Inlägg från: Kanelsnäckan |Visa alla inlägg
  • Kanelsnäckan

BF november 2016

Även jag plussade imorse och fick ett snabbt och starkt plus på cb. :) Tror jag är på bim-3 men känns lite väl starkt för det. Brukar ha en cykel på 35 dagar men kan ju varit kortare denna månaden kanske.

hoppasbli4 skrev 2016-03-05 09:05:14 följande:

Jag plussade i morse :D Trodde jag var på bim-2 men detta streck kom upp inom en min så känns som jag borde ha passerat bim då? Hur har era plus sett ut, ni som har testat med cb plus? Kan tillägga att jag oftast har cykler på mellan 35-65 dagar, men hade en liten blödning den 12 februari så funderar på om det kan ha varit äl blödning jag fick då. Isf är jag i v 5+1 nu. Preliminärt så tror jag att jag kommer räkna på en 28 dagars cykel och isf är jag idag i v 4+6. Har bokat tid för inskrivning den 24 mars så hoppas få tid för vul för att fastställa ordentligt. 

• Kanelsnäckan

Hej på er!

Plussade tydligt imorse och enligt NC bör bf vara 15 nov. Tror inte riktigt att jag är gravid än. Känns totalt overkligt.

Längtar till vul så jag kan få se att där verkligen är någon.

Går gärna med i en fb grupp efter vul i alla fall. Detta är min andra graviditet.

• Kanelsnäckan
    katarina86 skrev 2016-03-04 18:02:18 följande:

Vi skulle ju kunna göra en grupp till annars? Jag skulle gärna vilja ha en lite mindre grupp med kanske ca 20 medlemmar så man lär känna varann på vägen? Stora föräldragrupper finns det så många av. Vi kan kanske vänta till imorgon och se om anateresa svarar och vad hon tycker och annars kan vi göra en egen liten grupp ?????

I min förra graviditet var jag med i en grupp med 30 medlemmar. Det var en jätte trevlig och mysig grupp. Man lärde känna varandra och fann ett jätte bra stöd. Fin ide.
  • Kanelsnäckan

det är nog lite olika beroende på kommun. I min förra graviditet valde vi att betala för ett ul i v.8 (hade svårt att tro det va sant) fick sedan kub i v.12 & rutin ul i v.18 och ett tillväxt ul i v.31 typ. :) gick då till en privat barnmorskeklinik vilket jag tänkt göra denna gången med :)

8295 skrev 2016-03-06 17:48:51 följande:

Jag är i v10+4 med mitt första barn. Ska till barnmorskan till veckan för blodprover etc, men är hemskt nyfiken på när man får göra sitt första ultraljud. Någon som vet generellt när?

• Kanelsnäckan

Grattis! Har bf den 16 enligt NC :)

Bell13 skrev 2016-03-06 19:20:15 följande:

Hej, har plussat idag väldigt tidigt 3+5 och har bf 15 november. Hänger här om jag går. Det här blir mitt fjärde barn. De andra är 14, 10 samt 11 månader.

• Kanelsnäckan

Det gjorde jag med i min förra graviditet och vill absolut göra det denna gången med. Gärna så tidigt det bara går :) vårt första barn klarade tyvärr inte sig, :( så är väldig orolig och måste få se att där är något för att tro på det och börja hoppas på att det ska gå bra så smått.

Vill du göra ett denna gången med? :)

Bell13 skrev 2016-03-07 05:56:25 följande:

Jag har också bf den 16 enligt NC men den 15 enligt gravidappen

Är så glad. Hur tänker du kring tidigt ul? Gjorde ett sist i v 9 för jag ville se att hjärtat slog osv

• Kanelsnäckan

Jag plussade starkt i lördags på bim -3 & på bim -2 sa cb gravid 2-3 :) idag på bim går jag in i v.5 och jag känner inte ett smack. Vet att man inte behöver göra det såhär tidigt. Men har svårt att tro på att där är något så några symtom hade varit trevligt. Inga spända bröst eller liknande. Nån mer som inte känner något?

• Kanelsnäckan

Känns skönt att inte vara ensam om att inte känna något :) förr eller senare lär vi ju känna något men känns som att alla andra känner saker så tidigt så då tycker man ju det e konstigt att man själv inte gör det.

RapidAngel skrev 2016-03-08 10:48:47 följande:

JAG! känner NADA! Enligt appen är jag i vecka 5+1 (eller vecka 6, fattar inte hur man räknar) och har typ inte ett enda symptom. I början var jag iaf tvungen att kissa varje natt men nu gör jag inte det heller. Kroppstemp är fortfarande hög iaf. Har pratat med en sköterska och hon säger att det är HELT NORMALT att inte ha några symptom. Så då får man väl tro på det. Men skumt är det ju.

• Kanelsnäckan

I min förra graviditet sa det digitala gravid 1-2 när jag va på 4+0. Kanske vänta en vecka och ta ett nytt då? Kram

Bell13 skrev 2016-03-10 06:48:20 följande:

Gjorde ett digitalt test imorse som visade gravid 1-2 v bör jag bli orolig? Ska vara ca 4+1 idag. Är 15 dagar efter ägglossning idag.

• Kanelsnäckan

Ni som har barn sedan innan, har ni då tittat vad "kinesiska almanackan" sagt att det blir för kön? Och har det stämt? Stämde på mig sist och stämt på två vänner. Enligt den blir det en pojke nu, SJÄLVKLART spelar kön ingen roll men vi kommer ta reda på vad det är då vi är nyfikna av oss. :) och blir såklart lika glada oavsett vad det blir, friskt är ju det viktigaste.

Man tar sin ålder när man blev gravid och månaden för befruktning så "säger den" pojke eller flicka.

• Kanelsnäckan

Jag har inte heller några symtom men det kommer. Om det molar lite imagen som det kan göra för mig innan och under mens är det antagligen livmodern som växer :) Att det inte syns är inget konstigt. Syntes knappt på mig i vecka 20 med första. & absolut inte med kläder på. Kram

angieelander skrev 2016-03-10 10:33:47 följande:

hej jag vet inte känns bara så, orolig och har inte direkt några symtom, samt att jag känner mig precis som jag brukar innan mensen sätter igång.. känns bara som att nått är fel :( borde det inte synas kring vecka 7-8? har inskrivning 22/3 är i vecka 7 då...

• Kanelsnäckan

Jag va lika dum.. Hjärnan är lite trött efter lunch :)

Bell13 skrev 2016-03-10 13:44:17 följande:

Haha jag som är lite korkad klart hon menade på ul fattade inte det

• Kanelsnäckan

Det är inte logiskt såklart men kan vara kul att se om det stämmer. 50% chans ju ;)

Lilla Luna skrev 2016-03-10 12:39:36 följande:

Så alla 23åringar som får barn samtidigt får samma kön? Typ. Känns lite ologiskt faktiskt.

• Kanelsnäckan

Går man privat får man oftast betala för det och har väldigt svårt att tro att man skulle bli nekad. Gjorde ett i förra graviditeten för att jag helt enkelt bara ville veta att där va något. Däremot som någon skrev gör dom inte det gärna innan en viss vecka då man vill vara säker på att hjärtat börjat slå och inte skapa oro pga man kollar för tidigt.

Anonym (30/11) skrev 2016-03-31 14:26:47 följande:

om jag vill göra ett VUL privat, kan dom då neka mig?

• Kanelsnäckan

Känner lika dant. Jag mår illa konstant och hela tiden känns det som att den ligger högst upp i halsen. Om jag kräks brukar det kännas bättre precis efter men kommer tyvärr tillbaka.

879214 skrev 2016-04-04 19:13:00 följande:

åh nej! idag börja mitt illamående eller ja känner en äckelkänsla, typ som att spyan ligger i halsen, förstår ni hur ja menar? dee kom smygandes igår.. e de såhär de ska kännas alltså? usch mkt bättre att liksom börja spy istället väl o få upp den där spykänslan från halsen?? nån som mår likadant ? 

• Kanelsnäckan

Tycker inte heller lergigan comp hjälper denna gång :( provade igår och idag att dricka lite smothie som jag gör själv. Det funkar för mig. Lite åt gången och gärna syrligt. Är så trött på att må illa och spy, tar ju bort glädjen i att vara gravid tycker jag :(

vanjastina skrev 2016-04-08 08:26:02 följande:

Fick Lergigan Comp utskrivet av läkare i onsdags men de hjälper inte ett dugg :( Åh gud det här illamåendet knäcker mig! Vad gör man när inget hjälper? Har provat postafen, seabands, äta lite och ofta, tugga tuggummi, ha något i munnen hela tiden (extra drops eller läkerol) samt lergigan comp.. Börjar känna mig desperat.

• Kanelsnäckan

Vi har bf samma dag :) jag mår fruktansvärt illa och kräker en del :( men hoppas det ska gå över snart. Bortsätt från det mår jag bra :)

Kroa skrev 2016-04-21 21:24:35 följande:

Hej! 

Jag hoppar gärna in här; jag har BF 10 november och går in i vecka 12 imorgon :) 

Det blir mitt andra barn, men familjens tredje :)

Mår fortfarande väldigt bra (peppar peppar), magen börjar komma fram mer och mer, och än så länge är jag mest bara trött och hungrig! 

Hur mår ni andra? 

• Kanelsnäckan

Har inte samma men svumfärdig och yr kan man känna sig vid järnbrist. Du kanske kan slå en signal till BM så kan de kolla värdena. Hoppas du når bättre snart :)

Matl skrev 2016-04-25 10:28:08 följande:

Jag mår så himla konstigt nu sista dagarna och idag är det ännu värre... Är otroligt yr, matt, svimfärdig, får hjärtklappningar och mår dåligt och är skakis... Imorse höll jag på att tuppa av när jag skulle sminka mig innan jobbet, fick sätta mig på en stol för att inte svimma kändes det som.. Är alldeles svag i kroppen, känns nästan som att blodet inte går runt riktigt i kroppen...känns sjukt konstigt.

Äter ju vitaminer och får i mig mat, vatten osv.. Så vad kan det bero på?? Nån annan som känt liknande? Jag är i vecka 11 just nu..

Svar på tråden BF november 2016