BF november 2016
Hej alla tjejjer! Jag plussade igårkväll! Helt ofattbart. Vi har försökt i 2,5år och väntar på IVF! Vi får se hur detta går, man vågar ju inte ta ut glädjen i förskott, men kan inte hjälpa att hoppas :) Hänger gärna på här!!:)
Hej alla tjejjer! Jag plussade igårkväll! Helt ofattbart. Vi har försökt i 2,5år och väntar på IVF! Vi får se hur detta går, man vågar ju inte ta ut glädjen i förskott, men kan inte hjälpa att hoppas :) Hänger gärna på här!!:)
Grattis!! Jag har snna bf som du. Plussade igårkväll. Tänkte ta digitalt imorgonbitti. Kan inte heller fatta det. Vi har försökt i 2,5 år :)
Hej hoppar in här, plussade svagt igår och idag blev de lite starkare så börjar väl förstå att jag är gravid. Läsa igår igenom allt ni hade skrivit men de är lite svårt att komma ihåg allt. Kan berätta lite kort om min historia, fick ett tidigt mf i maj 2014 (oplanerad graviditet) efter några månader började jag och min make försöka och för ett år sedan fick jag reda på att jag hade rubbningar i mina hormoner efter mitt mf så jag fick då reda på att jag troligtvis skulle få de svårt att få barn. I somras skrev vi in oss för utredning och skulle egentligen på första mötet för lite mer än 1 månad sedan men p.g.a. magsjuka så va vi tvungna att flytta på de så har egentligen första mötet om 1 vecka den 14 mars. Ska ringa på måndag till gyn och se vad vi ska göra, om man kan komma och prata om graviditeten istället då jag har kroniska smärtor i magen sedan 6 år tillbaka och får nu inte längre få mina behandlingar, så lite spänd över hur de ska gå nu under graviditeten.
Tror inte riktigt på att jag är gravid, ska på måndag ta ett digitalt om testet imorgon är ännu starkare.
om man kollar efter min ÄL så har jag bf 11 eller 12 november
Grattis!! Kan man göra vul så tidigt?
Grattis!! Vi plussade en vecka innan vårt första ivf besök. Trodde aldrig det skulle lyckas på egen hand. Är också orolig nu när vi kämpat så länge men försöker ta en dag i taget. Ska göra vul på tisdag (v6+1 då) för att (snälla, snälla!) utesluta utomkveds som jag råkade ut för förra gången.
Okej, lycka till :) när märkte du av utomkveds? Jag tycker jag känner igen ditt nick från andra trådar! Så härligt att det lyckats för er igen :)
Jag har bokat ultralljud, vitalitetstest till 9/4,är väö i vecka 8-9 då :)
Tack! Det var de på kvinnokliniken som tyckte det, så antar att det går att se om det sitter rätt iaf. Är nog på gränsen för att se hjärtljud. Hade jag inte varit i riskgruppen för ett utomkveds hade jag gärna väntat några veckor till.
Okej! Man känner ju sig lite orolig för det meata, men jag försöker slappna av och njuta. Det känns så overkligt och härligt! Hur länge har ni försökt?:)
Tack :) Känner igen ditt nick också :)
Trodde mitt utomkveds var missfall i några veckor då jag blödde, så fick inte reda på att det var just utomkveds förrän vid vul.
Jag känner också så, att det är en delseger, att det gick på naturlig väg :) jag har bokat tisigt ultraljud till om en månad! Måste få se den lilla bönan!
Jo, försöker också njuta av att faktiskt ha kommit så här långt. Efter alla månader med den ovälkomna mensen så är det en stor delseger att få se ett plus :) försökt sen sommaren 2014, så känns overkligt precis som du också skriver.
Men grattis!! Jag längtar efter vårt också! Vilken vecka är du i? :)
Ja nu är vi här :) Och jag har sett knytet, 8 mm på rätt plats och med ett tickande hjärta! Det var riktigt häftigt att se hjärtat som slog. Och vilken lättnad. Hur det än går nu så vet jag att min kropp faktiskt kan bli gravid på rätt ställe vilket är en liten seger i sig själv. Så nu är det bara att ta det som det kommer :)
Ja, både vikt och rökning påverkar ju fertiliteten så visst kan det bero på det :) Jag höll också på att tempa ett tag men när jag fick bekräftat att mina cykler var rätt normala la jag ner det för det stressade mig bara. Kunde ligga på morgonen och vara nervös för att tempen skulle sjunka osv. Alla fungerar vi olika, läste om många här på fl som blev lugnare av att tempa.
Jag kan inte heller sluta testa! Häftigt att se att man får utslag :) jag testade och fick gravid 1-2 i lördags, tänkte ta ett nytt på söndag och hoppas att det visar mer!
Kunde inte låta bli att ta ett test i morse (har typ 12 sånna här kvar) bara för att se hur stegringen har varit, fick ju gravid 2-3 på ett digitalt i söndags men tycker ändå detta är fashinerande
Jag har bestämt mig för att jag får testa hur mycket jag vill, för det gör mig glad! :) glad att se att vi äntligen lyckats! Har några symptom redan: super ömma bröst, trött som bara den och vrålhungrig hela tiden, tycker också att jag känner lukter skarpare och mår lätt illa om något lukar dåligt.. Själv?:) har du några symptom?
haha eller hur :D haha.
ska ta ett digitalt på tisdag så hoppas att de står 3+ då
Hahaha! Igenkänningsfaktorn är hög! Mvh hon som gått och lagt sig kl 20 hela veckan
Jag mår fortfarande oförskämt bra faktiskt. Känner av lite småsymtom men inget som stör. Mådde lite illa för nån dag sen men det har jag inte känt varken igår eller idag.
Lite lindrig halsbränna har jag och den klassiska gravidtröttheten - ligger i skrivande stund på soffan och försöker, försöker, försöker att inte somna. Maken tycker jag är tantigare än vanligt nu när jag vill gå och lägga mig kl 20 istället för mitt tidigare mycket mer spännande 21:30 :D