• Äldre 22 Feb 13:13
    1397 visningar
    6 svar
    6
    1397

    När hjärtat säger en tredje liten kotte !

    Jag närmar mig 40 och har två fina tjejer födda 10 och 14. Känslan borde vara att man är nöjd när jag upp till nästan 30 år absolut inte ville ha barn alls! Men nu... nu vill jag ju ha den tredje bebben också ?... innan jag fyller 40. Min man är tveksam till att orka fler och är inte lika entusiastisk som jag. Jag lever med en värk problematik ( som inte är utredd i skrivandets stund) som gör mig tröööööttt i sig. Nu undrar jag om om ni därute i liknande situation kan hjälpa mig med era erfarenheter? Låter ni hjärtat styra beslutet om en tredje kotte eller tänker ni mera praktiskt?

  • Svar på tråden När hjärtat säger en tredje liten kotte !
  • Äldre 22 Feb 13:18
    #1

    Om du redan känner dig trött skulle jag om jag vore du, tänka både en och två gånger innan jag skulle skaffa ett till barn. Är det rättvist mot bebisen och dina två nuvarande barn att skaffa en trea med tanke på hur du känner dig i dagsläget?

  • Äldre 22 Feb 13:24
    #2

    Hej Topcom har du själv erfarenhet som du vill dela med dig av kring detta?

  • Äldre 22 Feb 13:28
    #3
    Ezzanser skrev 2016-02-22 13:24:46 följande:

    Hej Topcom har du själv erfarenhet som du vill dela med dig av kring detta?


    Tyvärr inte.. Väntar mitt tredje barn nu men har ingen trötthet i bagaget dom ligger till last :/
  • Äldre 27 Mar 22:24
    #4

    Hej!

    Jag är 36 år, har en dotter född -11 och en son född -12

    Vill nu hemskt gärna börja med syskonförsök i sommar, huvudet säger egentligen nej då jag blev väldigt sjuk i förra graviditeten, jag fick hellp syndrom och sonen fick komma med akutsnitt i v.35, tillväxthämmad liten knatte på 1775g

    Läkaren sa då direkt efter att risken var extremt hög att jag skulle få hellp igen och då allvarligare och tidigare om jag blev gravid igen.

    Vi hade därför lagt bebisverkstaden på hyllan men nu är min längtan så stark och även sambon vill nu ha ett till barn så vi har nästan till 100% bestämt oss för att försöka igen. Har läst på massor och även pratat med bm och spec.mv och de ser inget hinder i att vi försöker igen. Men nog känns det oroligt ändå.

  • Äldre 5 Apr 14:24
    #5

    Hej Quirall!
    Det där låter som att ni haft en väldigt tuff tid bakom er! Hoppas ni mår bättre nu trots allt?! Ni hade fått 2 stycken väldigt tätt också ju.
    Trevligt att du vill dela med dig här inne och ännu trevligare att ni känner starkt för en tredje liten. Själva har vi tagit samma beslut... vi jobbar på en tredje nu Glad. Viljan/känslan är så stark. Jag har fått lite mera hjälp nu med hälsan så detta kan bara gå väl...va...positiv ska man va hehe. Sedan får man se om man kan bli gravid igen det är ju ingen självklarhet, mer än gåva tycker jag. 
    Hoppas vi kan följas åt lite här inne...{#emotions_dlg.flower}

  • Äldre 5 Apr 19:24
    #6
    Ezzanser skrev 2016-04-05 14:24:00 följande:

    Hej Quirall!
    Det där låter som att ni haft en väldigt tuff tid bakom er! Hoppas ni mår bättre nu trots allt?! Ni hade fått 2 stycken väldigt tätt också ju.
    Trevligt att du vill dela med dig här inne och ännu trevligare att ni känner starkt för en tredje liten. Själva har vi tagit samma beslut... vi jobbar på en tredje nu Glad. Viljan/känslan är så stark. Jag har fått lite mera hjälp nu med hälsan så detta kan bara gå väl...va...positiv ska man va hehe. Sedan får man se om man kan bli gravid igen det är ju ingen självklarhet, mer än gåva tycker jag. 
    Hoppas vi kan följas åt lite här inne...{#emotions_dlg.flower}


    Åh vad kul att ni kommit till samma beslut :) Jag vill gärna följas åt :)
    Jag har idag varit och tagit ut min spiral, så från och med nu kan jag teoretiskt bli gravid, det var lite läskigt fick reda på att "min" barnmorska som jag så gärna ville ha igen har gått i pension :( Men hoppas det blir bra ändå.
    Men vi har ju bestämt oss för att vänta till i sommar, känns som en låång väntan nu, och tänk om det inte tar sig lika snabbt som med de andra :/ det är verkligen ingen självklarhet utan en gåva som du säger
Svar på tråden När hjärtat säger en tredje liten kotte !