Inlägg från: 78kanel |Visa alla inlägg
  • 78kanel

BF november 2016

Hej på er, jag tränger mig på här!

Om allt går bra väntar jag mitt fjärde barn någon gång i början av november. Osäker på när jag hade ägglossning.

Här är inskrivning hos bm typ v 10-12. Kommer göra KUB så ser fram emot tidigt ul.

Känner inte av min graviditet så mycket än. Mer än att jag är "lite" svängig i humöret :D

Har mått så sjukt illa mina tidigare graviditeter, särskilt den senaste, så nu går jag bara och biter ihop och hoppas att jag inte börjar spy snart.

Någon som mår illa här än?

• 78kanel
    Julia79 skrev 2016-03-01 12:22:20 följande:

Hej och välkommen :))

Vad kul med många barn, själv väntar jag mitt 5:e... Kunde varit jag som skrev ditt inlägg om tidigare illamående... Fanns typ inte en stund då jag inte mådde illa sist!!!

Vill inte må så dåligt igen så njuter av varje SEK än så länge.... Men har börjat få lite känningar av illamåendet, som lite vågor som kommer svagt och går

Ska oxå göra KUB, är 36 så behöver inte betala för det här i Stockholm då (35 och uppåt, gratis) sen vill jag gärna ha lite extra koll även om jag verkligen inte känner mig gammal så räknas man ju som "äldre" 35+

Vart kommer du ifrån? Hur gamla är dina tidigare barn?

Trevligt med ett femte barn! Bra jobbat :)

Jag kommer från mellersta Norrland kan man säga (man är inte fullt lika anonym här som i Sthlm så avvaktar med att precisera.)

Mina tidigare barn är 8 år, 6 år och nio månader. Dina då?

Jaså du börjar känna lite illamående. Alltså jag bääävar!!! Huu:(
  • 78kanel
    Julia79 skrev 2016-03-01 12:42:13 följande:

Haha :))) Bra jobbat själv

Nä det förstår jag, tänkte faktiskt på om du var från Stockholm. ;)

Mina barn är 16, 13 1/2, 12år och en bebis på 11mån, så blir ett nära syskon till "sladdisen" här hemma <3

Ja lite men absolut med betoning på lite, är idag i 5+2 el 5+3 brukar sätta igång på riktigt på mig runt 6+0 ca... Så har laddat med Lergigan Comp och vanliga Lergigan, förra gången fick jag äta Primperan oxå men kräktes 24-7 ändå Typ hur långt gången är du? När brukar (ska det inte) starta för dig med illamående?

Usch, enda tråkiga tycker jag annars är det så mysigt att vara gravid... Lite sväva på moln känsla kan jag tycka

Tror jag är ca 4+5. Brukar sätta igång lätt v 6 och bullerochbång v 7...Jag ääälskar att vara gravid bortsett från illamåendet <3

Har kvar mina lergigan som jag ju naturligtvis inte kommer behöva ta denna gång eftersom alla graviditeter är olika och det mest troliga ju är att jag kommer må prima denna gång!!! Inte ironisk alls!

Jag sa sist när jag låg och spydde att "bara så du vet så kommer du aldrig få några fler barn för jag kommer aaaldrig göra om detta..ever!" ;)
  • 78kanel
    Vanilla ice queen skrev 2016-03-01 13:59:59 följande:

Var hos min gynekolog idag för en annan orsak än grav. Men fick ändå göra ett vul man såg hinnsäcken som var så stor som den borde (6mm). Fick även en ny tid för nytt vul nästa fredag och då hoppas jag verkligen att vi får se en liten kotte med pickande hjärta (kommer vara 6+4 då) Känns så overkligt att det skulle ske men åh hoppas!

Så myysigt!!! Avis :)
  • 78kanel

Alltså hur har ni det med humöret?

Jag blir så känslig och retlig plötsligt när jag är gravid. Nästan paranoid ibland. Tror att min sambo egentligen tycker andra saker än han säger osv. Så dumt! Vi har ett bra förhållande och är kära.

Kan också oroa mig oproportionerligt mycket över hur de äldre barnen mår och har det i skolan, eller ekonomin etc. Kan bli liten och ynklig för minsta lilla, och harett så starkt behpv av att allt ska vara bra och lugnt pch under kontroll.

Är ni normala ni?

• 78kanel
    Vanilla ice queen skrev 2016-03-01 14:04:42 följande:

Ja det kändes så bra att få se att jag var gravid mer än ett sträck på en sticka Men fy vad nervös jag är för nästa vul.

Åå. Det går säkert fint ska du se!! :)
  • 78kanel
    Belly skrev 2016-03-02 08:18:50 följande:

Här har illamåendet börjat smyga sig på, usch!

Illamåendet kom i vecka 8 med sonen och med tanke på att det endast är vecka 6 nu så blir jag livrädd att det ska bli ohanterbart!

Å nej!! Lider med dig. Går bara och väntar här... Vill så gärna slippa den här gången. Man blir ju så handikappad!!!
  • 78kanel
    Lilla Luna skrev 2016-03-02 13:27:17 följande:

Ni som varit gravida förr/ har barn sen innan, har ni några tips för oss som väntar första barnet? Att tänka på? Vitaminer? Bra att ha? Övningar för rygg? Ja, allt! Jag kan inte fatta att jag är gravid. Känns så skumt att säga att jag är gravid. Det är så skrämmande och roligt på samma gång. Så nytt.

Så roligt med första barnet, jag minns lifte vagt hur det var fast det var länge sedan. Väntar nu fjärde barnet. Råd:

- Folsyra. Håll koll på järnvärdet också, det är lätt att få järnbrist och då blir man supertrött.

- Räkna med att vara lite slut mot slutet (och i början) så var snäll med dig själv.

- Känn inga måsten. Det är typ heligt att gå omkring och ha en bebis som växer i magen, känn dig viktig och ta dig rätten att styra och ställa lite ;)

- Dokumentera magen. Roligt att ha sedan!
Svar på tråden BF november 2016