Tröttheten
Stödstrumpor är toppen att använda.
Äter du något tillskott?
Graviditeten kräver mycket näring och vissa av b-vitaminerna kan hjälpa mot domningar. Som gravid skulle jag tagit ett b-vitaminkomplex (alltså med alla b-vitaminer i en tablett/kapsel).
Gärna oxå kalcium och magnesium vilket förbrukas i stora mängder. Tas på kvällen och är även bra för sömn, mot kramp i benen mm. Jag åt cal/mag från Great Earth som gravid (och även nu då jag sover mycket bättre med den).
Du kan även ta tex super-c 1000mg från Great Earth (ester-c är oxå bra som är skonsam för magen och utsöndras lite långsammare).
C-vitamin är bra för immunförsvaret, blodcirkulationen, järnvärdet och du kan känna dig lite piggare.
"C-vitaminbrist
En lindrig brist av C-vitamin yttrar sig som trötthet, irritabilitet, blödande tandkött, försämrad sårläkning och allmän svaghet. Vi har vissa depåer, men de är helt uttömda efter 60-100 dagar. "
kurera.se/det-har-visste-du-inte-om-c-vitamin/
GLÖM INTE ATT DRICKA MYCKET VATTEN!! VATTEN MOTVERKAR TRÖTTHETEN. Som gravid behöver man betydligt mer vatten. Börja gärna dagen med ett glas vatten med citron i och se sen till att dricka mellan måltiderna (annars stör man matsmältningen.)