• OroligPappa

Varannan vecka

Har en fråga bara: Vi har varannan vecka och det har aldrig varit några problem. Nu fick jag ett mail att från måndag ska grabben bo heltid hos henne utan mitt tillkännagivande, det bara är så enligt henne. Jag har sagt jag hämtar på måndag.

Vart ska jag vända mig om det blir strul?

Har hon rätt att bara bestämma rakt upp å ner bara?

• Svar på tråden Varannan vecka
  • LHF
    LillaLoppi skrev 2016-02-18 12:05:17 följande:
    Ligger hemma med fyra knäckta revben, så, nä, just nu har jag extremt mycket fritid.

Vad gör du själv här inne?
    Ligger i sängen då jag är nyopererad ;)
  • LillaLoppi
    LHF skrev 2016-02-18 12:07:39 följande:

Ligger i sängen då jag är nyopererad ;)

Då har vi ju nästan något gemensamt. Förutom att de inte kan göra något åt nian revben. De ska självläka. Jobbigt att jag har fått en jävla rethosta just nu, så passande. Tror jag ska dö varje gång jag hostar.
  • OroligPappa

Då ljuger du, 2007 i dec kan jag säga. Men varför skulle jag ljuga?

Vad är min vinning på de?

LillaLoppi skrev 2016-02-18 11:42:23 följande:

Ringde precis och kollade. Det finns ingen sådan dom under hela 2007-2009 (de åren jag frågade om).

Så det så. Sa ju det! Ljugpotta där!

• OroligPappa

Lilla loppisen ska du ha ett målnr oxå?

LillaLoppi skrev 2016-02-18 11:42:23 följande:

Ringde precis och kollade. Det finns ingen sådan dom under hela 2007-2009 (de åren jag frågade om).

Så det så. Sa ju det! Ljugpotta där!

• LHF
    LillaLoppi skrev 2016-02-18 12:10:25 följande:
    Då har vi ju nästan något gemensamt. Förutom att de inte kan göra något åt nian revben. De ska självläka. Jobbigt att jag har fått en jävla rethosta just nu, så passande. Tror jag ska dö varje gång jag hostar.
    Lite smärtstillande kanske du har fått iaf?

Ja skratta, hosta och nysa är döden för mig också just nu. Tack och lov så har det inte behövt göras så ofta, förutom att skratta då.

Så, nu ska jag sluta vara OT. Krya på dig!
  • SupersurasunkSara

En dom gäller tills ni gemensamt kommer överens om att bryta den eller tills annan dom finns. Får du inte hämta barnet kan hon dömas till vite. Tas det vidare till rätten kan det ses som hindrande av umgänge.

Det beror ju på varför hon meddelat detta. Är det pojken själv som vill bo heltid hos de ena, eller kanske specifikt hos mamma så kan det ju bli så som han vill.

Vet du varför hon meddelade om ändring?

Ang växelvis boende, det rekommenderas först från 3 år, men det finns de som har det från tidigare. Det finns även de som har 3 dagar i stöten sedan byte, 2 v sedan byte, en månad och sedan byte osv. Barn är olika, min ena klarade inte alls varannan v, den andra klarade det bra.

• OroligPappa

Anledningen va att han tränar 3ggr/veckan. Jag hävdade att lös dina veckor så löser jag mina.

LHF skrev 2016-02-18 11:37:31 följande:

Det är en rekommendation ja men inget som är hugget i sten.

TS. Du skriver att du har ett domslut om växelvis boende, då är det ju det som gäller.

Hon kan inte bestämma det här "bara sådär".

Skrev hon någon anledning till det hela?

• LHF
    OroligPappa skrev 2016-02-18 12:29:22 följande:

Anledningen va att han tränar 3ggr/veckan. Jag hävdade att lös dina veckor så löser jag mina.

Men vad är problemet med att han tränar 3 gånger i veckan?

Gör han inte det när han är hos dig, eller vad menar hon?
  • OroligPappa

De va anledningen, han åker till och från skolan själv och jag anser att det inte är ett problem. Sköt ditt så sköter jag mitt sa jag bara och han tränar när han är hos mig.

LHF skrev 2016-02-18 12:32:11 följande:

Men vad är problemet med att han tränar 3 gånger i veckan?

Gör han inte det när han är hos dig, eller vad menar hon?

Svar på tråden Varannan vecka