Ni som gjorde snitt med 1:a, blev det snitt även med 2:a?
Jag snittades med första barnet dec 13. Gick över 16dgr å förlossningen startade spontant men efter 32timmar öppnade jag mig 6cm å det fick då bli snitt.
Jan 16 var det dags för barn nr2 man gjorde en röntgen av mitt bäcken å det visade att jag inte var för liten som man misstänkt efter första barnet! Hade förlossningsplan där det skrevs in att blir det utdraget utan progress ska snitt göras! Vattnet gick 16/1 på BF å värkar kom igång 17/1 vid 16 tiden in till förlossningen runt 19 hade då värkar varannan minut som var starka. Timmarna gick å vid kl 3 18/1 var jag öppen 7cm å kl 8 sedan var det samma antal cm. Det började diskuteras snitt å jag greps av panik å skrek att jag ville ha snitt. Hade då haft värkar varannan minut som sagt i ca 14timmar. 2tim ef beslut föddes våran son via snitt. Ångrar mig så att jag gav upp!! Är en stor sorg känner jag. Vet dock inte om jag ens hade kunnat öppna mig helt. BM vid förlossningen sa att de hade återigen kollat mina röntgenbilder å att jag tydligen har aningens för litet bäcken! Ska iväg på måndag å diskutera min förlossning å ev framtida graviditeter.