Inlägg från: Maria_Mango |Visa alla inlägg
  • Maria_Mango

BF november 2016

Hej!

Hoppar med stor förväntan in i tråden. Det här är min fjärde graviditet efter att min son föddes -12. Alla de tidigare har slutat med missfall med nu har jag bestämt mig för att det ska lyckas!

BF 28/11.

Grattis till allas graviditeter!

• Maria_Mango
    Ztella skrev 2016-03-24 17:15:00 följande:

Ska jag vara orolig, gjorde ett digitalt clearblue och fick 2-3 igen. 5+4 idag borde det inte visa 3+? Eller kan det variera om det är morgonurin eller inte?

Lägg väldigt lite vikt kring de där veckoindikatorerna. De är inte att lita på. Gjorde mig fullkomligt galen och ruinerad förut. De kan visa väldigt olika på olika tider på dygnet och också olika dagar.

Så bästa är att strunta i dem helt! Vilket är svinsvårt, jag vet...
  • Maria_Mango

Är det någon mer än jag som svettas på nätterna? Jag vaknar flera gånger per natt skyblöt. Som när man är sjuk. Blir många lakansbyten här...

Är det ens ett gravidsymptom? Kanske är nån annan anledning?

• Maria_Mango
    lindathe skrev 2016-03-30 14:17:16 följande:

Hej alla!

Hoppar in här hos er.

Jag plussade den 4/3, är någonstans i vecka 7-8 nu. Har inte riktigt koll på sista mensen eller ÄL.

Jag har fått två missfall och ett MA under hösten/vintern. Alla i vecka 6-7.

Den här gången har jag varit till en privatläkare och gjort VUL. Vi såg en liten krumelur ca 2.5 mm och något som han tror var hjärtat.

Fick en ny tid den 12/4, innan dess törs jag inte hoppas på för mycket. Har ni startat någon facebokgrupp? :)

Hej!

Vi har precis samma story; två missfall och ett MA precis i tidiga veckor. Låt det bli fjärde gången gillt för oss nu!

Har du gjort något annorlunda den här gången? Jag har slutat dricka kaffe och gått hos en akupunktör.

Är det ditt första barn?
  • Maria_Mango
    lindathe skrev 2016-03-30 23:12:48 följande:

Hej

Nej, jag har två sedan tidigare. Fick aldrig missfall då, utan det tog sig direkt. Var iofs bara 20 och 27 år då, nu har det snart gått 10 år till, så det kan ju spela in...

Har du barn sedan tidigare?

Dricker inte kaffe, men det för att jag plötsligt inte klarar smaken.

Fick levaxin utskrivet av min gyn då mitt sköldkörtelvärde var lite högt, fick även trombyl utskrivet.

Ja nu får vi verkligen hoppas att det är våran tur. :)

Jag tar också trombyl.

Jag har ett barn sen tidigare, han är 3,5 idag. Men efter det var det svårt tydligen... Men nu så, nu ska det gå! :)
  • Maria_Mango

Är det nån mer än jag som är helt megauppsvullen i magen? Min mage är stor och hård som en ballong. Kan inte knäppa några av mina brallor. Sjukt att vilja ha mammabrallor i vecka 6...

Nån som minns när det försvinner? Alltså innan "riktiga" magen kommer. Eller går det där ihop lite när det inte är barn nummer 1?

• Maria_Mango
    idetenklabordetvackra skrev 2016-04-01 08:09:26 följande:

Jag ser ut som en ballong kan inte ha några tröjor alls förutom några lösa skjortor & tunikor..alla byxor klämmer så går mest i legging lr träningsbyxor..känner mig så snygg haha det är mitt första barn och jag är i v8

Haha, skönt att vi är två! Jag har tagit en gummisnodd som jag sätter fast i knapphålet på jeansen och sen fäster på knappen. Sen tar jag ett linne över. INTE snyggt eller bekvämt....hahaha.
  • Maria_Mango
    mamalolo skrev 2016-04-01 18:06:15 följande:

Tack fina ni för pepp! Det är svårt att förklara men det har verkligen känts från första början att det inte riktigt tagit sig fullt ut. Så jag är rätt övertygad om att det är kört. 

@vanjastina Hur utvecklade det sig sen? Hur lång tid till att det kom rent blod? Jag har massa blodblandade flytningar nu. Sköter kroppen det hela själv eller bör man kontakta gyn?

Kramar till dig! Jag tycker du ska ringa och prata med en barnmorska, då får du svar på alla frågor och känner dig förhoppningsvis lite lugnare. Och går det inte den här gången så kanske nästa! Jag vet precis hur du känner och ovissheten är värst. Kram!
  • Maria_Mango
    Anonym (30/11) skrev 2016-04-02 08:42:40 följande:

jag lämnar tråden, har tyvärr fått missfall.. kram på er och lycka till <3

Stor kram till dig!
  • Maria_Mango

puh.. ja brukar de vara såhär första barnet ? kanske lugnar ner sig senare och den riktiga magen får komma fram ..[/quote]

Jag tror nog att det är fullt normalt! :) För mig la det sig efter ett tag förra gången och sen kommer "riktiga" magen. Och då är det inte samma uppsvällda känsla. Iaf inte i början. Men det är ju olika för alla såklart!

Bra tips om brallorna! Jag köpte faktiskt ett par mammabrallor igår på hm. Helt sjukt att göra det så tidigt, men jag ska ut och resa och då kändes det som skönaste alternativet. Och oj vad skönt det var! Mjuka som tusan och sitter inte åt nånstans.

• Maria_Mango
    879214 skrev 2016-04-03 07:55:37 följande:

Jag är i v 6 och får ibland kraftig mensvärk (+ illamående så känns som ja vill spy av smärta), men efter att ha vart på toa o gjort nr 2 så försvinner den där kraftiga mensvärken, efteråt har jag bara svag mensvärk typ molvärk, himla konstigt tkr jag, någon som haft likadant? Det är mensvärk och inte "toanödig-ont" jag har, känner skillnad på det där i vanliga fall.

Kan det inte vara "tarmont" ändå? Nedre tarmarna liksom? De svullnar ju upp under den tidiga delen av graviditeten. Och det kan säkert bli smärta på nåt sätt. Om det försvinner av nummer 2 är det nog ingen fara hursomhelst!
  • Maria_Mango
    Lurefix skrev 2016-04-11 19:17:48 följande:

Lämnar tråden då vårat barn inte längre visade någon hjärtaktivitet på ul hos bm. Både jag och min partner är helt knäckta och befinner oss i stor sorg. Önskar er alla ett stort lycka till

Men nääääää! Stackars er! Tusen kramar och kärlek och styrka till er i den här svåra tiden.
  • Maria_Mango

Jag är i vecka 7+3 och såg ett pickande hjärta häromdagen! <3. Underbar känsla, men eftersom jag har mångs mf i bagaget kan jag såklart inte slappna av. Men går hos en ljuvlig doktor och får komma tillbaka igen om två veckor.

Jag måste ha mammabrallor redan. Doktorn påpekade att min livmoder var stor och syntes tidigt (alla blev lite nervösa för tvillingar där ett tag...). Försöker ha pösiga kläder över, men tror att kollegor anar.

Jag mår illa till och från. Ganska rejält ibland men inte så jag kräks tack och lov. Annars är jag dödstrött och kan inte hålla mig från att gäspa rakt ut ibland.

En sak som är annorlunda den här gången är att jag kan dricka kaffe. Jag dricker bara koffeinfritt men förra gången kunde jag inte ens se åt en mugg. Annars liknar den hör graviditeten den förra; citrusfrukter och djungelvrål...det är det som står högst på min lista.

Hur mår ni? Har ni cravings?

• Maria_Mango
    Alorac82 skrev 2016-04-15 13:58:11 följande:

Jag lämnar tråden då jag troligen har missfall. Blöder mycket och jag känner att det har gått åt skogen. Ska till bm på måndag och kolla så det inte behövs skrapa eller något sånt. Lycka till med alla november bebisar!

Stackars dig!!! Stor kram!
  • Maria_Mango
    879214 skrev 2016-04-15 11:20:03 följande:

Är det bara jag som inte är svullen? Var det runt BIM har jag för mig men nu är jag lika smal som vanligt (alltid varit pinnsmal). Något fel på mig? Eller ngn mer "osvullen"? Har inte heller ömma bröst men kanske för jag har så små? Mår däremot illa o kräks ibland. Har en äckelkänsla i halsen. Tvingar i mig lite knäckebröd, näringsdryck, glass, turkisk peppar o saft men ibland kmr de tyvärr upp lika fort. Blää alltså.

Njut av din smala mage så länge du kan! :) Du kommer ju få mage ändå, bara lyxigt att slippa svullet. :)

Jobbigt med illamåendet däremot, stackars dig. Jag mår illa, men kan äta det mesta iaf.
Svar på tråden BF november 2016