• Anonym (funderar)

Någon som valt Bli ensam Mamma

Hej är det någon där ute som valt att bli ensam mamma?
    jag är 26 år gammal och är gravid.
    älskar barnets pappa jätte mkt men han har gått vidare och nu sitter jag här gravid vecka 18 och idag är sista dagen för abort.
    Har starka moderkänslor och vill ha mitt barn men hur blir det är rädd att ångra det.

Tack i förhand

• Svar på tråden Någon som valt Bli ensam Mamma
  • Anonym (Japp!)

Jag blev gravid med en kille som inte ville ha barn först. Han sa att jag fick välja mellan honom och barnet. Jag valde barnet. i Slutet på graviditeten kom han tillbaka och vi försökte några år men separera när barnet var 4 och sen dess har jag varit ensamstående på heltid i princip. Tycker inte du ska ta bort barnet om du inte vill det. Man ångrar aldrig sitt barn och man fixar det själv också.

• Anonym (Behåll)

Jag tycker att du ska behålla barnet, det är han som går miste om något stort om han väljer att inte vara delaktig. Du kommer klara det fint på egen hand :)

• Anonym (ångra?)

Vad ska du ångra tänker du? Vill du ha barnet så ska du så klart föda det. Men räkna inte med stöd från pappan. Ekonomiskt är det enklast att ta det via FK så slipper du ha kontakt med pappan.

Om han sen kommer om något år och vill vara delaktig, stöt inte bort honom men förklara att ett barn kan man inte komma och gå som man vill till. Det följer med förpliktelser och regelbundenhet, även om det så bara är en gång i månaden och att man meddelar om man inte kan osv. Att det innebär ansvar och att allt måste gå i barnets takt.

Svar på tråden Någon som valt Bli ensam Mamma