• micromat

Förstör jag för pappan och barnen?

Anonym (Så fel.) skrev 2016-02-22 21:01:52 följande:

Sambon.....tror jag inte. Men vad bryr sig folk i det?

Plain and simple. Skiter i om folk blir "impad" eller tar illa vid sig. TS beter sig jävla egoistisk. Utrymm så ditt ex får tid för barnen veckovis, barnen borde gå före dig? Eller? Nä just det, ego.

Och praxis är följande. Man turas om (veckovis eller 3 dagar) att ha hand om barnen i den gemensamma bostaden OM någon av parterna inte hittat ett annat boende. (och nej, inneboende räknas ej)

Praxis brukar vara att man bor kvar tills man hittar nytt eget boende. OM det inte är så att man kan flytta in hos någon närstående/vän/annat i väntan på att man hittar sig något eget. Så nej praxis är INTE att man lämnar bostaden veckovis.
  • micromat
    Anonym (Så fel.) skrev 2016-02-23 23:39:56 följande:

Ja, bo i en sovsal om det är det enda alternativet. För 150:- får du ett eget rum på ett vandrarhem dock.

Återigen, eftersom du är helt insnöad på din linje så förklarar jag igen.

Du NEKAR ditt ex ett umgänge med BARNEN på samma villkor som DU själv har! Det är BARNEN som får lida.

Jag tycker synd om dina barn. Jag tycker synd om ditt ex. Jag anser på fullaste allvar att du är en väldigt dålig mor och förebild till dina barn!

Jag hoppas verkligen att du vaknar upp ur din fantasivärld du lever i. Om inte för din så för dina barns skull.

Nej hon nekar inte pappan umgänge på samma villkor som hon själv har. Pappan är välkommen att bo kvar i lägenheten men han vill inte. Det är enbart pappans val.

Hade TS däremot sagt att han inte varit välkommen hem så hade hon däremot nekat honom.
  • micromat
    fkh skrev 2016-02-26 18:36:27 följande:

Visserligen är det hans problem men det är du som ställt till det. Den som bryter upp får i min mening göra lite mer uppoffringar i det praktiska. Du kan ju uppenbarligen inte sätta dig in i hans situation. Hade scenariot varit omvänt och tråden startats av en man så hade han inte fått samma medhåll som du får här.

Men herregud! Sen när ställer man till det för att man avslutar ett förhållande som inte är bra och som varit dålig en lång period? Herregud!! Det är så man förundras ibland.

Man ställer inte till det för att man avslutar något dåligt, man rättar till något.

Hade det varit en man som startat tråden hade alla klappat honom medhårs och ansett att hans ex skulle bo kvar tills hen hittat något eget. Det för barnens skull.
  • micromat
    Anonym (Så fel.) skrev 2016-02-26 19:02:51 följande:

Jag antar att din föredetta är en kvinnomisshandlare annars är allt det du skrivit skitsnack.

Varför skulle han va en kvinnomisshandlare och varför är det skitsnack?

Jag har precis samma erfarenhet. Brukar du själv fira, festa och göra kullerbyttor av glädje när du gör slut med någon?
Svar på tråden Förstör jag för pappan och barnen?