Haha ja och jag hoppas jag kommer tänka samma sak när jag vaknar.. Tror bara att jag "väntar" på ultraljudet så jag vågar hoppas mer. Åh då kommer det inte skilja så mycket mellan dina barn då :)
Va fint det låter när du skriver så "man väntar bebis, inget annat" :) denna gång kör jag mer positivt i tänkandet. Jag och killen pratar om Kotten mer denna gång. Förra gången var det mer "vi ser vad som händer. Vi tänker inte på det förren efter ultraljudet". Ja asså jag hade en smärta på höger sida som märktes hela tiden jag rörde mig. Om jag låg ner och skulle kliva upp högg det i sidan. Jag känner lite på vänster sida men jag kan gissa att det är ärrvävnad efter operationen och sedan har jag lite mer ont på vänster sida vid typ ägglossning och liknande. Men känns inte alls som vid utomkveds så försöker slå bort den tanken. :)
Även om jag skulle välja att va hos honom ett år så får jag föräldrapenning från Sverige så det känns ju tryggt. :) men tanken är att vi ska bo i Sverige framöver. Är bara att han blev färdig med sin utbildning förra året så är ju alltid bra att få jobba och få mer erfarenhet inom hans yrke. :) så när vi kommit förbi magiska v.12 så får vi se till att börja bestämma oss :)
Julia79 skrev 2016-02-28 08:21:12 följande:
Låter som vi har samma "symptom" fast jag ligger typ och myser när jag vaknar och kommer på att det är en liten i magen <3 Tittar på min bebis bredvid (11mån) och blir alldeles till mig när jag ser "vad som komma skall" om typ 7-8 mån, lycka!!!
Men vad härligt att ni är gravida igen, den här gången ska det bli bebis ???? Jag försöker alltid påminna mig själv om man väntar bebis inget "annat" ???? Förstår att du är orolig men kan man känna igen ett utomkveds? Min närmsta vän fick det förra året, dom tog bort ena äggledaren för henne men hon hade som känningar/smärtor på bara ena sidan rätt tidigt, då visste hon ju inte vad det var så sökte inte för det förens hon inte kunde gå typ :((( Hon vart gravid igen för ett par mån sedan och sa direkt att det kändes annorlunda denna gång, å det var det, den satt så fint i livmodern <3
Ja man har ju hört att svenska förlossningsvården är så mycket bättre än på många andra ställen och även föräldrapenningen och föräldraledigheten. Inget man (jag) tänkt på själv eftersom man blir van med hur man lever eller hur jag nu ska säga... Spännande att se vad ni kommer fram till, måste vara ett rätt svårt val när man läser vad du får välja mellan <3
Kul att följas åt