Lön Undersköterska
Men TS är inte sjuksköterskestudent
Ts, du kan säkert får runt 22 000
Men TS är inte sjuksköterskestudent
Jag utgår från att ni pratar om lön EFTER skatt här? Annars ät det ju sinnessjukt dåligt betalt.
Det är ungefär 1-1,5 års utbildning till undersköterska, så lönerna ligger runt 20/22-25 oftast. Är innan skatt.
Har jag sagt någonting annat?
Strunt i M1rella, det är ett nick som påstår sig vara sjuksköterska men startar konflikter i var tråd hen är inne i om exakt samma sak-denna.
Eh nej. Jag bara om längden på utbildningen, 1-1,5 år, och vad lönerna kan liggapå. Om jag hade skrivit någonting annat hade det varit någonting som var tvärtemot det du svarade med, vilket jag inte gjorde.
Jag skrev "Det är ungefär 1-1,5 års utbildning till undersköterska, så lönerna ligger runt 20/22-25 oftast. Är innan skatt."
Du svarade "Undersköterska är en anställningsform. Kravet är först att man ska ja läst något form av omvårdnad, ex omvårdnadspepgrammet som kan läsas på gymnasiet (3år) eller på komvux på 1-1.5 år."
Du är så obeskrivligt jobbig.
Man kan aldrig skriva USK som befattning om man inte är utbildad. Outbildad står som vårdbiträde.
På mitt jobb heter vi alla stödassistent. Men man har fortfarande kvar sina utbildningar. Vid lönesamtalen så fick vi undersköterskor bättre höjning än outbildade