Inlägg från: linolin |Visa alla inlägg
  • linolin

BF november 2016

Hej är gravid m nr 3 vecka 4+3 idag och tredje gången nu. Fick missfall v 5+0 o 5+2 förra året. Så nu hoppas jag allt går bra. Två stora barn 11,9 år. Är 36 precis. Ska göra kub men nu är milstolpen att komma förbi den veckan då jag fick missfallen.
    Lycka till alla

• linolin

V 5+0 idag tredje barnet. Hoppas bara liten vill stanna nu. Hade missfall i v 5+0 och 5+2 sist så jag håller tummarna för att denna går vägen. Är trött och mår inte så bra på förmiddagarna men överlever. Bor lite utanför Stockholm. Är gärna med i Facebook grupp.

• linolin
    Lilla Luna skrev 2016-03-05 21:39:11 följande:

Vad jag känner mig hemskt och lättretlig just nu. Får verkligen kämpa för att inte börja gråta och skrika åt folk eller mina husdjur. Ojoj, hoppas det inte blir mycket värre.

Jag kände lika m min hund höll på att bli tokig o gråtfärdig men det är bättre nu i v 5+3
  • linolin

Är i v 5+5 idag och känner mig lite små yr och molvärk o ömma bröst. Fryser till o från. På eftermiddagen så värkte det rätt bra i magen vilken växtvärk man kan ha. Puh. Men inga blödningar.
    Ska göra ul i v 7+4 då hon på gyn tyckte att man kan se mycket mera då ,än i v 6. Så jag får snällt vänta lite till ???? hur mår ni andra tidigt i graviditeten?

• linolin

Skönt att fler har samma symtom. Alltid lika oroligt över missfall även om man inte kan påverka själv.

• linolin

Vaknade och känner mig sjukt ledsen o orolig. Gjorde ett digitalt fick 2-3 men går in i v 6+0 i morgon. Vet att ägget kan ha fäst senare men skulle ha blivit lugnare om det stod 3+. Spända bröst fortfarande och molvärk. Känner även lite i svanken o illamående men hur får man bort oron då jag fick två tidiga missfall i v 5+0 o 5+2.

• linolin
    Bell13 skrev 2016-03-09 08:03:47 följande:
    Kan du inte ta ett till test om några dagar kanske får du rätt vecka då?
    Har tänkt att göra ett digitalt imorgon bara för att se om det visar rätt och gör det inte det så kommer jag också att bli sjukt orolig. Du har ju symptom och det är ju väldigt positivt.
    Ja ska göra ett till i helgen tack för svar. Ja symtom har jag.
  • linolin

Skrev ett inlagt i onsdags!
    När jag vaknade så kände jag på mig att nåt skulle ske och tyvärr så hade jag rätt. Fick mitt 3 missfall och igår kväll började det ordentligt. Sjukt less. Har haft tre st efter varann så nu blir det utredning på gyn på måndag. Alla i v 6.
    5+0 , 5+2 och nu 5+6. Är 36 år och fullt frisk och har två barn men skulle vilja njuta en sista gång. Så får se vad vul visar och vad de på gyn säger. Lycka till alla andra.

• linolin
    lillaskräp skrev 2016-03-17 11:18:38 följande:

6+0 idag. Började blöda litegrann igår och har en väldigt jobbig sjukdomskänsla i kroppen. Är på gynakuten nu och hoppas på ett VUL.

Hur har det gått för dig?
  • linolin
    Bell13 skrev 2016-03-20 05:42:27 följande:

Gjorde ett digitalt precis men fick fortfarande 2-3 veckor och är nu jätteledsen. Har googlat och förstått att det finns felmarginal men är ändå väldigt orolig

Behöver inte vara någon fara men jag fick
    2-3 i v 5+6 och tyvärr stannat av förra helgen. Men det är bara ett plasttest ,det har visat fel förut och det gått bra för dom tjejerna. Håller tummarna att du fortsätter vara gravid.
  • linolin

Mitt tredje missfall på ett år kom som sagt förra torsdagen och det stod 2-3 på det digitala då. Gjorde inte det med de andra två missfallen bara 1-2 så jag trodde allt va ok men det va det inte men har man symtom så kan man vara lugn.

• linolin
    Hilda86 skrev 2016-03-20 08:40:18 följande:

Jag ångrar också att jag tog ett clearbluetest, jag borde vara i v 7+4 idag men testet säger att jag fortf är i 2-3... Barnmorskan vågade inte uttala sig om testets tillförlitlighet. Blir ju en jobbig väntan till ul...

Gör ett tidigt vul så vet du. Jobbigt att bara gå vecka efter vecka om det stannat av eller fäst senare. Skönt att bara veta. Håller tummarna att allt är bra
  • linolin
    Bell13 skrev 2016-03-23 18:56:11 följande:

För mig har det inte gått bra idag. Blev missfall som jag var rädd för. Oerhört trist. Bearbetar så gott det går. Lycka till alla ni andra.

Fy så trist att det blev så. Jag fick ju också det så jobbigt. Men hoppas vi snarast får våra plus igen. Det jag har lärt mig av detta är att digitala testen kan visa ökning fast det blir missfall. Verkar inte finnas några garantier tyvärr. Men lycka till med jakten på plusset. kram
  • linolin
    Ztella skrev 2016-03-26 07:44:14 följande:

Vaknade med fruktansvärda kramper i magen inatt och dom håller i sig än, ingen blödning men känns som sist jag fick missfall... Då va det kraftiga smärtor men inget blod.. Ska åka till gynakuten.. Håll tummarna så är ni snälla :(

Oj då men håller tummarna att allt går bra
Svar på tråden BF november 2016