Inlägg från: Ztella |Visa alla inlägg
  • Ztella

BF november 2016

Hoppar in här jag också. Detta är helt otroligt, har en son efter många års försök som slutligen kom till genom IVF.
    Nu hade vi bestämt oss för syskonförsök och använda ett nerfryst redan befruktat ägg. Sagt och gjort så börjar jag med tabletterna som ska stimulera ägglossning, testar med ägglossningstest för att se om det stämmer in så vi kan åka till kliniken. Tyvärr infaller insättningen på en helg så det skjuts en månad.
    Men i tisdags så plussade jag alltså :)

Har flertalet missfall i bagaget, senast för ett år sen då jag också blev gravid helt naturligt.
    Hoppas på att ärtan vill stanna. Denna gång känns det dock väldigt annorlunda mot sist så jag hoppas det är ett gott tecken!
    Är i V.4+4 enligt sista mensens första dag.

• Ztella

Ler it rain:
    Molvärk, hjärtklappning och extremt trött är det jag känner mest av.. Lite småillamående ibland. Du då?

• Ztella

Magen är som en ballong.. Kan inte minnas att den va såhär i början med sonen...

• Ztella

4+5 och fick också 2-3 veckor idag, så skönt!
    För en vecka sen fick jag inte gravid, i tisdags 1-2 och idag 2-3.
    Då vi också har missfall i bagaget känns det underbart!!

• Ztella

Ska jag vara orolig, gjorde ett digitalt clearblue och fick 2-3 igen. 5+4 idag borde det inte visa 3+? Eller kan det variera om det är morgonurin eller inte?

• Ztella
    Bell13 skrev 2016-03-24 17:45:29 följande:
    Jag har precis lämnat den här tråden egentligen för jag fick missfall. Testa på 6+2 för en del får ej 3+ förrän då. Jag fick 3+ på 5+6 och fick missfall samma dag. Är ingen garanti för att det går vägen.
    Beklagar :( har också haft missfall många gånger.. Hoppas verkligen det blir eran tur snart!
  • Ztella
    vanjastina skrev 2016-03-24 18:17:55 följande:
    Om veckoindikatorn ska stämma ska man ta med morgonurin. Jag fick 3+ när jag var i 5+2 - men en del får inte det förräns närmare v 6+ så oroa dig inte :)
    Tack, då kan jag känna mig lugn ett tag :)
  • Ztella

Vaknade med fruktansvärda kramper i magen inatt och dom håller i sig än, ingen blödning men känns som sist jag fick missfall... Då va det kraftiga smärtor men inget blod.. Ska åka till gynakuten.. Håll tummarna så är ni snälla :(

• Ztella

Besöket på gynakuten resulterade i ett vul där man endast såg en hinnsäck, den stämde i storlek för veckan men annars blev jag inte klokare. Hcg prov är taget och ska tillbaks på måndag för nytt prov. Har fortfarande ont men inte lika som inatt/imorse..

• Ztella
    879214 skrev 2016-03-26 19:51:20 följande:
    Vilken vecka är du i? Kanske för tidigt  att se embryot? Men positivt att hinnsäcken syntes antar jag, ett gott tecken eller?
    5+6 så är tidigt att se nåt mer, läkaren sa att maskinen va uråldrig också. Hon kunde varken säga bu eller bä. Får se vad proverna säger om det ökar eller inte helt enkelt.
Svar på tråden BF november 2016