Inlägg från: 8295 |Visa alla inlägg
  • 8295

BF november 2016

Jag är i v10+4 med mitt första barn. Ska till barnmorskan till veckan för blodprover etc, men är hemskt nyfiken på när man får göra sitt första ultraljud. Någon som vet generellt när?

• 8295

Vilken lycka, RapidAngel! Jag hoppas verkligen att allt går bra.

Jag har alla symptom i boken..varit sängliggandes de senaste 3 veckorna i överväldigande illamående, jämna smärtor och hormoner överallt. Går in i v.11 på onsdag.

Min bästa vän vet om graviditeten, mina föräldrar + min sambos mamma. Jag längtar efter att berätta för resten i familjen, men också nervös. Jag är nämligen bara 19 och min sambo 21, och är orolig att vissa familjemedlemmar endast ska fokusera på vår ålder och inte på det magiska vi väntar.

• 8295
    RapidAngel skrev 2016-03-07 12:18:47 följande:

Ja! Och detsamma! Oh, vecka 11! Grattis!!!:) 

Syns det nåt ännu? Jag tror jag redan har gått upp i vikt viket eg. är helt omöjligt, men sån är jag, haha. Hur är dina smärtor? Är det mensvärk? Eller ledvärk? Har du spytt? 

Trist att det finns sådana tankar när det enda som bör fokuseras på är att ni ska få en bäbis. Allt annat löser sig. Och tittar man på typ grottmänniskorna så är ni ju mer än medelålders:)

Det kan vara så att du är uppblåst eller liknande, det var jag de första två-tre veckorna. På mig syns det inte ännu, men vissa byxor börjar sitta obehagligt trångt :))

I v3-4 hade jag väldigt mycket 'mensvärk' + lite smått hanterbart illamående från middagstid till kväll. Svanken gjorde ont där ett tag också. Sen eskalerade illamåender kraftigt men mensvärken försvann till 90%. Vid denna tid tror jag min valp på 6 mån märkte att jag förändrades, han switchade sovplats från mitt knäveck till huvudet på magen, skulle vara nära mycket mer, följde mig direkt jag bytte rum osv. Så var han inte riktigt innan.

V.7-9 låg jag i sängen. Vilket ledde till mycket rygg och nacksmärtor haha.. nu för tiden kämpar jag mig till soffan varje morgon istället ;)) Försöker gå ut och gå mer,frisk luft och massa järn men är smått rädd att inte ta mig hem från promenaderna. Hundarna får sambon ta på promenader, går inte själv långt med dom längre. Tröttheten är fortfarande extrem men den hjärtskärande rädslan att få missfall är i princip borta.

Nu vågar jag planera, längta och är oerhört galet lycklig konstant! (Kanske lite mindre lycklig när jag ligger och gråter av utmattning, men annars så!)
  • 8295
    RapidAngel skrev 2016-03-07 21:50:28 följande:

Allvar??!? Jag HOPPAS verkligen det för jag försöker SÅÅÅ hårt att äta nyttigt. Jag har väl ett BMI som är på gränsen till övervikt även fast det inte syns och jag vill verkligen inte redan nu gå upp en massa. Då vet jag inte var detta kommer sluta. Gick det över sen för dig?

Coolt med valpen ändå! Tänk vad de känner mer än vi:) OM man nu ska tro allt man läser så låter det väldigt mycket som att du väntar en tjej:))))

Om du menar uppblåstheten så ja det gick över :)

Min bästa vän gick upp nästan dubbelt under sin graviditet, kunde inte amma efteråt så hon sitter fortfarande med en mammamage kvar och mår dåligt. Trots att magen efter förlossningen finns där pga en väldigt speciell anledning <3

Grejen med valpen och att jag tror han förstår är att min gamla tik på 13 bast inte ändrat beteende alls. Min sambo tror också det är en tjej, jag tror mest på kille :) längtar till att få veta. --Nån som tänkt ta reda på könet på sin bebis?? --
  • 8295

V.11 idag! Nu rullar jag ner till barnmorskan :) livrädd för nålar..

• 8295
    lillaskräp skrev 2016-03-09 08:20:32 följande:

Då är du beräknad i oktober va? Skönt att ha kommit lite längre :)

Slutet av september faktiskt :) så som föstföderska vet jag ändå inte riktigt när det blir.
  • 8295
    Bell13 skrev 2016-03-09 14:41:15 följande:

Köpte två st digitala idag. Ska ta det ena imorgon och hoppas det visar 2 till 3 v och det andra ska jag ta nästa vecka för då bör det ju stå 3+ kommer inte bli lugn annars. Det enda jag tänker på är att det inte ska utvecklas normalt. Bokade tid för ett tidigt ul idag, den 7 april får jag komma.

Jag får gott vänta tills april jag med för ul, då är jag dock i v19-20.

Tänk positivt och stressa inte, det lär gå bara bra
  • 8295
    Iskristall skrev 2016-04-09 09:13:16 följande:

Jag har tyvärr inget svar, för jag undrar också. Jag är v11 (10+5) och är fortfarande svullen och gasig. Hoppas nån kan ha nån tanke om när det börjar avta?!

15+3, inte borta ännu..
Svar på tråden BF november 2016