Inlägg från: Tessimon |Visa alla inlägg
  • Tessimon

Stödtråd för oss med lite sämre kub resultat som väntar på NIPT eller FVP svar.

Jag har precis varit och lämnat blodprov för NIPT så nu börjar min väntan. Jag fick 1:193 som svar på KUB. 

• Tessimon
    Linepj skrev 2019-07-15 12:25:09 följande:
    Jag lämnade också idag, jag önskar att ingen av oss fått sämre siffror men det känns (iaf för mig) som en tröst att vi vet att vi inte väntar ensamma. Jag håller tummar och tår för oss båda. Fick du samma siffra på alla trisomier eller var det en eller flera som var 1/193?
    Jag fick bara veta att resultatet för Downs syndrom var 1/193, sen förtydligade de inte så mkt mer utan frågade typ om jag ville göra NIPT och det var inte så mkt att tveka på så det sa jag att jag ville.

Jag håller med dig att det är skönt att veta att vi väntar tillsammans ändå. Håller tummarna så hårt jag kan.
  • Tessimon

Linepj - *styrkekram*
    Jag tycker med det är jobbigt med väntan på svar, men försöker tänka på det så lite som möjligt. Vi kan tyvärr inte påverka varken tiden eller resultatet.. :(

• Tessimon
    Linepj skrev 2019-07-24 13:24:33 följande:

[quote=79780299]

Haha jag menade förstås ?könsknappen?, det gick lite snabbt där i glädjen. Har du klickat Tessimon?

Vi ska inte ta reda på vad det blir, men shiiiiiiiit vad svårt det var att hålla sig ifrån. Jag har dock lovat min kille att vi inte ska kolla så jag får allt låta bli. Det är hans första, min andra, så han får bestämma. Glad

• Tessimon
    Linepj skrev 2019-07-24 13:24:33 följande:

[quote=79780299][quote-nick]Linepj skrev 2019-07-24 10:37:30 följande:[/quote-nick]Jag fick precis svar, 09.52, 9 dagar (7 arbetsdagar) efter provet togs. Fosterprovet är normalt! Länskampen får vara orörd tills pappan kommer hem från jobbet. Herregud, alla spärrar släppte och jag bara bölade.. Jag hoppas verkligen det går lika bra för Tessimon! Håller alla tummar![/]

Haha jag menade förstås ?könsknappen?, det gick lite snabbt där i glädjen. Har du klickat Tessimon?

Vad blev resultatet för er? 
  • Tessimon
    Linepj skrev 2019-07-25 13:07:12 följande:
    Gud vad strongt av dig, jag hade svårt att bara hålla mig tills sambon kom hem haha. Det blir en pojke, hans tredje och mitt första barn, så han får triss i killar :)
    Åh, vad roligt! Lycka till resten av tiden nu. Glad
Svar på tråden Stödtråd för oss med lite sämre kub resultat som väntar på NIPT eller FVP svar.