[quote=76371115][quote-nick]palmskan skrev 2016-02-24 05:31:23 följande:[/quote-nick]Jag har egentligen ingen kontakt med någon som bistår med rådgivning eller något sådant. Alla besök rörande endon, allt från op, till isättning av spiral, uttagning av spiral osv har skett via kvinnokliniken i Västerås och Köping. Får aldrig några frågor, och ställer jag själv frågor så får jag sällan svar.
Jag har övervägt att kontakta BM i min hemstad, för att få rådgivning, men jag har varit hos henne tidigare och hon ville då skicka mig vidare då hon inte kan något om endometrios.. Haha.
Det hela är ett virrvarr, känner jag, så jag tänkte avvakta tills det antingen inte gått på våra egna försök på ett bra tag, eller tills något liksom händer. Men som du säger så vill man ju inte ha sin mens!
Jag har precis haft min första naturliga mens på över 1 år, men den var snabbt över. Inte alls lik de tidigare menstruationer jag haft med endon. Själv har jag haft spiral tills för två månader ca, och blödde konstant under ca ett års tid innan jag fick ta ut den. Fick då p-plåster, som jag testade direkt efter spiralen och som var rätt hemska. Jag lade då ner plåstren, och vi började prata om att jag ska fortsätta utan preventivmedel, haha.
Har nu upplevt mig som att min hjärna oerhört gärna vill att jag ska vara gravid, så jag ser tecken i precis allt! Eftersom jag har ett barn sedan tidigare tycker jag mig känna igen massor med känslor i kroppen. Men inga plus, och nu har jag haft vad jag tror är min mens. Så det är väl bara att fortsätta!
Vad har du fått för råd från din bm? Funderar på om jag kanske ska kontakta min iallafall, alt. kontakta kvinnokliniken för rådgivning. Kan ju vara värt att prova.
[/
Det är att bland annat äta grönsaker, omega 3, ACO:s gravid-kosttillskott, motionera, inte dricka så mycket alkohol, ingen tobak. :) fungerar det inte inom 6 månader så skulle jag komma tillbaka!
Jag har gjort äl-test nu sedan jag tog ut spiralen. Börjat ledsna nu kan jag säga, allt är negativt, helt tiden. Men vet ju inget om min cykel.. Så även om jag inte vill få dessa negativa svar serverade till frukost eller lunch så känns det som om jag inte har något val...