Inlägg från: Injon |Visa alla inlägg
  • Injon

BF november 2016

Hej allihop och stort grattis! Jag är lika sprudlande bubblande glad och vill bara berätta för alla :) Hoppar in här om det är ok!? Fick ett plus i förrgår, efterlängtat. Första graviditeten slutade i missfall i v 12 i somras och vi har försökt sen dess, så det känns väldigt härligt! 2 november enligt uträkningen, på sambons födelsedag :)
    Kram!

• Injon
    emmaslemma skrev 2016-02-24 19:54:11 följande:

Gokväll! Hoppas att alla mår bra idag :) En sak som slog mig idag är att jag inte vill ha mina tajtaste jeans på mig. Det känns liksom obehagligt. Tanken på att det ligger en pytteliten bebis kanske gör det obehagligt att trycka ner sig i tajta byxor. Eller så är magen lite större än vanligt... Men är det ens möjligt? tarmar som svullnar etc vet jag ju att det kan hända, men redan? Hur upplever ni andra era magar? Är dom svullna och lite större än vanligt?

(Eller så är det bara så att jag nu blivit medveten om att jag i vanliga fall har lite för trånga byxor)

Jag upplever också att magen är lite svullen, och att det liksom kliar lite eller känns obehagligt i huden när jeansen sitter tight. Blir också irriterad på resåren på vissa trosor, så det blir nog mest mjukiskläder och knäpper upp knappen på jeansen så ofta som möjligt! Vet inte heller om det är en fysisk eller mental grej, men jag tycker det känns mysigt att känna av det även om det mest är inbillning!
  • Injon
    Sassa89 skrev 2016-02-25 08:47:30 följande:
    Grattis :) då har vi samma bf nog :) är iaf 2-3 november
    Vad kul!
  • Injon
    Hiirii skrev 2016-03-01 20:38:16 följande:

Hejsan alla! Jag är beräknad till 29 oktober men kan ju bli mer eller mindre dagar kan det ju bli. Är mitt första barn och tänkte att det skulle ta längre tid att bli gravid efter ppiller slut men på första försöket blev det barn! :) Är glad och lite stressad då jag är student med examensjobb framför mig ????????

Kul med fler som pluggar :) Jag ska skriva uppsats och bli klar nu till sommaren, men är hur trött som helst redan, och anar att illamåendet är på gång att starta, så det blir nog en tuff vår!
  • Injon
    Hiirii skrev 2016-03-02 19:33:34 följande:

Injon skrev 2016-03-02 16:40:53 följande:
    Kul med fler som pluggar :) Jag ska skriva uppsats och bli klar nu till sommaren, men är hur trött som helst redan, och anar att illamåendet är på gång att starta, så det blir nog en tuff vår!
    Så då blir du och jag klar till sommaren, jag ser verkligen framemot att inte ha skola :) Ditt första barn också? 
    Ja, första barnet (ett MA i somras), och jag ser verkligen fram emot att bli klar! Fast jag oroar mig för att gå på intervjuer med illamående och att hinna få jobb innan magen syns, det känns inte som helt perfekt timing, men å andra sidan vågar väl ingen arbetsgivare riskera att diskriminera, så det kanske går bra ändå :P
  • Injon

Hallå, hur mår ni allihop?

Jag är i v 6+1 idag, och har senaste veckan varit helt under isen av illamående. Sover 21-08 varje natt också och är hur snurrig och klumpig som helst! Typ snubblar, tappar saker, försöker betala med tunnelbanekortet osv! Försöker samtidigt formulera mig lite akademiskt och förståeligt då jag pluggar, och det går ju lite sådär :P Äter helst kokt potatis, makaroner och piggelin, eller färdiga ostmackor från Pressbyrån. Vad får ni i er? :)

• Injon
    vanjastina skrev 2016-03-11 20:25:39 följande:

Hej tjejer! :)

Plussade "på riktigt" nu i eftermiddag, beräknad bf 21 november. Detta var första försöket efter missfallet, och samtidigt som jag såklart är jätteglad över att vara gravid igen så är jag livrädd för att få missfall den här gången med, så jag kan inte sluta tänka på det, att det kanske går åt helvete igen.. Tror inte jag kan sluta tänka så förrän jag får MASSA symptom (fick absolut inga innan mitt missfall i v 7 så anade att något var fel). Vid mina andra graviditeter har jag mått jättedåligt, kräkts massor från vecka 5-6, men hellre det känner jag nu. VET att man kan vara gravid utan symptom men då jag varit gravid flera ggr så vet jag att jag mår dåligt när det är en graviditet som "stannar" ;p

Ska ta och läsa ikapp hur ni andra mår i tråden senare! :D

Någon annan som är gravid efter missfall här? Hur handskas ni med hjärnspökena?

Jag fick ett MA i v 12 i somras, den hade dött i v 10 trodde de. Försökt sen dess och håller nu tummarna som sjutton och försöker vara glad så länge jag faktiskt känner mig gravid. Vissa kvällar har jag bara gråtit och typ gått igenom känslorna och missfallet minut för minut, det är svårt att släppa. Försöker trösta mig med att det är jättevanligt att inte få missfall också, och tänka mer på det än att det är vanligt med missfall. Jag är mer illamående nu än förra gången, och försöker tänka att det är bra för då har man höga hcg-nivåer, men tanken på missfall är där hela tiden! 

Håller tummarna för dig! 
  • Injon
    vanjastina skrev 2016-03-15 07:12:35 följande:

Någon mer än jag här som är vegetarian? :) Jag är demivegetarian, dvs förutom vegetarisk kost så äter jag ägg, mjölk och fisk. Jag tränar relativt mycket också så man blir ju lite nojig att man inte får i sig allt som man behöver/att man tränar för hårt/äter för lite nu när man är gravid. När jag var gravid med min dotter så åt jag kött också så då var jag inte så nojig gällande det ;p

Är lakto/ovo, men har börjat med fiskolja-omega-3 nu ändå, för att jag är lite nojig! Annars är jag nästan bara sugen på fräscha och krispiga saker, så jag tror det blir ganska nyttigt om än inte så varierat. Känt mig hemskt sugen på lax i några dagar nu, så vi får väl se om jag är vegetarian hela graviditeten eller ej! :)
  • Injon
    Anonym (Första barnet) skrev 2016-03-15 15:49:05 följande:

Jag är i vecka 6+2 å mådde hela förra veckan så otroligt illa. Kräktes några dagar men hade ständigt illamående och svårt få i mig nått. Idag är illamåendet borta och jag har ätit lagad varm mat till lunch. (Har bara fått i mig kall mat innan)

Vad kan detta bero på? Blir så himla orolig. Illamåendet var fruktansvärt och jag var helt låst till hemmet. Men nu känns det hemskt att det är borta. .

Nån annan med liknande erfarenhet eller som vet vad de kan bero på. Hur ledsen och orolig bör jag va..

Jag har lite samma problem. Är i 6+6 idag, och mår bättre. Mådde superilla hela förra veckan och kunde bara äta kall mat. Nu är jag piggare på morgonen, och idag mådde jag inte ens illa när jag öppnade kylen för att göra frukost. Är helt ur gängorna av oro och har svårt att göra annat än att vänta på att det ska börja blöda :( Hoppas är allt vi kan göra. Kram!
Svar på tråden BF november 2016