Carro04 skrev 2018-03-23 07:39:04 följande:
Vi fick äntligen svar på den utvidgade analysen och även den var normal. Vi ska på RUL om två veckor och får vi bara se att hon lever och mår bra så hoppas jag kunna slappna av.  
Jag kan knappt ana hur du mår, vännen. Väntan på svaret på mkp var de mest ångestfyllda dagarna jag någonsin varit med om. Eller rättare sagt, de gav ångest ett namn, på riktigt. Jag slutade helt att fungera. Hur mår då du efter alla dessa veckor...?  
Jag tänker på er och håller alla tummar och tår för att ni kan göra provet nu på morgonen och att det går bra... <3
Åh!! Jag är så innerligt glad för din skull! Förstår att du längtar till RUL nu och jag hoppas verkligen att du kan få slappna av lite efter du sett att bebis mår toppen <3.
FVP togs på fredag för en vecka sedan och läkaren ringde i onsdags med det sorgliga besked jag försökt att ställa in mig på. Fostret är bärare av mocaisism Downs Syndrom. 
Vi har bestämt oss för att avbryta graviditeten och har fått en tid på onsdag (brådis då jag idag är 16+6) och sen bli inlagd på fredag om en vecka... Sorgen är verkligen enorm och på något sätt så känner jag en sådan skam att jag väljer att avbryta. Är inte osäker på beslutet men det är definitivt det svåraste jag tagit hittills...
Vill bara få dagarna att snabba på och få det avklarat nu. De senaste dagarna har magen svullnat upp till att se ut som om jag vore gravid vecka 25 och går knappt att dölja längre + känner ruskigt mycket fosterrörelser....
En liten tröst i det hela är iaf att jag och min sambo har diskuterat framtidsläget gällande syskon till vår dotter och har beslutat oss för att försöka igen efter både mental och fysisk läkning. Hela ens själ har de här 11 veckorna.
Kommer fortsätta hålla ett öga i den här tråden och kastar kanske in ett inlägg igen om vi snart lyckas igen.
STORT LYCKA TILL! TILL ER ALLA SOM VÄNTAR PÅ SINA PROVRESLUTAT!!! Jag håller två tummar för er alla <3