Inlägg från: SkogsstjärnN |Visa alla inlägg
  • SkogsstjärnN

Ni som gjorde snitt med 1:a, blev det snitt även med 2:a?

2005 - Snittades akut med första pga av misslyckad igångsättning / moderkaksavlossning (lång historia men oklart vad som är rätt, läkarna säger olika). Det var då ett katastrofsnitt som de kallade det då, ur-akut numera. Höll på att snittas på förlossningen men de fick i sista sekunden en operationssal. De öppnade mig hela vägen mellan höftbenen vilket jag inte reagerade på förens jag var gravid med nästa.

2015 fick jag nästa dotter och var inställd på vaginal förlossning då det inte fanns något hinder pga av snittet. Blev dock sjuk och behövde förlösas och då var inte igångsättning aktuellt pga av ärrbildning. Blev ett planerat akutsnitt eftersom det var säkrare. Det visade sig att min livmoder växt fast i allt (typ) och det tog väldigt lång tid att öppna upp mig och skära isär sammanväxtningarna. Det var därför jag haft så ont hela graviditeten då en växande livmoder som sitter fast på höften, blåsan osv inte är snällt mot kroppen. De menade att det hade nog slutat i snitt även om förlossningen startat själv. Men att ha så mycket sammanväxtningar är väldigt ovanligt:)

Svar på tråden Ni som gjorde snitt med 1:a, blev det snitt även med 2:a?