sportpappa skrev 2016-02-18 21:16:40 följande:
Min primära lösning på alla problem med spänningar, huvudvärk, smärta och liknande är att träna. Styrketräning, löpning och cykling. Idag hade jag en dag med huvudvärk hela dagen. Körde lite hemmaträning och värken försvann nästan direkt.
Massör, naprapat och kiropraktor går lite in i varandra men har olika fokus. Massör jobbar med musklerna, naprapat med att återställa normal rörelse i leder och rygg, kiropraktor med ryggen.
Jag har gått hos naprapat några gånger då jag fått en del problem med nacke och rygg. Gissningsvis på grund av på tok för mycket datortid eftersom jag är programmerare.
Jag valde naprapat för det inkluderar både massage och "kotknäckning".
Ett alternativ du inte tar upp är sjukgymnast. Min sambo går ibland hos en och det kostar bara 80 kr. Den sjukgymnasten är ansluten till Försäkringskassan och då blir det tydligen så billigt.
Jag tränar regelbundet, styrketräning och stationsträning och sånt. Jag har mindre huvudvärk sen jag började men det men sen ibland händer det här att det blir en ruskigt envis grej. Hade huvudvärk under jullovet också i ca en vecka. Och då gick jag och tränade typ dag tre och det hjälpte inte.
Har bokat en kiropraktor tills imorgon nu, finns en nära jobbet som jag tycker är bra. Sen har jag massagetid nästa vecka också så då kan det ju bli lite extra bra. Nu är jag så grymt less på den här huvudvärken!
Sjukgymnaster har jag faktiskt aldrig greppat poängen med, fattar inte vad de gör.