiga värkar. Fick lixom inte ut han. Hade ont o blev trött men de hände inget. sen va de tvungna att snitta.. Är livrädd för detta igen då mitt snitt va en mardröm. Värkar i 2 dygn. Akutsnitt och pojken skriker inte o andas inte och de får hjälpa honom att komma igång med andningen i 4 minuter.. De va mina längsta minuter i hela mitt liv. Trodde han va död ???? fy!!!
Svar på tråden Ni som gjorde snitt med 1:a, blev det snitt även med 2:a?