Inlägg från: lindathe |Visa alla inlägg
  • lindathe

BF november 2016

Hej alla!

Hoppar in här hos er.

Jag plussade den 4/3, är någonstans i vecka 7-8 nu. Har inte riktigt koll på sista mensen eller ÄL.

Jag har fått två missfall och ett MA under hösten/vintern. Alla i vecka 6-7.

Den här gången har jag varit till en privatläkare och gjort VUL. Vi såg en liten krumelur ca 2.5 mm och något som han tror var hjärtat.

Fick en ny tid den 12/4, innan dess törs jag inte hoppas på för mycket. Har ni startat någon facebokgrupp? :)

• lindathe

Hittar ingen Facebookgrupp. Finns det någon?

:)

lykken skrev 2016-03-30 15:57:26 följande:

Hej, 

Hoppar också in här! Är i vecka 9 och väntar tredje barnet. Försöker hålla oron borta då jag jag hade mf i vecka 12 förra året. 

Är det någon som stannar här eller hoppar alla över till facebook? :) 

• lindathe

Förstår att den är hemlig, har sökt bland inläggen här men inte hittat något om en grupp. :)

Admin får gärna skriva till mig hur jag gör för att gå med. =)

Lucian Caesar skrev 2016-03-30 18:33:43 följande:

Det finns en fb grupp men den är hemlig... vet inte om vem som helst kan lägga till eller om det bara är admin =)

• lindathe

Hej

Nej, jag har två sedan tidigare. Fick aldrig missfall då, utan det tog sig direkt. Var iofs bara 20 och 27 år då, nu har det snart gått 10 år till, så det kan ju spela in...

Har du barn sedan tidigare?

Dricker inte kaffe, men det för att jag plötsligt inte klarar smaken.

Fick levaxin utskrivet av min gyn då mitt sköldkörtelvärde var lite högt, fick även trombyl utskrivet.

Ja nu får vi verkligen hoppas att det är våran tur. :)

Maria_Mango skrev 2016-03-30 22:17:05 följande:

Hej!

Vi har precis samma story; två missfall och ett MA precis i tidiga veckor. Låt det bli fjärde gången gillt för oss nu!

Har du gjort något annorlunda den här gången? Jag har slutat dricka kaffe och gått hos en akupunktör.

Är det ditt första barn?

• lindathe

Jag vet inte hur högt det var, bara att det var något förhöjt, låg väl precis över gränsen, min läkare kopplade det till mina tidigare missfall.

Anonym (L) skrev 2016-03-31 06:57:35 följande:

Hur högt var ditt sköldkörtelvärde när du fick medicin? :) Oroar mig över att mitt ska ge mig missfall men läkarna säger bara att det är i normalspannet (haft ett MA och ett missfall).

• lindathe

35 år - Göteborg- Första barnet - BF 2/11

20 år - Norrköping - första barnet - BF 2/11

Alorac82 - 34 år- Ulricehamn- tredje barnet- BF 6/11

preinlal 29 år- Arvika (värmland)- Andra barnet bf 11/11

30 år - Falköping - första barnet - bf 13/11

lindathe, 36 år-Avesta -tredje barnet- bf 14/11

monn, 29år - Malmö - första barnet - BF 15/11

Vårblomman - 35 år - Västerås - tredje barnet - BF 15/11

36 år - Stockholm - första barnet - BF 19/11

DetLillaLiv - 22 år - Växjö - Andra barnet - BF 19/11

Tussilago89 - 26 år - Vänersborg - BF 20/11

LucianCaesar - 29 - Kungsbacka - fjärde barnet - BF 22/11

mamalolo - 35 år - Stockholm - Tredje barnet - BF 28/11 (ca)

Helen3. - 28år - Stockholm - andra barnet - bf 28/11

22 år - Varberg - första barnet - BF 29/11

879214 - 23 år - Göteborg - andra barnet - BF 29/11

• lindathe

Ja nu ska vi få våra novemberbebisar :)

Maria_Mango skrev 2016-03-31 20:44:43 följande:

Jag tar också trombyl.

Jag har ett barn sen tidigare, han är 3,5 idag. Men efter det var det svårt tydligen... Men nu så, nu ska det gå! :)

• lindathe
    ALSI skrev 2016-05-18 15:03:22 följande:
    Jag har inte skrivit här tidigare, och tänker inte presentera mig så ingående. Vår resa för att få ett levande barn har varit lång, och i måndags gjorde vi kub och fick en sannolikhet på 1:13. Vår värld rasade också, då jag undrar hur mycket otur två personer kan ha. Med vår kamp känner jag att så länge barnet är levnadsdugligt, vilket den kommer vara om den "bara" har DS, så kommer jag behålla det. Jag skulle få vänta en vecka på att få göra Moderkaksprov, och ville inte ta missfallsrisken, så jag valde att höra NIPT istället. Kommer få svar om ca två veckor. Tänkte att vi skulle få njuta och kunna börja hoppas efter i måndags, och så blev allt bara oroligt av nya anledningar. Jag försöker tänka att det ändå är 92% chans att vårt barn är friskt. Dock kommer jag vara mycket orolig inför RUL, då det var nackspalten som drog upp våra siffror, och det kan tyda på andra saker som är fel.

Även om 1:2 är en dålig siffra, så är det ändå 50% chans att ert barn är friskt! Kub är bara statistik egentligen, och jag erkänner att nu ångrar jag mig lite att jag gjorde det. Var nära att säga nej när BM frågade, men eftersom vi redan begravt ett barn vill jag veta så mycket som möjligt om det i magen! Vet du vad det var som drog upp dina siffror, eller var det kombinationen av blodprovet och nackspalten? Jag är ju något äldre, 31. Hoppas på goda besked för både er och oss!
    Hej ALSI, 
    Hur går det för er? Fått svar på NIPT-testet?
    Jag känner igen dig från en annan grupp. Visste inte att du också har BF i november, grattis till graviditeten, hoppas verkligen det går bra den här gången. 
    Vår bebis har BF 16/11. Efter tre missfall har jag äntligen börjat andas ut lite när jag nu kommit in i vecka 17. :)
Svar på tråden BF november 2016