Inlägg från: Man 1973 |Visa alla inlägg
  • Man 1973

Fru otrogen efter snart tjugo år tillsammans

Jag tycker att du har all rätt att kräva att så länge du och hon anser er vara ett par så har hon ingen kontakt med den andra. Får du veta att hon träffat honom igen så ska du smälla näven i bordet och visa att det är allvar, för annars pissar hon på dig och er situation, och förtjänar varken dig eller din kamp för er. Att du blir förbannad kan också återbörda den respekt hon verkar ha tappat för dig. Och köp inte rosor till henne. Otrohet ska inte belönas, även om jag förstår att du gjorde det för att visa att du vill kämpa för er. Köp rosor när ni har tagit ur er krisen i så fall.

Jag har också varit i din situation, blivit bedragen, förlåtit, jobbat på det, fått det bra ihop igen, och sedan lämnad än en gång (dock utan otrohet den andra gången). Jag har gjort din resa och vet hur JÄVLA jobbigt det är, men en sak ska du ha med dig. Slutar det med separation så kommer du att må jävligt dåligt, men sen kan du bestämma dig för att göra det bästa av DIN situation, och sen kommer livet så småningom att återvända, fast på ett annat sätt än du är van vid. Man vänjer sig vid nya situationer och har du bara någorlunda psykisk hälsa så kommer du att klara det här. Lycka till!

Svar på tråden Fru otrogen efter snart tjugo år tillsammans