Inlägg från: MamiFrench |Visa alla inlägg
  • MamiFrench

BF november 2016

Hej tjejer, hoppar in här. Plussat och väntar fjärde barnet. Dock 6:e graviditeten då jag gjorde en abort förra året och har haft 1 utomkveds tidigare- får därför göra tidigt vul i v.7- längtar sååååå! Har ont i ligamenten vid hastiga rörelser eller när jag vrider mig på natten, är i vecka 4+2. Hur har ni det?

• MamiFrench
    Maria_Mango skrev 2016-03-24 15:40:09 följande:

Hej!

Hoppar med stor förväntan in i tråden. Det här är min fjärde graviditet efter att min son föddes -12. Alla de tidigare har slutat med missfall med nu har jag bestämt mig för att det ska lyckas!

BF 28/11.

Grattis till allas graviditeter!

Så kul! Jag har bf 27 november, mitt fjärde barn.
  • MamiFrench
    Matl skrev 2016-03-27 11:21:15 följande:

Här välkomnar vi vecka 7 idag då.. inget speciellt hemskt illamående än *peppar peppar*. Det är det jag går runt och gruvar mig för...vet att det slog till ganska kraftigt vid vecka 9 eller så sist med mina andra två. Får väl se hur det blir denna gång Annars är det samma symtom som förut....extremt ömma bröst som växt, molvärk som kommer och går, kissar ofta, trötthet... hur mår ni andra?

Glad Påsk förresten på er!

Samma här, går nästan och hoppas på illamående för just nu har jag "bara" ömma bröst och fruktansvärd trötthet- går in i 5+0 imorgon.
  • MamiFrench
    mamalolo skrev 2016-03-30 08:03:59 följande:

Tog nytt CB digital-test idag och får fortfarande 2-3 v. :( Hade verkligen hoppats på 3+ då jag enligt beräkningarna hade ÄL 6 mars, plussade 18 mars och borde vara i 5+3 nu. Minns inte att jag oroade mig på detta vis under mina tidigare två graviditeter. Det var visserligen rätt många år sedan men har för mig att jag plussade tydligare då + fick starka utslag på graviditetstest. 

Jag hade äl den 7 mars, fick plus på bim -2 och testade sen med cb digital i måndags på 5+0 (har lutealfas på 16 dagar) och fick 2-3 veckor- vilket borde vara rimligt. Tänkte testa på måndag igen och hoppas innerligt att jag får 3+. Har nämligen knappt något illamående, bara lite ömma bröst.

Jag tror du får 3+ bara du väntar några dagar, cb visar 3+ när man har nivåer av hcg på över 2000. Och går man efter denna tabellen så borde ju de flesta få 3+ först på dag 24 efter äl. Håller tummarna för oss båda!
  • MamiFrench
    mamalolo skrev 2016-03-30 08:33:22 följande:

Åh, jag hoppas det. Så svårt när en vill gå in i identiteten att vara gravid men inte vågar. 

Åh jag håller med dig, detta är vårt fjärde barn men helt plötsligt kommer jag inte alls ihåg hur de var i början av de andra graviditeterna. Känns som att man analyserar minsta lilla tecken hehe. Har dock ett vul inbokat om 2v då jag har haft ett utomkveds sen tidigare, och då hoppas jag verkligen vi får se ett litet hjärta som slår.
  • MamiFrench
    nyckelpiga80 skrev 2016-04-01 06:07:17 följande:

Tänkte jag skulle lägga upp mitt UL.

Svindlar fortfarande när jag tänker på lilla mini där inne.

Är just nu i vecka 10 (9+2)

BF November-16
    Åh vilken fin bild på er lilla skatt, måste kännas fantastiskt!

Jag mår väldigt illa på förmiddagarna, men blir faktiskt bättre framåt kvällen. Fortfarande ömma bröst och de har tydligen blivit väldigt mycket större haha. Var på gymmet idag och fick knappt på mig träningsbh.

En annan fråga som jag funderar på, sen förra barnet har jag lagt in implantat i brösten och funderar på hur det går med amningen- något som har erfarenheter? Vill så gärna kunna amma...
  • MamiFrench
    Helen3 skrev 2016-04-01 15:19:10 följande:
    Det behöver inte betyda något men ring 1177 för säkerhetsskull! Håller tummarna för dig! Är i v 6 jag också, 5+3 idag.
    Håller med föregående, ring så du iallafall kan få ett vul eller ett blodprov.
  • MamiFrench

Jag har implantaten bakom bröstmuskeln, jag tänkte att det inte skulle bli fler barn...men nu står vi här haha.

• MamiFrench
    Belly skrev 2016-04-01 16:44:47 följande:

Ja men vad bra! Bakom bröstmuskeln är det som är bäst vid amning! :)

Håller tummarna då ????
  • MamiFrench
    mamalolo skrev 2016-04-01 14:39:58 följande:

Nu kom mensvärk +småblodiga flytningar (beklagar detaljer) så det ser mörkt ut. Får ta nya tag senare. 

Åh så tråkigt!!!
  • MamiFrench

Fick 2-3 v på cb digital i måndags (vecka 5+0) och idag på eftermiddagen fick jag 3+ (vecka 5+4). Vet att man inte kan vara säker på någonting, men det kändes ändå som en lättnad, plus att illamåendet har tilltagit rejält. Vill så gärna att mini ska stanna i magen. Får vänta otåligt på vul som är inbokat den 13:e.

• MamiFrench
    AnnaLainen skrev 2016-04-02 11:32:06 följande:

Hej. Hoppar in här då jag plussade för över en vecka sen. Och enligt sista mens så är bf 30 november. Har svårt att ta in detta då vi försökt ett tag och jag opererades för ett utomkvedshavandeskap i juli förra året där de fick ta bort min högra äggledare. Fick även ett jätte tidigt missfall i januari.

Är 35 år och har två äldre barn sen tidigare så detta blir sista och tredje gången gillt om allt går som det ska. En liten "sladdis" och min sambos första barn.

Mycket oro och jag slits mellan hopp och förtvivlan. Har dock inga "symptom " på att något skulle vara fel. Lite vanliga graviditets symptom så som spända och ömma bröst,trötthet och en massa kissande.

Ska göra ett tidigt ultraljud för att se att det sitter som det ska och förhoppningsvis kan då saker och ting bli lite mer "verkliga". Och jag kan bli lite lugnare. Men förmodligen hittar jag nåt nytt att lida i då. Haa haa. Håller iallafall tummarna för att detta ska gå bra nu. Kram på er

Så kul, stort grattis! Jag har också fått operera bort min högra äggledare vid ett utomkveds- så skönt att få det tidiga ultraljudet bara för att se att de är där det ska vara.
  • MamiFrench

Jag fick mina två första barn på bf, blev lagom förvånad när jag gick över 14 dagar med tredje barnet.

Jag har tidigt vul v.7 sen inskrivning v.11 och läkarbesök+(v)ul v.12 känns dock som en evighet dit... Vecka 6+0 imorgon.

• MamiFrench
    frkvilljunu skrev 2016-04-03 18:16:32 följande:

Bokar BM KUB?

eller blir inskrivningen i typ samma tid?

BM bokade tid till mig när jag ringde och bokade tid för inskrivning, läkartider verkar det nämligen inte finnas så gott om där jag bor.
  • MamiFrench

Hej tjejer, jag har mått så dåligt senaste veckan. Har tillbringat större tiden i sängen och det enda jag har fått i mig har varit frukt. Började med Postafen igår och tycker att den tar bort udden av illamåendet, så jag kan jobba iallafall. Berättade för chefen som blev glad men överraskad, berättade även för min närmsta kollega som inte tog emot de lika bra eftersom de själva har försökt länge. Sa dock att jag har förståelse för det, men ändå tufft att se henne så ledsen.

Och idag var vi på Vul och fick se lilla mini, hjärtat slog och det såg "så perfekt ut som det kan vara" som läkaren själv sa. En otrolig lättnad! Funderar på när vi ska berätta för syskonen, hur tänker ni andra?

• MamiFrench

Fjärde barnet och går in i vecka 12 på söndag, inte en tillstymmelse till mage. Är dock hyfsat vältränad denna gången till skillnad från tidigare graviditeter. Fick se lilla mini i vecka 7 och om två veckor är det dags igen- längtar!

Svar på tråden BF november 2016