Inlägg från: boniish |Visa alla inlägg
  • boniish

BF november 2016

Hoppar in.

Plussade nyligen & är i v 6 (5+4) första barnet & har försökt några år fick ett missfall förra året så hoppas detta håller sig denna gången. Hur mår ni under graviditeten ? & grattis till er

• boniish
    Kärlekövervinnerallt skrev 2016-03-31 19:05:11 följande:
    Kan någon lägga till mig?

Kärlekövervinnerallt 30 år. Första barnet. BF 21/11
    26år-Kalmar-första barnet- BF 25/11
  • boniish
    879214 skrev 2016-03-31 17:49:07 följande:

alltså någon mer än jag som inte känner sig gravid? jag kan inte tänka mig att det finns något i mig... känner mig som vanligt :S är i v 6.

Har du kollat ännu? Är oxå i v 6 känner växtvärk endast dagligen , så jobbig & ont i ryggen o flygningar annars inget annat .
  • boniish
    idetenklabordetvackra skrev 2016-04-01 08:09:26 följande:
    Jag ser ut som en ballong kan inte ha några tröjor alls förutom några lösa skjortor & tunikor..alla byxor klämmer så går mest i legging lr träningsbyxor..känner mig så snygg haha det är mitt första barn och jag är i v8
    Samma här är i v 6 & kan inte ha byxor alls överhuvudtaget .. Hur mår du annars ?
  • boniish
    idetenklabordetvackra skrev 2016-04-01 10:13:02 följande:
    vissa dagar mår jag kanon sen kmr de 1-2 dagar då ja mår som en påse skit..bara sover och plågas av ett sjukt illmående,,fryser som en tok då oxå.. hur har du de ?:) ska köpa kläder ihelgen för börjar nytt jobb på måndag o kan inte gå runt så här längre haha
    Vad jobbigt du har de hoppas de försvinner snart. Ja har växtvärk konstant som är så jobbigt & gör ont emellan åt och gör så man blir orolig
  • boniish
    Helen3 skrev 2016-04-01 15:19:10 följande:
    Det behöver inte betyda något men ring 1177 för säkerhetsskull! Håller tummarna för dig! Är i v 6 jag också, 5+3 idag.
    Oxå i v 6 hur mår du? Första barnet ?
  • boniish
    Helen3 skrev 2016-04-01 17:44:00 följande:
    Jodå, kissar ofta, varit lite illamående hittills men spydde skum imorse och behövt äta hela dagen så nu är det igång antar jag! Ömma och svullna bröst och ont i bröstvårtorna. Lite trött och molvärk, hugger till när jag reser mig för fort eller hostar men annars så :) själv då?

Nej det är mitt andra, ditt då?
    Jaha hoppas allt gör bra ..hugger när ja reser mig fort,ömma bröst & molvärk hela tiden . De är mitt första.
  • boniish

Hallo !

Är i vecka 8 & var på ultra i måndags för att kolla att allt var bra. Såg när hjärtat slog och allt såg bra ut. Men ändå är ja orolig efter ja såg de ibland då ja mår dåligt i magen & känns som ja vill kräkas ibland . Har magkatarr tror ja, annars lite vimsig i huvudet känns de som. Kan inte äta min egna mat men allt måste va köpt för ja ska kunna äta haha. Trött hela tiden. Undra om allt står okej till .

• boniish
    879214 skrev 2016-04-15 10:29:35 följande:

Gjorde du UL eller VUL?:)

Vul gjorde ja
  • boniish
    Maria_Mango skrev 2016-04-15 11:01:24 följande:

Jag är i vecka 7+3 och såg ett pickande hjärta häromdagen! <3. Underbar känsla, men eftersom jag har mångs mf i bagaget kan jag såklart inte slappna av. Men går hos en ljuvlig doktor och får komma tillbaka igen om två veckor.

Jag måste ha mammabrallor redan. Doktorn påpekade att min livmoder var stor och syntes tidigt (alla blev lite nervösa för tvillingar där ett tag...). Försöker ha pösiga kläder över, men tror att kollegor anar.

Jag mår illa till och från. Ganska rejält ibland men inte så jag kräks tack och lov. Annars är jag dödstrött och kan inte hålla mig från att gäspa rakt ut ibland.

En sak som är annorlunda den här gången är att jag kan dricka kaffe. Jag dricker bara koffeinfritt men förra gången kunde jag inte ens se åt en mugg. Annars liknar den hör graviditeten den förra; citrusfrukter och djungelvrål...det är det som står högst på min lista.

Hur mår ni? Har ni cravings?

Hoppas det går bra med denna graviditet & ingen MF. Har ett i bagaget sen tidigare & detta blir min första graviditet och hoppas de går bra denna gången . Är orolig & skulle börja med insemination då ja & mannen hade svårt & bli gravid. Nu skulle vi börja & blev plötsligt gravid ! Men orolig ! Mår dåligt emellan åt , inga sug på något eller liknande förutom att ja har svårt & äta egen lagad mat har ja märkt. Känner mig sjuk typ & trött
  • boniish
    idetenklabordetvackra skrev 2016-04-16 09:26:28 följande:
    Haha jag har haft likadant med maten , jag vill bara ha färdig köpt mat.. Vi äter sällan sånt men nu nomnom jag skulle kunna åka o köpa en färdig rätt,plocksallad donken pizza lr vad som när som helst ???? hoppas de går över snart haha
    Hehe Gud va jobbigt när allt ska köpas haha. Hur långt är du? Hur mår du utöver annars ? Ja blir så orolig eftersom ja har försökt i 2år med min man & lyckades en gång & fick MF & nu efter 1år gravid igen så blir ja orolig men va på vul 7+3 & såg ett tickande hjärta & allt var som de skulle. Är i vecka 9 idag !
    Ska på semester idag till Tyskland så ska gå kolla där oxå i veckan tänkte ja. Dem är bäst jämfört med Sverige & kontroller
Svar på tråden BF november 2016