vanjastina skrev 2016-03-11 20:25:39 följande:
Hej tjejer! :)
Plussade "på riktigt" nu i eftermiddag, beräknad bf 21 november. Detta var första försöket efter missfallet, och samtidigt som jag såklart är jätteglad över att vara gravid igen så är jag livrädd för att få missfall den här gången med, så jag kan inte sluta tänka på det, att det kanske går åt helvete igen.. Tror inte jag kan sluta tänka så förrän jag får MASSA symptom (fick absolut inga innan mitt missfall i v 7 så anade att något var fel). Vid mina andra graviditeter har jag mått jättedåligt, kräkts massor från vecka 5-6, men hellre det känner jag nu. VET att man kan vara gravid utan symptom men då jag varit gravid flera ggr så vet jag att jag mår dåligt när det är en graviditet som "stannar" ;p
Ska ta och läsa ikapp hur ni andra mår i tråden senare! :D
Någon annan som är gravid efter missfall här? Hur handskas ni med hjärnspökena?
Jag fick ett MA i v 12 i somras, den hade dött i v 10 trodde de. Försökt sen dess och håller nu tummarna som sjutton och försöker vara glad så länge jag faktiskt känner mig gravid. Vissa kvällar har jag bara gråtit och typ gått igenom känslorna och missfallet minut för minut, det är svårt att släppa. Försöker trösta mig med att det är jättevanligt att
inte få missfall också, och tänka mer på det än att det är vanligt med missfall. Jag är mer illamående nu än förra gången, och försöker tänka att det är bra för då har man höga hcg-nivåer, men tanken på missfall är där hela tiden!
Håller tummarna för dig!