BF november 2016
Hej :)
Har inte hunnit läsa igenom tråden men hoppar gärna in här.
Går in i v 5 imorgon. Bf 21 november. Blir vårt första barn.
Skall på vul om 3 veckor :)
Hej :)
Har inte hunnit läsa igenom tråden men hoppar gärna in här.
Går in i v 5 imorgon. Bf 21 november. Blir vårt första barn.
Skall på vul om 3 veckor :)
Jag har samma datum gör BF som du! Blir även mitt första. :) Hur gammal är du och var bor du? Har ni försökt länge?
Du får gärna PMa förresten, det vore kul att ha kontakt. :)
4+6 idag och varje dag till vecka 12 känns ju helt olidligt lång! ;)
Någon som också har BF 21 Nov kanske? Har ganska så tydliga symtom (ömma bröst, kissar hela tiden, spänner i magen och har även haft några dagar med rejält illamående som jag känner igen från när jag var gravid med dottern) men man vågar ju inte riktigt glädjas med nyheten före man passerat den magiska "gränsen". Antar att fler känner igen sig, speciellt om man som vi har varit med om missfall tidigare. Ni som har lyckats boka VUL, hur har ni gått tillväga? Som jag minns det så är första UL typ vecka 18?
Jag vet med säkerhet att min ägglossning var den 1 mars och för att få det rätt enl kliniken skulle jag räkna 14 dagar bakåt. Dvs sista mensen 16 feb.
Är det för att man har olika Luteus(heter det så?) faser?
Jag googlade "beräkna förlossningsdatum" och utgick från ÄL som var 29 februari. Fick olika datum på alla tre sidor som jag testade detta på (20 nov, 21 nov samt 23 nov) även om jag enligt alla var i v 4+5 :p så det kanske beror på vilken app/hemsida man använder helt enkelt, de tycks räkna fram resultatet olika.
Har blivit en testoman. Men nu får det räcka. Strecken är lika starka nu. Kul att följa sin stegring. Tyvärr ser man ju inte de första dagarna på kortet. Är idag 4+5

Jag har själv haft missfall och förstår mycket av er oro. Men tänker tt det finns inget jag kan göra om det händer, och lika bra att vara positiv och glädjas för denna tiden. Skönare att tänka att man väntar barn än missfall :) Men vet att det är lättare sagt än gjort
Tog mitt andra clearblue idag. Bara för att. 3+ :D är i 5+1 idag.
Skall till MVC idag för ett hälsosamtal

Oj. Dubbelbilder blev det visst med haha
För mig har det inte gått bra idag. Blev missfall som jag var rädd för. Oerhört trist. Bearbetar så gott det går. Lycka till alla ni andra.
Jag är i 7+2 idag, tycker tiden går vansinnigt fort!
Mår rätt bra, är lite trött bara, vill gärna sova en stund på eftermiddagen och gå och lägga mig vid 21 på kvällen. Lite växtvärk i livmodern och ordentligt ömma bröst.
Det mest förvånande symtomet jag har är att mitt godssug helt har försvunnit. Konstigt.
Vad kul! :)
Var det inte du och jag som var på ett ungefär lika långt gångna också, eller blandar jag ihop dig med nån annan? Börjar bli många i tråden nu...
7+3 imorgon, så då hade jag nog blandat ihop dig med nån kanske.
Tycker det går så sjukt fort!
20 år - Malmö - Första barnet - BF 17/11
35 år - Göteborg- Första barnet - BF 2/11
20 år - Norrköping - första barnet - BF 2/11
Alorac82 - 34 år- Ulricehamn- tredje barnet- BF 6/11
Lurefix 28år - Stockholm - första barnet - BF 7/11
Vainilla 29 år - Malmö - andra barnet - BF 8/11
90pettersson - 26 - Sörmland - första barnet - BF 10/11
preinlal 29 år- Arvika (värmland)- Andra barnet bf 11/11
Idetenklabordetvackra 30år - Falköping - första barnet - bf 13/11
lindathe, 36 år-Avesta -tredje barnet- bf 14/11
monn, 29år - Malmö - första barnet - BF 15/11
Vårblomman - 35 år - Västerås - tredje barnet - BF 15/11
36 år - Stockholm - första barnet - BF 19/11
DetLillaLiv - 22 år - Växjö - Andra barnet - BF 19/11
Matl - 30 år - Sundsvall - Tredje barnet - BF 19/11
Tussilago89 - 26 år - Vänersborg - BF 20/11
LucianCaesar - 29 - Kungsbacka - fjärde barnet - BF 22/11
mamalolo - 35 år - Stockholm - Tredje barnet - BF 28/11 (ca)
Helen3. - 28år - Stockholm - andra barnet - bf 28/11
22 år - Varberg - första barnet - BF 29/11
879214 - 23 år - Göteborg - andra barnet - BF 29/11
anonym (30/11) - 21 år - västerås - första barnet - BF 30/1
Zebra89 - 26år - Örebro - första barnet - BF 27/11
Min lilla verkar gärna vilja göra sin mamma orolig. Har haft 4 rosa flytningar. En för 2 veckor sedan, en vecka sedan och nu 2 kvällar irad. Kommer lite och sen förvinner det. De andra gångerna har jag tagit det med ro. Men nu 2 dagar i rad. Hmmm. Hoppas allt är bra. Idag tycker jag att illamåendet har kommut igång. Tog gravtest som blev streck direkt när jag. Antar att detta är en förstart på att vara mamma.
Lämnar tråden då vårat barn inte längre visade någon hjärtaktivitet på ul hos bm. Både jag och min partner är helt knäckta och befinner oss i stor sorg. Önskar er alla ett stort lycka till