Inlägg från: Hiirii |Visa alla inlägg
  • Hiirii

BF november 2016

Hejsan alla! Jag är beräknad till 29 oktober men kan ju bli mer eller mindre dagar kan det ju bli. Är mitt första barn och tänkte att det skulle ta längre tid att bli gravid efter ppiller slut men på första försöket blev det barn! :) Är glad och lite stressad då jag är student med examensjobb framför mig ????????

• Hiirii

Haha i det jag skrev ser man vad som spökar mest för mig just nu, hjärnan! Super bra när man skriver rapporter ;) hoppas jag får följa er alla :)

• Hiirii
    solidafrida skrev 2016-03-01 20:51:50 följande:

Hej och välkommen!

Vi har samma beräknad födsel! Vad läser du till? Har du jobb som väntar sedan?

Tackar :)

Kul! Hur har du mått hittils?

Jag läser grafisk design, super kul :D Jag planerar att jobba över sommaren med två projekt som jag fick innan jag visste om graviditeten, hoppas verkligen att jag orkar med det. Efter det blir det lugnt på arbetsfronten, så man får landa i allting :)
  • Hiirii

Vanilla ice queen skrev 2016-03-02 09:55:40 följande:
    Samma här, lyckats tima detta bra Då bebis är beräknad två månader innan jag tar examen Tror det blir så att sambon får vara hemma tills jag är klar.
    Ja det prickade verkligen rätt! Låter som en bra plan med pappa hemma, vad läser du? :)
  • Hiirii
    solidafrida skrev 2016-03-02 15:06:34 följande:
    Intressant! Så du är klar till sommaren? 

Vi har velat skaffa fler barn i flera år, men jag pluggade och sen hade vi nåt annat i vägen och sen ville jag bli fastanställd och sen var jag ny på jobbet... Nu är min man ny på jobbet, men va fan, blir det någonsin helt perfekt tajming..? Jag önskar att jag hunnit komma upp mer i lön också, samtidigt som vi inte vill bli "för gamla" eller så mycket äldre egentligen.

Har ni andra perfekt tajming? Eller värdelös tajming? Eller tänker ni inte så? 

Jag har bara ömma och fyllda bröst, i övrigt inga tecken!
    Japp då ska jag om allt blir godkänt ska skolan vara klar :)
    Vi har inte planerat att skaffa barn länge utan tänkte vid nyår - äh det finns aldrig en perfekt tid för att skaffa barn och det lär ju ta en liten tid innan det sker. Precis som du skriver men körde direkt ;) Jag tänker mig att man löser det mesta.
    Tajmingen är rätt bra egentligen med skolslut till sommaren men ändå inte då det blir en flytt just efter det och två större projekt som jag ska arbeta med under sommaren. Men allt löser sig ;)

Jag har haft mycket molvärk, ömma bröst och lite illamående, men inte så jobbigt. Värst är min flummiga hjärna när jag försöker skriva en fördjupningskurs :O

Injon skrev 2016-03-02 16:40:53 följande:
    Kul med fler som pluggar :) Jag ska skriva uppsats och bli klar nu till sommaren, men är hur trött som helst redan, och anar att illamåendet är på gång att starta, så det blir nog en tuff vår!
    Så då blir du och jag klar till sommaren, jag ser verkligen framemot att inte ha skola :) Ditt första barn också? 
  • Hiirii
    Anateresa skrev 2016-03-03 16:57:53 följande:

Nu har jag ordnat en grupp som heter bo november 2016. Den är sluten så ni bör hitta den så gör vi den stängd sen

Jag har också skickat pm, men har inte blivit inbjuden ännu :)
  • Hiirii
    Injon skrev 2016-03-03 13:52:18 följande:
    Ja, första barnet (ett MA i somras), och jag ser verkligen fram emot att bli klar! Fast jag oroar mig för att gå på intervjuer med illamående och att hinna få jobb innan magen syns, det känns inte som helt perfekt timing, men å andra sidan vågar väl ingen arbetsgivare riskera att diskriminera, så det kanske går bra ändå :P
    Ja man har många saker att se framemot! Allt lär lösa sig, så tänker jag iallafall :)
Svar på tråden BF november 2016