BF november 2016
Antar att vi blir ytterligare en till i denna tråd.
Satt förra veckan och pratade med min mamma, svägerska och min kusin om graviditeter mm. Själv hade jag inte haft en normal ägglossning sen jag slutade med minipillerna för 6 månader sen så sa att jag nog inte kunde bli gravid. Sist jag blev det gick det ju så fort. Drog spiralen, blev gravid av sexet samma kväll-Missfall 4 dagar efter BIM. 2 mån senare gravid igen. Så av 3 månader plussade jag två gånger. Nu gick det bara inte... blev ingenting så jag började ge upp. La ett alldeles för högt pris på en fertilitetsmonitor på Tradera som jag vann för att nu försöka på allvar. Men inte förrän i maj. Ville inte lyckas med en decemberbebis igen.
Fick för en vecka sen veta att jag skulle få en annan tjänst på jobbet. Såg allt med spänning tills igår när jag började räkna på när min sista mens var. Hade gått över 4 dagar.
Fick sonen för lite mer än ett år sen så letade upp ett utgånget gravtest. POS direkt. Ringde sambon och förklarade att testet var positivt men stickan 5 mån för gammal. Han bad mig skicka bild och menade direkt att Gumman detta streck är ju supertydligt. Vi ska nog bli föräldrar sa han och skrattade glatt.
Fick en klump i magen. SHIT! ska jag gå skjuta ut en till där nerifrån snart! Visst gick lätt på första barnet men var ju inte smärtfritt. Smärtfritt var inte heller 3 månader kolik..... oj...Men nej kunde inte stämma. Förra graviditeten hade jag ju symtom från ägglossningen med ont i magen och att jag kokte inombords. Var stekhet från ÄL till förlossningen. Hade ju haft frossa de senaste dagarna. Sambon ville ju knappt hålla om mig i sängen för det var som att krama en isbit sa han...
Ringde en tjejkompis som ändå skulle komma på besök. Hon köpte med sig en digital clearblue. Ville inte kissa på stickan. La undan den i köket till sambon ringde och sa till mig på skarpen att -KOLLA!! jag vill veta om jag blir pappax2!!! Sagt och gjort utslag direkt-är i vecka 4+5 idag.
Bara att inse att jobbet jag skulle få blir det nog inte mycket av om inte chefen är snäll den dagen jag berättar. Och hur länge går det att dölja magen graviditet nr 2 när graviditet 1 syntes tydligt vecka 8?
Vi ska få ett syskon. Vaknade idag med en annan syn och med glädje. Ibland måste bara allt få falla på plats och vi ska bli tvåbarnsföräldrar runt den 25/11.
Ringde nyss min barnmorska som även är en god vän. Även hon överlycklig och skrattade gott. Nu kör vi. Bebisdags igen!!!
Tänk så spännande livet kan vara vår lille son ska runt sin tvåårsdag bli storebror. :)