hur flyger man?
Efter 44 år med social fobi är jag nu tvungen att resa. Jag har aldrig rest förutom inrikes med tåg.. Hon som jag reser med vet inte hur det ligger till och hur mycket ångest jag nu har inför detta. Jag är bra på att fejka "normalt" beteende. Men jag skulle må bättre av att veta hur det går till.. Det jag sett av flygplatser är på filmer. Jag hör ord som "incheckning", "boardingpass" och "gate" , men vad är det ? Och hur går det till på en flygplats? Vad innebär handbagage egentligen och det här med vätskor, hur funkar det? En foundation eller kräm, var packar man den? Säkerhetskontroll utan metaller på sig, finns det? Eller är det bara en filmgrej ? Hur blir det med örhängen, bh-spänne eller piercing annars?
Jag vet att jag låter som världens mest korkade, men det skulle vara till stor hjälp om någon ville ge mig lite understöd. Jag får panikångest bara av tanken ????..
Och förresten, pass, vart fotas man? Hos polisen eller ska man ha med sig foto dit?
Stort tack till den som vill svara lite?!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-22 03:07
Frågetecknen som verkar malplacerade längre ned i texten var emojis, inte frågetecken!