Inlägg från: Mamsen71 |Visa alla inlägg
  • Mamsen71

Stödtråd för oss med lite sämre kub resultat som väntar på NIPT eller FVP svar.

Hej.

Jag hade 1/225 På trisomi 21. Jag är 46 år,hade jag varit 2 år yngre hade resultatet varit klart mkt bätte enligt barnmorskan som utförde ul.Hon sa oxå att hon inte var ett dugg orolig då hon inte kunde se några tecken alls på någon avvikelse. Hon var så säker på att allt var lugnt att hon bokade in ett nytt ul,antar att det är rul? I vecka 20.. Är 14+2 idag.

Hur orolig bör jag vara?

Kan oxå säga att denna graviditet INTE var planerad och den kom som en överraskning då jag tidigare fått höra att jag var i förklimakteriet och att det inte fanns någon risk för graviditet..

• Mamsen71
    Anonym (Orolig) skrev 2018-03-04 11:55:35 följande:

1/225 är ju mindre än 1 % risk, och det är en låg risk för din ålder! Enligt den här artikeln meetings.lg.se/pdfFile/pdfFile.aspx%3D%3D

(från Gävleborgs landsting 2017) är den "normala" risken 1/30 redan vid 44 år, så jag skulle säga att du har fått ett väldigt bra besked, grattis!!

Tack,hoppas verkligen du har rätt.. Svårt att slappna av och se framemot vad komma skall..

Jag kan tyvärr inte följa länken.. Vet inte om det beror på att jag använder mobilen?
  • Mamsen71

Menade inte frågetecken..Skulle ju vara !!!!

Så knasigt det kan bli ibland när man har bråttom ????

• Mamsen71
    Mamsen71 skrev 2018-03-04 13:25:53 följande:

Tack för hjälpen ????

Nu gick det bra då jag ändrade till mobil version..

Och det blev ??? När jag satte en emojo
  • Mamsen71
    Carro04 skrev 2018-03-05 11:36:33 följande:

Fick svar på snabbanalysen. Den var normal och vi väntar en liten flicka. Är så lättad att tårarna bara flödar. Får vänta en vecka till innan vi får svar på den utökade analysen, men ett litet steg i taget...

Stort grattis,det var härliga nyheter.
  • Mamsen71
    Carro04 skrev 2018-03-05 17:26:49 följande:

Vecka 15 (BF 1/9). Har inte varit på inskrivningsbesöket än. Min barnmorska blev sjuk så det fick ställas in. Och sen kom allt det här... Men det är en världslig sak.

Jag är i vecka 15 (BF 30/8) Bor du i Linköping?
  • Mamsen71
    Carro04 skrev 2018-03-06 15:05:00 följande:

Världen är liten! Hur är det med dig? Gjorde ni NIPT och har ni i så fall fått svar, för det bör ni ha blivit erbjudna?

Men visst är den..

Gjorde nipt förra tisdagen,den 27 på fm så prover åkte iväg till Karolinska samma dag..

Om det skulle visa att oddsen inte är på vår sida så vill jag göra fostervattensprov..

Jobbig väntan..
  • Mamsen71
    Carro04 skrev 2018-03-07 12:56:43 följande:

Ja, det är en helt obeskrivligt svår väntan. Värre än jag någonsin kunnat föreställa mig. Tänker på dig och håller tummarna för att du får svar snart!

Fick svar idag och vår lilla knopp mår Bra! Kan äntligen slappna av när det gäller nipt och kromosomer.. Provsvar kom tydligen redan 11:47,men jag såg det nyss..

Nu är oron för missfall och att den lilla dör i magen kvar..Jag är ju inte pur ung precis.. Fyller 47 knappt två månader innan knoppen är beräknad och risken är tydligen stor gällande både missfall och att den dör senare o graviditeten..
  • Mamsen71
    Carro04 skrev 2018-03-07 17:34:53 följande:

Åh, vad skönt! Grattis!! Jag förstår dock din oro. Försöker själv lära mig att hantera den. Är 41, fyller 42 om en månad. Jag vill ju bara njuuuta nu, men oron finns där ständigt i bakhuvudet. Försöker sortera bland all information som finns där ute, för mycket är trots allt tro och tyckande och inte faktabaserat. Men stor kram till dig och grattis igen!

Tack fina du...

Hoppas verkligen att allt är bra med er lilla knopp..

Tänker bestämma mig för att inte låta oron ta överhand utan jag tänker börja planera lite smått inför lite renovering och sånt vi måste göra innan knoppen är här..Tiden går ju så mkt fortare än man tror..

Stor kram till dig och lycka till med allt!!
  • Mamsen71
    Anonym (Ds) skrev 2018-03-07 21:40:56 följande:

Stort grattis!!! Har ni barn sedan innan också?

Tack så jätte mkt..

Jag har 3 barn och han har 3 barn..Vårat första och sista gemensamma.. 5 av 6 barn är vuxna så det är bara 1 som bor hemma..

Denna graviditet var absolut inte planerad och vi har tänkt fram och tillbaka med hur vi skulle göra..Vi har bara berättat för min dotter då hon och jag känner så många som är gravida nu,många som är jämnåriga med henne och jag ville inte riskera att träffa någon på mvc och då skulle hon få veta från någon annan. .Hon tog beskedet hyffsat ok..Vet inte hur vi ska berätta för alla andra i vår närhet..

Men som min man säger,det är vårat liv och vi som bestämmer.. Sen när knoppen är här då blir alla glada iaf..Hoppas jag.. Många tankar som far runt kan jag lova..
Svar på tråden Stödtråd för oss med lite sämre kub resultat som väntar på NIPT eller FVP svar.