Inlägg från: Annnanym |Visa alla inlägg
  • Annnanym

BF november 2016

Gick in för att se om det fanns någon sådan här tråd och jäklar, vad inlägg det var! Kul! 

Hej!

Jag är 28 år, bor norr om Stockholm och plussade för två veckor sedan. Har en dotter sedan tidigare som är född i mars 2014. Då jag haft blödningar under några dagar fick jag göra ett ultraljud igår, och det verkar stämma som jag trodde att jag är i vecka 6 (5+4). Syntes ju inte mycket, då det är så tidigt. En mörk liten böna, 9,9 mm lång. Vilket inte alls motsvarar hur jag känner mig, svullen och ser redan gravid ut... Ytterligare ett ultraljud om två veckor för att se så pyret växer som det ska. 

• Annnanym
    Sajocawa skrev 2016-03-22 06:46:17 följande:
    Grattis!
    Vad mysigt med ultraljud och skönt att det var något därinne trots blödningar, jag känner många som haft många blödningar igenom hela graviditeterna...
    Såg dom hur stor (liten) bebis var? :)

Känner igen det där med svullen.. Sen någon dag sen har magen bara exploderat så jag måste ha uppknäppta byxor i skolan då vi har speciella arbetskläder.. Får de hur det blir där, kan ju inte byta storlek på byxorna en gång i månaden..
    Tack snälla! Ja, den var 9,9 centimeter "stor" (liten). Glad 

Ja, synen av blod får ju varenda varningsklockan att ringa. Dock var det små blödningar som kom ungefär när jag skulle ha haft min mens, så jag anade att det var så, men ändå. Blod är inget man vill se... 

Jag ska ta mig iväg och köpa lite bekväma och fina "mjukisbyxor" och leggings, för jag tycker att det känns så obehagligt när det sitter åt i midjan. Känns lite väl tidigt att köpa mammabyxor men jag längtar tills jag vågar göra det. Efter nästa ultraljud kanske... :)

Har du barn sedan tidigare? Vad är du i för vecka?
  • Annnanym
    Sajocawa skrev 2016-03-22 07:05:34 följande:
    Jaha, jag tänkte att hinnsäcken var 9,9 mm om du bara var i vecka 5, så tänkte om han/hon sa hur stor fostret var?
    Sjukt att något så litet i magen som är för litet för att märkas eller kännas kan göra sån uppståndelse, man fattar ju inte att man är gravid förrän man har en 40 cm-bebis i magen, haha..

Haha jag vill också köpa mammakläder, och bebiskläder. Måste verkligen stoppa mig själv där.. Men man är ju så ivrig att komma till det stadiet då det behövs.

Jag har ett barn som är 1,5 år. Jag är glad att hon tar upp mycket tid, tror (hoppas) denna graviditet kommer gå lite fortare än förra då.. Jag är i v. 5+6 idag. Ska på första ul i 7+5 så typ 2 veckor kvar.... Står inte ut med väntan!!

Jaha... Hm, det vet jag faktiskt inte. Hon verkade så stressad att jag inte blev riktigt klok efter besöket. Var så nervös att jag inte tänkte på att ställa frågor... Skulle haft hälsosamtal idag, men hon sa såhär: "Jag tycker att vi bokar om hälsosamtalet så du inte går runt och blir för glad om något skulle gå fel". Tack för den... 

Hur kommer det sig att du också får göra ultraljud så tidigt också? Vet att de inte gjorde något sånt med min dotter, där gick jag privat för att få en liten tjuvkik kring vecka 8. Min dotter fyllde just två och jag känner som du, dagarna bara flyger iväg, det lät gå snabbare den här gången :) 

• Annnanym
    Let it Rain skrev 2016-03-22 09:20:01 följande:
    Ultraljudet gick bra och jag hade räknat rätt på veckan (BM som räknade åt mig tidigare hade således fel - I knew it!). 5+2 idag. Någon hjärtaktivitet såg vi inte än, men den såg ut exakt som förväntat och satt på rätt ställe. Jag känner mig nöjd. :)

I eftermiddag ska jag även berätta för killen, som inte anar nånting alls. Tidigare tjatade han om att han trodde att jag skulle bli gravid denna månad, så jag har köpt en t-shirt med texten "Told you so / sincerely, your intuition" son jag ska gå runt i och sedan överlämnar jag en "påskpresent", dvs en ask med ett medelstort nougatägg i som jag skrivit "lillpyret 6 veckor" på. :D :D
    Får jag fråga dig hur det såg ut? Jag gjorde ett ultraljud igår i vecka 5+4 och barnmorskan var så stressad att jag gick därifrån inte ett dugg lugnare än innan... Hon sa att "ja, det är en tidig graviditet. Jag tycker att vi bokar om ditt hälsosamtal så du slipper bli besviken om det inte går vägen"... Vilket får mig att tro att något inte såg normalt ut, men det borde hon ju sagt...? Det var bara en mörk liten klump på ultraljudet... Å andra sidan, vecka 6... det är inte så långt... 
  • Annnanym
    Let it Rain skrev 2016-03-22 11:12:27 följande:
    Den är hemlig, men PMa till MaalinH här på FL så lägger hon till dig. :)
    Inte med i gruppen men ska skicka henne ett meddelande, och hoppas att jag får vara med :)
  • Annnanym
    Let it Rain skrev 2016-03-22 11:25:49 följande:
    Eller vänta nu, jag kanske kan försöka lägga till dig själv. PMa mig den mejladress som är kopplad till ditt FB-konto så gör jag ett försök!
    Det står att din presentation är privat, så jag kan inte skicka något meddelande till dig... 
  • Annnanym

Var aktiv i den här tråden från början men har inte varit inne på länge, läser då och då bara... :) 

Gravid med 2a barnet, en lillasyster till Agnes, 2,5 år, beräknad 21/11.

Angående vad man borde/ska/måste köpa så kan man verkligen tagga ner där. 

Måsten: babyskydd till bilen, några bodys/pyjamaser, blöjor, tvättlappar, spjälsäng, bindor...

Självklart kan man handla sååå mycket mer men våga ta det lite lugnt! Vänta med amningsbh:ar och amningslinnen (mina bröst exploderade efter förlossningen så hade jag köpt tidigare hade jag aldrig kunnat använda dom, skickade maken samma dag vi åkte hem för att köpa) och man får ofta mycket kläder till bebisen och andra leksaker när den väl är född. Och man kan åka iväg och köpa en flaska, eller en bh eller babyolja när man väl kommit hem. 

Jag köpte ganska mycket innan dottern föddes, höll igen en del ändå. men önskar att någon sa till mig att ta det lite lugnt. Babyoljan, badtermometern, den söta overallen, myggnätet till vagnen, inotyolsalvan, fisventilen, babyhårborsten, solskyddet till bilen, amningsnappar, vanliga nappar, mobil till spjälsängen... ALLT sånt går att köpa när bebisen väl är ute, jag lovar... :) 

• Annnanym

Och med det sagt (inlägget ovanför) vill jag absolut inte ta ifrån någon glädjen i att handla till sin bebis. Det är ju en stor del av hela grejen! Men, man behöver inte lägga ner massor med pengar på prylar som sen kanske bara ligger... Bättre att köpa vid behov... 

Svar på tråden BF november 2016