Inlägg från: Flurriburr |Visa alla inlägg
  • Flurriburr

BF november 2016

Hejsan!

Plussade för ett par dagar sen, enligt appen är jag i v5 (4+1). Jag är fortfarande osäker på om det verkligen är sant. Två stickor som visar plus men jag vågar inte tro på det. Har inga symptom heller, känner absolut ingenting! Köpte texten bara för att typ. Trodde aldrig att de skulle vara positivt!

Men har bokat tid på mvc i april och hoppas allt går vägen! :)

• Flurriburr
    vemorkarvänta skrev 2016-03-17 19:46:42 följande:

Jag plussade i förrgår och känner typ ingenting :), kanske att det molar lite i magen ganska ofta. Hade det inte varit för det här väldigt tydliga testet hade man ju inte trott på det, ha ha :D

Kul, grattis! Känns ju så overkligt när man intr känner av något! Ringde mvc igår och hon tyckte egentligen det var lite tidigt, då mensen bara är två-trr dagar sen. Men ett plus är ju ett plus och jag känner min kropp bäst (min mens är alltid i tid). Hoppas allt går vägen för oss nu! :D
  • Flurriburr
    vemorkarvänta skrev 2016-03-18 09:06:16 följande:

Ja speciellt när man försökt i 1.5 år :), blev så glad! Min barnmorska sa grattis direkt :), och hon ska ringa mig idag för att boka in en tid tid vecka 6-7 i början på april ????. Så spännande! Hoppas pyret stannar kvar! Och för dig med ????

Ja då förstår jag att det känns bra! :) min bm sa oxå grattis och lät glad, ska dit 8 april på ett sånt där hälsosamtal, sen blir det inskrivning några veckor efter det antar jag. Vet egentligen ingenting eftersom det är första barnet :3
  • Flurriburr
    Tussilago89 skrev 2016-03-18 14:35:20 följande:

4+6 idag och varje dag till vecka 12 känns ju helt olidligt lång! ;) 

Någon som också har BF 21 Nov kanske? Har ganska så tydliga symtom (ömma bröst, kissar hela tiden, spänner i magen och har även haft några dagar med rejält illamående som jag känner igen från när jag var gravid med dottern) men man vågar ju inte riktigt glädjas med nyheten före man passerat den magiska "gränsen". Antar att fler känner igen sig, speciellt om man som vi har varit med om missfall tidigare. Ni som har lyckats boka VUL, hur har ni gått tillväga? Som jag minns det så är första UL typ vecka 18? 

Enligt min app är jag på 4+2 och har BF 22 nov. Har bokad tid hos mvc för hälsosamtal 9 april. Evighet kvar! Har nästan inga symptom alls. Lite spänd mage, kissnödig och illamående efter mat. :)
  • Flurriburr
    vemorkarvänta skrev 2016-03-19 09:41:11 följande:

Det är första barnet här också :), Jag vet egentligen inte vad det är för slags samtal jag ska på nu, ha ha. Hon sa att det tar en timme för hon brukar ha så mycket hon vill säga :)

Haha! Intressant är det. Och spännande när man inte har en aning om vad som händer! Har ingen å prata med, min sambo vet lika lite som jag å vi väljer att inte berätta för någon ännu :)
  • Flurriburr
    Let it Rain skrev 2016-03-19 13:27:34 följande:

Själv håller jag på att bli tokig eftersom jag inte ens har pojkvännen att prata med ännu (han kommer hit i början på nästa vecka och jag vägrar berätta en sån här sak över telefon).

Ja det förstår jag! Jag höll det hemligt för sambon två dagar, då jag ville göra det lite speciellt. Hade köpt boken "Grattis, du ska bli pappa" och ett par bodysar som jag slagit in i en låda. Han trodde jag skoja först å sen grät han :') hoppas du får en bra reaktion iallafall, bara hålla ut fram tills dess! :)
  • Flurriburr
    vemorkarvänta skrev 2016-03-19 20:12:29 följande:

Ja det som jag är mest nyfiken på är att jag vill veta lite mer exakt vilken vecka jag är i :), har lite kort cykel så jag tror mina appar säger olika beroende på hur dom räknat. Vi har inte sagt det till någon heller, men vi misstänker att vi kommer vilja säga det till NÅGON innan det gått 12 veckor (vi hade tänkt ha det som gräns annars). Är ju redan en plåga att hålla det hemligt, ha ha

Ja, men visst! Hade oxå velat veta exakt och få ett slutdatum :) mina appar säger BF runt 20-22 nov. v 12 har vi oxå satt som gräns att innan dess berättar vi intr, ifall det skulle skita sej. Men det är svårt att dölja lyckan! Kommer nog behöva berätta för chefen på jobbet innan iaf :p kroppsligt arbete i matvarubutik...
  • Flurriburr
    vemorkarvänta skrev 2016-03-19 21:50:48 följande:

Mina appar säger 23-24 november :). Min chef vet redan att vi går igenom en utredning för ofrivillig barnlöshet, så hon blir nog mest glad när jag berättar det här :), men det blir nog efte vecka 12, det kan väl börja bli svårt att dölja då kanske ????. Jag jobbar kommunen och mest på kontor så jag tror jag kommer kunna jobba ganska länge ????

Vad skönt! Ja kontorsjobb är ju lite lugnare så borde nog gå bra. Jag jobbar bara extra så jag lär jobba så länge som möjligt innan för å få in pengar :/

Ja på vissa börjar det väl synas runt v12. Jag har redan lite mage (ser redan gravid ut med den mage jag har -.-) så här är det inga problem! :p
  • Flurriburr
    Esls skrev 2016-03-20 09:09:05 följande:

Jag är idag på 5+0 och känner inga symptom alls! Men är inte direkt stressad än, det är ju så tidigt och alla får ju faktiskt inte symptom!

4+4 och enda jag känner är något som känns som mensvärk och hunger. That's it. Hoppas bara det är så kallad växtvärk och inget annat :/
  • Flurriburr
    mamalolo skrev 2016-03-20 18:50:38 följande:

Tack för alla fina bilder på test! Nu känner jag mig aningen lugnare. Mitt från idag (BIM+1) ser ut ungefär som era - ungefär halva styrkan jämfört med kontrollstrecken. Hade fått för mig att jag borde ha fullt utslag idag. Jag får helt enkelt avvakta och se. Ta ett test till om 4-5 dagar och se om strecket är starkare. 

Bim -1 tror jag detta test. En vecka sen imorgon. Så ungefär 3+6 lär det varit
  • Flurriburr
    Matl skrev 2016-03-21 10:56:54 följande:

Då har jag ringt MVC och bokat tid för inskrivning då.. Fick tid först för ett samtal den 7 April då jag är i vecka 8. Sen ska jag tillbaka nån vecka senare för "riktiga" inskrivningen med prover och sånt. Spännande Känns mer verkligt nu på nå sätt..

Har jag gjort å :) ska på nå samtal 7 april, sen blir det inskrivning. Kunde inte längta mera! :D
  • Flurriburr

Vecka 5 (4+5) nu och imorgon är en vecka sen jag plussade. Jag tror fortfarande inte på det. Köpte ett nytt test från testlagret som borde komma idag. Enda tecknen jag har är lite ont i magen (mensvärkliknande blandat med hunger). Humöret har varit sisådär. Nu börjar jag känna pyttelite illamående efter jag ätit och brösten börjar bli litelite ömma.

Jag hoppas hoppas verkligen det går hela vägen, vi vill så gärna ha denna lilla prick, längst så mycket <3 ska på samtal hos mvc 7 april och sen blir det inskrivning. Tiden kan ju inte gå långsammare!

• Flurriburr

Tog just ett test från testlagret som visade positivt oxå. Testade med Apoteksgruppens innan som oxå sa positivt visserligen, men jag kan verkligen inte tro det är sant! Starkt var det med så hoppas bebisen vill hålla sej kvar i magen <3

• Flurriburr
    Anateresa skrev 2016-03-21 21:34:04 följande:

kul att se dig här, vet att vi hängt i några bim trådar tillsammans

Ja ett par stycken :) jättekul att kunna gå över till den här tråden istället! :D
  • Flurriburr

Hur gör man om man vill göra ett VUL? Går in i vecka 6 imorgon tror jag. Ska på sånt där samtal den 8 april. Så är långt kvar innan jag får veta något mer. Men vill ju liksom veta och se om det verkligen är på riktigt!

• Flurriburr
    Sajocawa skrev 2016-03-22 08:51:27 följande:

Leta upp en privat klinik som gör ultraljud :)

Tyvärr får man inte remisser för ultraljud om man inte har en riktigt bra anledning..

Aha man måste alltså ha remiss av läkare för att få göra det? Annars är det inte förrän v 18 man får göra något antar jag. Har ju inte riktigt dom pengarna så får vänta :/
  • Flurriburr
    Let it Rain skrev 2016-03-22 09:02:27 följande:

Bor du i Sthlm?

Nä, Skutskär. Uppsala län, men gränsen vid Gävle
  • Flurriburr
    Let it Rain skrev 2016-03-22 10:58:25 följande:

Finns du med i FB-gruppen? Isf var det jag som postade en bild där tidigare idag.

Vad heter fb-gruppen? :)
  • Flurriburr
    Let it Rain skrev 2016-03-22 11:12:27 följande:

Den är hemlig, men PMa till MaalinH här på FL så lägger hon till dig. :)

Hittar inte nån sökfunktion så kan inte söka :c får prova sen
  • Flurriburr
    Let it Rain skrev 2016-03-22 12:29:27 följande:

PM. ;)

En hemlig grupp, betyder det att ingen annan av mina vänner kan se att jag är medlem i det? Hoppas det, då ingen ska veta än :o
Svar på tråden BF november 2016