Inlägg från: vanjastina |Visa alla inlägg
  • vanjastina

BF november 2016

Hej tjejer! :)

Plussade "på riktigt" nu i eftermiddag, beräknad bf 21 november. Detta var första försöket efter missfallet, och samtidigt som jag såklart är jätteglad över att vara gravid igen så är jag livrädd för att få missfall den här gången med, så jag kan inte sluta tänka på det, att det kanske går åt helvete igen.. Tror inte jag kan sluta tänka så förrän jag får MASSA symptom (fick absolut inga innan mitt missfall i v 7 så anade att något var fel). Vid mina andra graviditeter har jag mått jättedåligt, kräkts massor från vecka 5-6, men hellre det känner jag nu. VET att man kan vara gravid utan symptom men då jag varit gravid flera ggr så vet jag att jag mår dåligt när det är en graviditet som "stannar" ;p

Ska ta och läsa ikapp hur ni andra mår i tråden senare! :D

Någon annan som är gravid efter missfall här? Hur handskas ni med hjärnspökena?

• vanjastina
    Bell13 skrev 2016-03-11 20:41:23 följande:
    Jag har haft missfall två gånger. Jag hanterar mina spöken genom att ta digitala test. Fick gravid 1 - 2 v i går och tar ett nästa vecka och då bör det stå 2 - 3 v och då blir jag lugn. Tempar flera ggr om dagen. Har bokat ett ul den 7 april och ser allt bra ut där tror jag på det oron finns i bakhuvudet hela tiden. Försöker tänka positivt men det går inte alltid. Vill gå över dessa första 12 v nu
    Tack för ditt svar. Beklagar dina missfall :( Kommer nog också testa med digitalt om några veckor om allt fortsätter som det ska, och kolla så att jag får "3+". Jag kände på mig att något inte stämde innan jag fick missfall, tog digitalt i v 5 och fick "2-3 veckor", sedan i v 7 stod det fortfarande "2-3". Och då visste jag direkt att det skulle gå åt helvete även om jag haft den känslan hela tiden, mest pga avsaknaden på symptom. Sen började jag blöda dagen efter. Har du bokat ul privat? Funderar också på att göra det.
  • vanjastina
    Let it Rain skrev 2016-03-11 20:47:04 följande:
    Men åh vad kul! Jag har samma BF som du, fast jag plussade redan igår.
    Kul att vi har samma datum :D Jag fick ett jättesvagt plus för tre dagar sedan men då trodde jag inte på det, idag var det starkare så nu har jag fattat att det är på riktigt :)
  • vanjastina
    Hoppas84 skrev 2016-03-11 21:16:21 följande:
    Jag fick missfall 5/2 ganska tidigt...

Och blev gravid igen direkt plussade 6/3 1-2 känner tröttheten och ett difust illamånde men inte mer..... livrädd att d inte ska gå denna gång heller.....
    Jag fick också missfall 5/2, och är precis som du livrädd nu.. Jag vet inte hur stor risken är att få två missfall på rad, jag hoppas den risken är superduperlåg..
  • vanjastina
    Let it Rain skrev 2016-03-11 22:49:53 följande:
    Jag håller tummarna för att det ska gå vägen för dig denna gång då! Detta blir mitt första barn och jag är snart 37 år, så det är väldigt efterlängtat. :D Hur gammal är du själv?
    Åh jag förstår att du längtar, det gör jag med ;D Jag är 25 år. Har du några symptom ännu?
  • vanjastina
    idetenklabordetvackra skrev 2016-03-12 06:17:31 följande:
    Jag fick missfall i v 12 för 3 år sedan , ha de stannat i v10.. sen hade vi gravförbud nästan 1 åt och nu 2 år eftet de fick vi äntligen ett + igen..är i v5, 4+5.. jag känner mig väldigt lugn , trodde ja skulle vara på helspänn men jag tänker att går de så går de och försöker vara här och nu ist för att leta tecken på att något skulle vara fel. .de negativa gör en inget gott..och eftet mitt förra missfall som var helt galet så tänker ja att de kmr gå bra men gör de inte det , så är de inte värre än sist för de kan inget vara.. men det är ju mina känslor.. slappna av & njut , vi kan inte påverka detta , tyvärr ! Grattis !!
    Du har såå rätt. Ska jaga bort negativa tankar hädanefter! Kram
  • vanjastina
    Lilla Luna skrev 2016-03-12 07:44:18 följande:

Idag välkomnar vi v.8! Denna present på bilden ska mamma få i påsk. Halsbandet har jag gjort själv. På brickorna har jag stansat in "farmor" på ena (hon blev farmor i juli-15) och mormor på andra. Blir hennes andra barnbarn.

Gud vilket fint sätt att berätta på :D Jag skulle också vilja berätta för familjen i påsk, men kommer hålla det för mig själv några veckor till ändå då jag fick missfall sist.. Med dottern berättade jag för hela släkten på jul i vecka 5, då slog vi in babystrumpor och gav bort i paket ;)
  • vanjastina
    Hoppas84 skrev 2016-03-12 13:06:50 följande:
    När blev du gravid igen?

Jag är i v6 bara....
    Plussade för tre dagar sedan första gången, men supersvagt då. Igår och idag starkt :D tror att jag är på typ ÄL +12/13 idag :)
  • vanjastina
    Hoppas84 skrev 2016-03-12 18:59:37 följande:
    Har du några symtom?
    Nja, lite lätt illamående till och från samt en allmän "sjukdomskänsla". Men jag väntar på att det ska slå till med full kraft snart! Dudå?
  • vanjastina

Tjejer, tränar ni något och hur tänker ni med träning genom er graviditet? :)

Jag tränar tung styrketräning 3 ggr i veckan (1 pass med vikter på gymmet, 2 kettlebellpass), går en timmes powerwalk ca 5-6 ggr i veckan samt går på yoga. Fast yogan kommer jag att göra uppehåll med nu fram tills efter vecka 12 typ och börja med gravidyoga därefter. En av mina yogalärare sa nämligen att man ska undvika det under första trimestern pga att det frisätts gifter i kroppen när man utövar yogan (dvs renar kroppen) och därmed ska man låta bli det när barnet utvecklas som mest i början men vettefan om det är sant.. Tar inga risker efter mitt missfall hursom så låter bli det ett tag framöver som sagt.

Men styrketräning och powerwalks tänker jag köra på med :) Sen får man givetvis lyssna på kroppens signaler och ta det dag för dag tänker jag.

Svar på tråden BF november 2016