Inlägg från: Trasan87 |Visa alla inlägg
  • Trasan87

BF november 2016

Får väl hoppa in här jag med, fick ett plus imorse :) andra barnet, bf 19 nov!

• Trasan87
    Matl skrev 2016-03-11 12:32:43 följande:
    Grattis! Då har vi bf samma dag, plussade jag med imorse 
    Grattis vad kul :D har du fler barn? Några symptom?
  • Trasan87
    Matl skrev 2016-03-11 19:02:30 följande:
    Tack Ja jag två barn sen innan...så detta är mitt tredje Du då? Jo jag har molvärk, ont brösten och speciellt det ena, trött och matt, kissnödig, lite yrsel. Själv då??
    Okej, ja jag har ett barn sedan innan. Tycker du att dina tidigare graviditeter har varit lika?
    Jag känner lite hugg och värk och ibland lite i brösten. Något illamående men vet inte om det är för att man förväntar sig det :P
  • Trasan87
    Matl skrev 2016-03-11 19:58:00 följande:
    Jo jag har för mig dom var ungefär lika...var snart 8 och 5 år sen jag var gravid med dom så minns inte allt Enda som var skillnaden var att jag hade mer foglossning och förvärkar med andra... så jag hoppas inte denna kommer bli ännu värre :-O Annars var dom ungefär likadana vad jag minns. Mådde kanske lite mer illa med andra oxå i början och spydde en gång, det gjorde jag aldrig med första

Jo jag mår lite illa jag med..speciellt nu efter middagen.. haha
    Okej vad jobbigt :/ oxå hört att foglossningen blir värre. Är det samma kön på barnen? Det verkar spela roll oxå det där med illamåendet.
  • Trasan87
    Geléhallon89 skrev 2016-03-12 13:31:48 följande:

Plussade idag , bf 17-20nov :) 3dje barnet om detta går vägen :)

Hej var det inte vi som väntade barn tillsammans förra gången oxå? :) med Pergo?
  • Trasan87
    vanjastina skrev 2016-03-13 12:38:31 följande:

Tjejer, tränar ni något och hur tänker ni med träning genom er graviditet? :)

Jag tränar tung styrketräning 3 ggr i veckan (1 pass med vikter på gymmet, 2 kettlebellpass), går en timmes powerwalk ca 5-6 ggr i veckan samt går på yoga. Fast yogan kommer jag att göra uppehåll med nu fram tills efter vecka 12 typ och börja med gravidyoga därefter. En av mina yogalärare sa nämligen att man ska undvika det under första trimestern pga att det frisätts gifter i kroppen när man utövar yogan (dvs renar kroppen) och därmed ska man låta bli det när barnet utvecklas som mest i början men vettefan om det är sant.. Tar inga risker efter mitt missfall hursom så låter bli det ett tag framöver som sagt.

Men styrketräning och powerwalks tänker jag köra på med :) Sen får man givetvis lyssna på kroppens signaler och ta det dag för dag tänker jag.

Jag tränar också på gym ca 2 dagar i veckan och tänkte fortsätta så länge det går :) sen rider jag 1 dag i veckan men det blir nog inte lika länge denna gång!
  • Trasan87

Finns det någon bf lista eller ska vi göra en? Så kan man hålla koll hur långt alla kommit :)

• Trasan87
    Bell13 skrev 2016-03-13 18:10:28 följande:
    Går det att göra en och koppla till trådststarten så man hittar lätt
    Det hade varit bra! Tror det går om trådskaparen lägger in det?
  • Trasan87
    Bell13 skrev 2016-03-14 12:18:07 följande:
    Jag har gjort im7+1 då såg man pyttelite men hjärtat såg man i alla fall.
    Vecka 8 ska man kunna göra i Sthlm iaf, mamma mia gör tidiga.
Svar på tråden BF november 2016