Vad är vackraste västra götalands område?
Hej,
Jag undrar. Om man vill bo så fint som möjligt men ändå bo nära affärer, restauranger, skolor och högst en timme från Göteborg. Vilka område skulle ni tipsa och varför?
Hej,
Jag undrar. Om man vill bo så fint som möjligt men ändå bo nära affärer, restauranger, skolor och högst en timme från Göteborg. Vilka område skulle ni tipsa och varför?
Trollhättan skulle jag inte välja då de har alla dåliga sidor av en småstad men få av de bra utanför Trollhättan finns det dock många fina områden.
Jag skulle utan tvekan välja Alingsås före Trollhättan. Kungälv är fint annars. I Ale kommun hade jag valt Älvängen och Skepplanda framför Surte och Bohus. Men smaken är ju som baken. Ni får helt enkelt rikta in er på något område som känns bra och åka dit och titta. Lycka till!
Surte förespråkar jag främst för närheten till göteborg och skolan har Ale kommuns bästa resultat.
I Trollhättan finns flera trevliga områden där det finns närhet till natur, shopping, skolor och förskolor. Egna hem, Strömslund, Björndalen och Halvorstorp för att nämna exempel. Nära till att kunna pendla.
Trollhättan skulle jag inte välja då de har alla dåliga sidor av en småstad men få av de bra utanför Trollhättan finns det dock många fina områden.
Jag skulle utan tvekan välja Alingsås före Trollhättan. Kungälv är fint annars. I Ale kommun hade jag valt Älvängen och Skepplanda framför Surte och Bohus. Men smaken är ju som baken. Ni får helt enkelt rikta in er på något område som känns bra och åka dit och titta. Lycka till!
Jag bor i Lerum och trivs här. Kommer från Göteborg och det är inte så värst långt dit. Om vi ska handla så har vi Alingsås, Partille och Göteborg att välja på. Jag skulle nog rekommendera Lerum eller Kungsbacka. Alingsås är på tok för långt bort från storstaden så dit skulle jag aldrig få för mig att flytta.
Jag tycker det finns få saker att göra, en negativ syn på utbildning och många inskränkta personer. Jag är uppväxt i Trollhättan