Inlägg från: emmaslemma |Visa alla inlägg
  • emmaslemma

BF november 2016

Jag plussade i söndags! Tredje barnet men de två andra är stora så detta blir en riktig sladdis. Jag är otroligt glad och tacksam att jag trots att jag är 36 år kunde bli gravid på första försöket! Jag hakar på denna tråden, hoppas att det är ok?! och grattis till alla ni andra som plussat!

• emmaslemma

Mina andra barn är 12 och 10. Jag ville ha ett tredje barn redan när de var små men deras pappa ville absolut inte ha fler. Av många anledningar valde jag att lämna relationen i våras och är nu gravid efter insemination i Danmark :)
    Vanilla Ice Queen: Hur gamla barn har du sen tidigare?

• emmaslemma

Gokväll! Hoppas att alla mår bra idag :) En sak som slog mig idag är att jag inte vill ha mina tajtaste jeans på mig. Det känns liksom obehagligt. Tanken på att det ligger en pytteliten bebis kanske gör det obehagligt att trycka ner sig i tajta byxor. Eller så är magen lite större än vanligt... Men är det ens möjligt? tarmar som svullnar etc vet jag ju att det kan hända, men redan? Hur upplever ni andra era magar? Är dom svullna och lite större än vanligt?

(Eller så är det bara så att jag nu blivit medveten om att jag i vanliga fall har lite för trånga byxor)

• emmaslemma
    palomablanca skrev 2016-02-26 15:01:35 följande:

Hoppar in här jag med. Vågar inte riktigt tro att jag plussat men ett streck är väl ett streck så att säga. (alltså teststrecket bredvid kontrollstrecket haha). Har bim imorn men har kort lutealfas så är bara på äl + 10 idag. Har en son på drygt ett år.

Någon mer här inne som e från Skåne?

Jag är från Skåne :)
  • emmaslemma
    palomablanca skrev 2016-02-26 19:59:29 följande:
    Trevligt! Var i Skåne bor du? E det första barnet?
    Jag bor i Lund och detta är mitt tredje barn :) Var bor du?
  • emmaslemma
    Mrs R skrev 2016-02-26 21:45:19 följande:

Åh vad roligt att så många plussat och hittat hit! Jag kommer nog inte hinna välkomna alla personligen nu när vi är så många men jag hoppas att ni känner er hjärtligt välkomna ändå.

En fundering, är det rimligt att känna av cravings redan? Har precis gått in i vecka 5 och har dille på gröna äpplen. Det ska vara riktigt syrliga, kylskåpskalla och krispiga Granny Smith. Det är inte så att jag ogillar äpplen i vanliga fall men tycker väl att det är den tråkigaste frukten, alltså inte favoriten. Men nu! Omnomnom!

Jag hade denna craving förra graviditeten så nu funderar jag på om jag bara inbillar mig den för att jag så gärna vill få barn igen eller om det är på riktigt. Haha!

Har ni några cravings eller nåt ni inte alls kan äta längre?

Min första graviditet hade jag samma cravings som du :) Kylskåpskalla Granny Smith som jag dessutom delade och hällde citronsaft på för att få tillräckligt sura. Enligt Bm var det tack vare alla äpplen som jag gick upp nästan 25 kg..... Inga cravings än denna gången.... Men jag har märkt att kaffe inte alls är lika gott som vanligt.
  • emmaslemma
    Mrs R skrev 2016-02-26 22:09:27 följande:
    Oj..jag som tyckte att jag fått en nyttig craving... Nu känner jag mig nedslagen. Tänkte att äpplen ändå var bra och inte så onyttigt som mycket annat. Hur många äpplen åt du om dagen eftersom din bm sa så?
    Jag trodde också att det var nyttigt och begränsade mig inte så värst mycket.... Men jag åt nog 1 kg om dagen tror jag.... minst :) Så länge du inte kommer upp i såna kvantiteter så kan du nog vara lugn. Som du säger finns det ju många saker som är mycket värre att snöa in på :)
  • emmaslemma
    Vestas skrev 2016-02-27 02:05:22 följande:

Hej! Plussade idag :) så himla overkligt men så himla glad, min första graviditet och är superspänd.har gått ca 2 veckor och är i vecka 3+4.

Jag var i Danmark och inseminerade mig och det funkade på första försöket , så lycklig! BF 5 November

Hej, vilken klinik var du på? Jag var på CFC och det lyckades också på första försöket :)
  • emmaslemma

Idag när jag vaknade kände jag mig inte så värst gravid längre. Så jag tog ett test och jag är fortfarande gravid som tur är :) Men hela dagen har jag lagt märke till att alla symptom är som bortblåsta. Undrar vad det kan bero på?! Nån mer som känner igen sig?

Svar på tråden BF november 2016