Inlägg från: Alorac82 |Visa alla inlägg
  • Alorac82

BF november 2016

Hoppar in här också, den andra novembertråden jag har skrivit i verkar ha dött ut lite.
    Jag är v. 7+0 idag, alltid lite kul att byta vecka tycker jag. Det är tredje barnet och det blir en sladdis, våra tjejer är 9 och 11 i år. Än så länge har den här graviditeten varit väldigt annorlunda mot tjejernas. Då spydde jag hela tiden från v.4-de är födda och jag var bara sugen på pizza och godis och andra onyttigheter. Nu är jag bara sugen på grönsaker, bubbelvatten och pastasallad. Och mår bara illa om jag äter choklad eller grejar med kött. Hoppas det är ett bra tecken att det är annorlunda den här gången eftersom jag har haft svår havandeskapsförgiftning med tjejerna som ledde till lite olika komplikationer.

• Alorac82

Var nog lite trött idag på morgonen när jag skrev att jag är i v 7+0.... Jag går in i v 7 idag (eller imorgon) är alltså i v 6+0 idag :)
    Blev tvungen att berätta för chefen idag när hen ville prata om hösten. Jag sa att det är supertidigt och vad som helst kan hända. Hen blev glad att jag berättade så de kan planera redan nu. Och jag kände att det var skönt att berätta så är det gjort.

• Alorac82
    Karolina83 skrev 2016-03-10 14:45:00 följande:
    hehe känner igen det där, jag har två killar sedan tidigare, och väntar nu tredje barnet går i vecka 7 imorgon och har än så länge samma symptom som med killarna, jag är verkligen värsta gottegrisen o har alltid med mig godis och choklad varje dag, men med båda killarna blev jag inte sugen på något sött och var alltid illamående efteråt, köttet var inte heller en utav favoriterna, blev sugen på nyttig mat o grönsaker. som jag aldrig brukar äta haha. Igår var jag på ica och stod o tittade länge på grönsaksavdelning och ville typ köpa massa av grejer, så jag gissar på en kille till.... även om jag så gärna ville ha en tjej. Har alltid drömt om att ha en syster men har bara en brorsa, sen ville jag gärna ha en dotter också ... men :) vi får se, men jag skulle verkligen bli överraskad om det visar sig vara en tjej därinne,hihih 
    Hoppas lite på kille men naturligtvis blir vi glada med vilket som. Jag vill att vi tar reda på könet vid RUL men mannen tycker det är mer spännande med överraskning. Har ju några veckor (månader) på mig att få han att ändra sig.
  • Alorac82

Mina symtom de senaste dagarna (är i v. 6+4 idag) har varit extrem trötthet, somnar så fort jag sätter mig ner, och extrem ilska. Blir jättesur för minsta lilla... Försöker bita mig i tungan så att familjen inte får lida men det är inte lätt.

Berättade för de blivande storasystrarna igår. Stora tjejen grät och undrade varför, hon tänkte inte byta rum eller ta hand om någon skrikande bebis. Hade kanske inte väntat den reaktionen riktigt, men efter vi förklarade att hon varken behövde byta rum eller ta hand om bebis så lugnande hon sig och frågade om hon får designa bebisrummet.

• Alorac82
    Sajocawa skrev 2016-03-14 08:12:40 följande:
    Haha, hur gammal är hon? :D
    Fyller 11 i vår.
  • Alorac82

Idag har jag inskrivning hos barnmorskan. Då känns det mer som att det är på riktigt.... V. 7+0 idag så det känns ändå lite tidigt med inskrivning. Med mina två stora tjejer gjorde jag inte det innan v 10 tror jag.

• Alorac82
    Trasan87 skrev 2016-03-17 17:04:03 följande:

Ni som är gravida med andra barnet eller fler, har ni ringt och bokat inskrivning på Mvc än? Det är väl inte förrens typ v 12 man går dit?

Här där jag bor har de tydligen delat upp inskrivningen i två delar. Jag var på första delen idag (v7+0 enligt mina beräkningar men bm räknade annorlunda och fick v. 6+3). Bm frågade om alkohol/droger/rökning och informerade om vad man ska undvika under graviditeten. Inget nytt så det kändes ganska onödigt tyckte jag. Nästa del av inskrivningen ska jag på om en månad och då ska jag lämna urinprov och de ska ta blodprov och sånt.
  • Alorac82
    Trasan87 skrev 2016-03-23 16:56:56 följande:

Känns som man mår lite för bra, med dottern mådde jag jätte illa mellan v 6-8, nu bara lite smått illamående ibland (V6). Någon mer som mår bättre än förra graviditeten eller upplever ni samma?

Jag spydde hela tiden med mina två tjejer, från v.6 tills de är födda. Den här gången mår jag lite illa på morgonen men behöver sällan kräkas. Det är skönt att slippa det extrema illamåendet jag har haft tidigare men nu oroar jag mig istället om allt är bra.
  • Alorac82
    vanjastina skrev 2016-03-28 17:01:54 följande:

Jag har ett sånt illamående att jag inte vet vart jag ska ta vägen, gick in i vecka 7 idag. Är det någon här som provat Lergigan mot illamående vid graviditet? Jag får ärligt talat panik på att må såhär, jag klarar liksom inte av vardagen. Postafen hjälper inte, jag blir bara jättetrött av dem och då mår jag ÄNNU mer illa

Har du provat sea band? Armband som trycker på en akupunkturpunkt på handleden. Mina tidigare graviditeter har jag kräkts hela tiden, denna grav. har jag mått lite illa och bara kräkts någon gång. Köpte sea band för jag var rädd att det skulle bli kräkfest som tidigare men om det är denna graviditet som är annorlunda med mindre illamående eller om sea banden har fungerat vet jag inte...
  • Alorac82

35 år - Göteborg- Första barnet - BF 2/11

20 år - Norrköping - första barnet - BF 2/11

Alorac82 - 34 år- Ulricehamn- tredje barnet- BF 6/11

preinlal 29 år- Arvika (värmland)- Andra barnet bf 11/11

30 år - Falköping - första barnet - bf 13/11

monn, 29år - Malmö - första barnet - BF 15/11

Vårblomman - 35 år - Västerås - tredje barnet - BF 15/11

36 år - Stockholm - första barnet - BF 19/11

DetLillaLiv - 22 år - Växjö - Andra barnet - BF 19/11

Tussilago89 - 26 år - Vänersborg - BF 20/11

LucianCaesar - 29 - Kungsbacka - fjärde barnet - BF 22/11

mamalolo - 35 år - Stockholm - Tredje barnet - BF 28/11 (ca)

Helen3. - 28år - Stockholm - andra barnet - bf 28/11

22 år - Varberg - första barnet - BF 29/11

879214 - 23 år - Göteborg - andra barnet - BF 29/11

• Alorac82

V10+1 idag. Min jobbarkompis som vet om att jag är gravid tycker att det syns tydligt nu (tredje barnet så man är väl lite uttänjd sen innan) och att det är konstigt att ingen annan har frågat, men de är nog så säkra på att jag var färdig med barnafödande att de inte ens tänker tanken. Jag har ändå berättat att jag köpt alkoholfritt vin när de frågade vad jag skulle dricka förra helgen (de vet att jag gillar att prova viner) utan att de ens höjde på ögonbrynen. Ha ha, de får nog en riktig chock när jag väl berättar eller så är de för finkänsliga för att fråga men det tror jag inte ;)

• Alorac82

Jag lämnar tråden då jag troligen har missfall. Blöder mycket och jag känner att det har gått åt skogen. Ska till bm på måndag och kolla så det inte behövs skrapa eller något sånt. Lycka till med alla november bebisar!

• Alorac82
    879214 skrev 2016-04-15 14:10:23 följande:

Ska du inte göra ett VUL först så du får veta om det verkligen är missfall? Flera hör har ju trott de sen visat sig inte va så. Ta inte ut ngt i förskott. Har du ont? Lycka till hur som helst!

Tack men jag har ont. Och det känns precis som det kändes när livmodern drog ihop sig efter mina snitt. Pratade med bm igår när jag började blöda lite och fick tid på måndag morgon för att se hur det är. Visst finns det en liten liten chans att det ändå går vägen men då får det bli en glad överraskning på måndag istället. Blir det värre med blödningen och smärtan kommer jag naturligtvis åka till akuten.
Svar på tråden BF november 2016