Inlägg från: Anonym (oj oj) |Visa alla inlägg
  • Anonym (oj oj)

Fru otrogen efter snart tjugo år tillsammans

Hennes relation med den andre pågår och hon säger samtidigt att hon väljer mellan TS och singellivet. Det är ju inte ok nånstans. Nedan kommer min historia som började likadant.

Min fd fru gjorde ungefär likadant. Hon hade en relation som hon inte dolde för mig när jag väl konfronterat henne. Jag ville inte skiljas trots att hon förnedrade mig oerhört. Så blev hon dumpad av den andre och jag, mitt arma nöt, tog tillbaka henne med öppna armar. Det gick ett par år. Jag mådde skitdåligt och blev nästan paranoid på grund av bristande tillit. Jag fick hjärtproblem också på kuppen. Så var hon otrogen igen och inledde ett förhållande med en annan. Då hade jag ingen ork längre. Jag blev nästan apatisk och orkade inte mer än ta hand om hus och barn. Det fick bli hur det ville. Jag hade försörjt oss båda i nästan 30 år, byggt drömhuset med mina egna händer till 100% och jobbat arslet av mig. Allt kändes bara förjävligt. Hon drog till den andre när yngsta barnet flyttat hemifrån efter ytterligare nåt år. Äntligen blev det skilsmässa. Det tyckte jag inte då. Jag tyckte ingenting. Jag var liksom utan känslor då.

Idag är jag lyckligare än nånsin. Gift igen och har det alldeles fantastiskt. Men jag hatar mitt fd frus handlingar och hennes gränslösa respektlöshet. Hon har lagt vantarna på ganska mycket pengar också i samband med att ett av våra vuxna barn dog så att barnets dödsbo försätts i konkurs. En lång utdragen process som försvårat mitt sorgearbete. Men det är en annan vidrig historia. Jag hatar hennes gärningar och vill ALDRIG se henne igen.

Jag skriver detta för att jag så väl känner igen mig i TS. Alla förhållanden är unika och jag har väl inga råd eller så att ge. Jo, ett råd har jag. Jag tränade stenhårt när det var som jävligast. Det underlättade faktiskt. Jag tävlade i längdåkning och presterade faktiskt mina bästa resultat trots att jag fyllt 40. Jag tog väl ut min frustration i träningen och fick samtidigt fokusera på mig själv de stunderna. Endorfinerna är inte heller fel.

Svar på tråden Fru otrogen efter snart tjugo år tillsammans