Inlägg från: Tildakmaria |Visa alla inlägg
  • Tildakmaria

BF november 2016

Hej och grattis alla!

Jag plussa igår, är idag 5+2 väntad födsel 16/11. Min första graviditet. Det ända jag känner av än så länge är att jag går ofta och kissar och mina bröst har nog blivit en aning större. Ringde bm direkt efter det positiva beskedet och fick en tid den 30/3.

Packade in testet i ett paket och gav min sambo igår när han kom hem från jobbet. ???? Han har varit förkyld och tjatat om en ny temp, så han skratta när han fick paketet och va säker på att jag köpt en temp och packat in. När han såg testet så fick han tänka lite sen förstod han och blev jätte glad.

Ringde till min chef och berättade idag. Jag kör lastbil och är den ända anställda så jag tyckte att det va rättvist att han fick veta så fort som möjligt. Kan ju bli missfall och då är det också skönt att chefen redan vet. Han tog det positivt.

För övrigt är det inget som vet. Tänkte vänta till efter besök hos bm innan våra familjer får veta.

• Tildakmaria

Mitt visade plus direkt.. Vet att när man testat förr så har man väntat på att där ska komma ett till streck. Blev nästan lite förvånad när det gick så snabbt.

• Tildakmaria

Någon som vet något om energidryck under graviditeten?

Läste att 300mg koffein om dagen går bra

Motsvarar 3 små koppar kaffe.

Jag dricker nocco för jag är före detta rökare, slutade i höstas och vågar mig inte på kaffe då jag alltid rökat till de. En nocco innehåller 180mg koffein och jag dricker en om dagen. Måste ha den för att orka.. Vågar man fortsätta?

• Tildakmaria

Jag vet inte hur jag ska överleva utan min älskade nocco. Får höra med bm om jon har några råd när jag ska dit. Tack för svar.

• Tildakmaria
    Let it Rain skrev 2016-03-22 12:01:19 följande:

Jag har PMat dig nu. :)

Jag vill också bli tillagd!
Svar på tråden BF november 2016