Förstör jag för pappan och barnen?
Nu orkar jag inte citera alla konkreta förslag som kommit i tråden, kanske nån annan har lust med det. Problemet är inte att du inte fått konkreta och bra förslag utan att du kan inte ta dem till dig. Du bevisar att du fortsätter att sätta dig själv i första hand.
Visst går det att sova på ett vandrarhem, men det är inget bra förslag och det fullständigt orimligt att jag ska behöva göra det 50% av tiden i flera månader. Det är också orimligt att jag ska behöva sova på en kompis soffa och leva som en gäst i dennes hem, jag vill inte leva så och jag vill definitivt inte att mina vänner ska behöva leva så. De här förslagen är nödlösningar man kan bli tvungen att ta till när man inte har något annat val, men jag har ett val och det är att bo kvar i lägenheten.
För att jag faktiskt ska kunna flytta ut behöver jag tillgång till en liten lägenhet där jag faktiskt kan bo. Problemet är att det är allt annat än lätt att få tag på lägenheter med kort varsel i den här stan och att de är svindyra att hyra. Att jag ska betala minst 10 000 kronor i månaden för att mitt EX inte VILL bo med mig är inte rimligt någon stans.
Vill mitt ex ha ut mig ur lägenheten är den enda rimliga lösningen som jag kan se det att han hjälper mig att hitta en lägenhet och att han betalar halva kostnaden för den, om han sen vill bo i den eller fortsätta bo hos sin bror halva tiden gör han som han vill. Något sånt verkar mitt ex dock inte öppen för då han som sagt anser att det är min sak att lösa.