Inlägg från: Karolina83 |Visa alla inlägg
  • Karolina83

BF november 2016

Hej på er tjejer!

Jag plusade i måndags med mitt tredje barn :) det var oplanerat men vi är väldigt glada ändå.Har två söner,en 2,5år o den yngre bara 10 mån så det blir väldigt tätt :) Grattis till er alla! Ska bli roligt följa er alla.Kram till er.

• Karolina83
    Hej tjejer :) 
    Nu har jag i några dagar bara läst o läst era kommentarer :) Jag är i vecka 5, 4+4 idag :) mitt 3:e barn. Jag bor en en liten kommun Ulricehamn (mellan Borås o Jönköping) och vi brukar ha bara inskrivnings samtal kring vecka 6-8, sen vad gäller ultraljud så kan man göra det bara 1 gång (självklar tittar bm på ultraljud om de misstänker att något är fel) men antigen gör man ultraljud i vecka 13-14 eller 18-20. Jag tycker att det känns tråkigt att behöva vänta så länge på ultraljudet... men vad ska man göra. Har alltid velat göra 3d ultraljud men det är ganska dyrt och finns nog inte på så många ställen i Sverige. 
    Har inga symptom förutom min blodtryck som är låg i vanliga fall så kan bli väldig yr och svimfärdig om jag står för länge. Blir spännande se hur det kommer bli framöver, andra två graviditeter var i princip likadana, lite illamående några veckor, sen hade jag halsbränna från vecka 6 till slutet och fick den av precis allt, kolsyrat, äpplen, citrusfrukter, m.m. och så hade jag förbaskade :) svampinfektioner med båda också-.... gång på gång... som drev mig till vansinne. Hoppas att jag slipper åtminstone något av dessa två :) denna graviditet. 
  • Karolina83
    solidafrida skrev 2016-03-01 20:38:26 följande:
    Emma ultraljudsklinik finns i Malmö vet jag, men tror också att den finns i Göteborg!? Jag har också varit inne på 3D ultraljud. Det är mest troligt min sista graviditet så det hade vart kul att uppleva!
    tack för ditt svar Frida. Jag ska kolla om det finns i Göteborg, Malmö är för långt bort.Ja så känner jag också vi har alltid sagt att vi vill ha 3 barn (sen vet jag inte hur jag kommer känna efter att tredje är fött)vill kanske ha flera :) men just därför ville jag se hur det är att ha ultraljud i 3D, även om det är dyrt så tycker jag det är värt pengarna :))
  • Karolina83
    Finalisten skrev 2016-03-04 01:26:33 följande:

Hoppar in jag med om det är okej! :)
    Väntar mitt andra barn med bf 1 nov.. Mitt första barn föddes 27/10-15 så det blir tätt mellan barnen ???? nån annan som har så tätt?

Hej o grattis till bebis nr två :)) hihi då ska inte jag klaga har två barn sedan tidigare,ensa sonen är 2,5 år, andra precis fyllt 10 mån. Men det blir i alla fall inte lika tätt som med dina...men tycker det är mysigt när det är så tätt mellan barnen. Mellan mig och min brorsa är det 6,5 år ... det tycker jag är alldeles för mycket 
  • Karolina83
    Alorac82 skrev 2016-03-10 07:44:45 följande:

Hoppar in här också, den andra novembertråden jag har skrivit i verkar ha dött ut lite.
    Jag är v. 7+0 idag, alltid lite kul att byta vecka tycker jag. Det är tredje barnet och det blir en sladdis, våra tjejer är 9 och 11 i år. Än så länge har den här graviditeten varit väldigt annorlunda mot tjejernas. Då spydde jag hela tiden från v.4-de är födda och jag var bara sugen på pizza och godis och andra onyttigheter. Nu är jag bara sugen på grönsaker, bubbelvatten och pastasallad. Och mår bara illa om jag äter choklad eller grejar med kött. Hoppas det är ett bra tecken att det är annorlunda den här gången eftersom jag har haft svår havandeskapsförgiftning med tjejerna som ledde till lite olika komplikationer.

hehe känner igen det där, jag har två killar sedan tidigare, och väntar nu tredje barnet går i vecka 7 imorgon och har än så länge samma symptom som med killarna, jag är verkligen värsta gottegrisen o har alltid med mig godis och choklad varje dag, men med båda killarna blev jag inte sugen på något sött och var alltid illamående efteråt, köttet var inte heller en utav favoriterna, blev sugen på nyttig mat o grönsaker. som jag aldrig brukar äta haha. Igår var jag på ica och stod o tittade länge på grönsaksavdelning och ville typ köpa massa av grejer, så jag gissar på en kille till.... även om jag så gärna ville ha en tjej. Har alltid drömt om att ha en syster men har bara en brorsa, sen ville jag gärna ha en dotter också ... men :) vi får se, men jag skulle verkligen bli överraskad om det visar sig vara en tjej därinne,hihih 
Svar på tråden BF november 2016