• Äldre 19 Feb 14:25
    5003 visningar
    15 svar
    15
    5003

    Vad tycker ni om namnet Lo på en tjej?

    Som rubriken lyder, vad tycker ni om namnet Lo på en tjej? Utveckla gärna hur ni tänker, tack

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker ni om namnet Lo på en tjej?
  • Äldre 19 Feb 14:41
    #1

    Enkelt och fint, men ändå lite ovanligt. Plus för stavningen också. Inga konstigheter där.

  • Stårsc­han
    Äldre 19 Feb 15:15
    #2

    Innan jag lärde känna en Lo tyckte jag att det var konstigt. Nu tycker jag att det är fint.

  • Anonym (2barn­smor)
    Äldre 19 Feb 15:25
    #3

    Lo är helt ok. Vet bara en med det namnet o det är en tjej. Min dotter på 2 år älskar boken om Lo ("Trädet är en hemlighet") o det bidrar säkert till att jag gillar namnet. Annars är jag lite emot korta namn som t.ex My och Li.

  • Anonym (Mmm..­.)
    Äldre 19 Feb 15:44
    #4

    Det är väl ett helt ok namn men inte så internationellt gångbart då 'loo' är slang för toalett på engelska. Man reser ju knappast mindre med åren och jag tycker man har en viss skyldighet att kolla den aspekten också. Då jag själv har ett namn som inte funkar utomlands och har lidit av det till och från så kan jag säga att jag önskat många gånger att mina föräldrar tänkt efter lite.

  • Äldre 19 Feb 16:09
    #5

    Gillar det inte, men å andra sidan gillar jag inte många namn som både tjejer o killar kan ha

  • Äldre 19 Feb 16:33
    #6

    Fint namn men extremt starkt kopplat till dagens generation (10-talisterna). Jag hade själv undvikit det.

  • Äldre 19 Feb 16:36
    #7

    Superfint! Önskar själv att jag fick använda det men min man gillar det inte tyvärr.

  • Anonym (Cyber­sphinx­)
    Äldre 20 Feb 11:36
    #8

    Fint på svenska men på engelska tänker jag mer på Lo som i "LoCalorie", typ TV-shop-produkter.

    Varför inte löpa hela linan ut och kalla henne Lynx i så fall?

    Jättefint för en datanörd.

  • Äldre 20 Feb 14:14
    #9

    Fint. Min kompis's son heter det.

  • Äldre 20 Feb 14:57
    #10

    Jättefint, min dotter heter det. =) 
    Och vi har rest i engelsktalande länder och hon har aldrig blivit omnämnd som toalett, haha. Dock tror alla utomlands att hon heter Lou.

  • LillaL­oppi
    Äldre 20 Feb 15:01
    #11

    Tänker på en pojke, både när jag hör och läser namnet.

    Bo, Lo - hm, är väl ändelsen ( o ) som gör det maskulint.

  • Äldre 21 Feb 15:50
    #12

    Gillar det. Det är ju unisex, men jag ser det faktiskt främst som ett flicknamn. Det är vackert, enkelt och lite sagoaktigt utan att bli för mycket.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Äldre 21 Feb 15:50
    #13
    fluu skrev 2016-02-21 15:50:11 följande:
    Gillar det. Det är ju unisex, men jag ser det faktiskt främst som ett flicknamn. Det är vackert, enkelt och lite sagoaktigt utan att bli för mycket.
    Dock något för sött för att jag skulle välja det själv.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (Li och Lo)
    Wed 7 Apr 2021 18:21
    #14

    Fint. Min son heter Lo.

  • Anonym (Il)
    Wed 7 Apr 2021 18:23
    #15
    -2
    ÖnskaTroHoppas skrev 2016-02-19 14:25:22 följande:

    Som rubriken lyder, vad tycker ni om namnet Lo på en tjej? Utveckla gärna hur ni tänker, tack


    Stackars barn att bli döpt efter en toalett.
Svar på tråden Vad tycker ni om namnet Lo på en tjej?