Anonym (Blomman) skrev 2016-02-17 23:28:14 följande:
Jag skulle vilja veta hur han känner för oss. Och att vi provar terapi. Jag är inte säker på hur jag vill ha det, skulle vilja ge det ett försök till efter att han fått reda på vad jag känner.
Jag tycker
inte du ska ge honom brevet. Det verkar som att ni redan haft många samtal som inte lett till något gott. Och jag tror du i den här meningen ovan hittat den enda lösningen - sök hjälp.
Många, många par hamnar i en djup svacka när de blir "kombos" mer än älskande par. För en del är det kört och det är meningen att gå vidare. För en del går det att komma ur svackan - och som alla andra tuffa saker som man övervinner - komma ur starkare.
Det enda sättet att veta är när det gått så här långt att ta hjälp av en duktig terapeut. Även om ni bestämmer er för att gå skilda vägar är terapi ett jättebra steg för att få ett bra avslut.
Så håll det här inom dig ett litet tag till, och gå till din partner och säg att ni ska söka hjälp. Ta upp det där, så att ni kan få hjälp att handskas med alla frustration och ensamhet.
Kram och lycka till.