Inlägg från: Skidbruden |Visa alla inlägg
  • Skidbruden

BF november 2016

Vanilla ice queen skrev 2016-02-23 12:49:29 följande:

Hej! Får man hoppa med här? Väntar en liten sladdis och min sambos första barn. Hoppas verkligen den vill stanna bara, vi har försökt i 1,5år nu och haft både MA och MF på vägen så jag vågar inte riktigt tro på detta men hoppas det går bra, 3e gången gillt säger man ju.

Har BF 1/11 enligt senaste mens men detta är snurrigt då jag isf testat väldigt starkt positivt med kvällsurin på bim-6 vilket känns lite skumt. Men jag kör på 1/11.

Det här känner jag väl igen mig i. Började försöka med syskon till vår dotter sommaren 2014. Henne tog 11 månader att få till. Blev därför paffa när det tog sig på första försöket. Fick dock MA september 2014 i v 10+6. Sedan dröjde det 8 månader innan jag plussade igen. Och i juli 2015 kom MA nr två i v 9+6. Sen dess har vi försökt utan lycka, tills nu. Tredje gången gillt, jag vågar inte riktigt tro att det ska gå vägen.
  • Skidbruden

Hänger med här tror jag!

Började försöka med syskon till vår dotter sommaren 2014. Henne tog 11 månader att få till. Blev därför paffa när det tog sig på första försöket. Fick dock MA september 2014 i v 10+6. Sedan dröjde det 8 månader innan jag plussade igen. Och i juli 2015 kom MA nr två i v 9+6. Sen dess har vi försökt utan lycka, tills nu.

Nu fattar jag knappt vad som hänt. Har senaste året haft en cykel på 27 dagar. Nu i februari missade vi min fertila period då maken var bortrest. Brukar ha ÄL ca dag 14-16 och vi fick till sex på dag 24, endast 3 dagar innan beräknad mens. Så chanserna att bli gravid var enligt mig utdömda.

Tiden gick och ingen mens kom. Fattade inget. Gravtest på BIM +3 negativt. Gravtest på BIM +5 negativt. Gravtest på BIM +7 negativt. Gravtest på BIM +9 negativt. Kontakt med gyn dit jag fick tid idag. Innan besöket imorse tog jag ett test till. Gravtest på BIM +12 visar svagt positivt.

Alltså har hela ägglossningen väntat in att maken skulle komma hem, helt galet. På gyn idag räknade läkaren utifrån beräknad befruktning att jag bör vara 4+1 idag. Kommer gå på tidiga UL pga mina MA, så om drygt 2 veckor ska jag dit och kika lite. Hoppas på att kunna försöka finna ett lugn, men det är svårt när de senaste gravidteterna slutat i MA.

• Skidbruden
    Vanilla ice queen skrev 2016-02-29 22:18:53 följande:

Grattis och välkommen Haha vad häftigt med din ÄL

Jag ska också gå på tidiga UL nu i början. Ska på första på onsdag men lär ju inte synas så mkt men då har man något att jämföra med om ytterligare en vecka

Jag gjorde ett igår, men det syntes ingenting alls. Hade ju sökt till gyn för utebliven mens och lite smärtor över vänster äggledare. Så vi gjorde ett UL när jag nu ändå var där.

Sist jag plussade fick jag ångest med en gång. Glädjen blandades med skräck. Nu känns det lite lugnare. Jag vet ju att jag inte kan påverka situationen. Så jag ska försöka bara vara glad. Somnade gott med handen på magen igår.
  • Skidbruden
    Norrlänning86 skrev 2016-02-29 22:07:54 följande:

Samma här! Hoppas också på tredje gången gillt nu :) men klart man är nervös när det inte gått bra de två gånger tidigare. Men har lovatmig själv att gå in mer positiv denna gång! :)

Vi får hålla alla våra tummar och tår att talesättet stämmer. Tredje gången gillt!
  • Skidbruden
    Vanilla ice queen skrev 2016-03-01 08:04:10 följande:

När har du BF? Kommer enligt senaste mens vara i vecka 5+2 i morgon så jag hoppas att de har bra maskiner så det syns en böna som man kan mäta så man kan se att det växer till nästa besök.

BF ca 5/11. Kan ju inte räkna från senaste mens nu.
  • Skidbruden
    Anateresa skrev 2016-03-05 19:40:46 följande:

hej nya! :) vi har startat en fb grupp. skicka gärna er mailadress i pm till mig om ni vill hänga på!

Skickade min mailadress till dig i ett meddelande tidigare idag. Hänger gärna med på FB.
  • Skidbruden

Jag skickade ett pm til Anateresa i förrgår med mailadress för att komna till facebookgruppen. Har inte fått något svar på mitt meddelande så vet inte om det kommit fram.

Vill ju vara med.

• Skidbruden
    Tossen skrev 2016-03-14 20:47:59 följande:

INGEN som kan lägga till i gruppen? :(

Jag skickade meddelande till en i tråden 1 mars för att komma med. Det har inte hänt nåt. Så jag har gett upp.
Svar på tråden BF november 2016