Inlägg från: Gravid med PCOS |Visa alla inlägg
  • Gravid med PCOS

BF november 2016

Hej tråden!

Är i vecka 9 (ca 8+3) efter att ha genomgått ett fördröjt missfall som stöttes ut vid nyårsskiftet men fick reda på att embryot inte utvecklades redan 2 månader innan utav läkare. I februari var mensen tillbaka igen och lyckades bli gravida igen på första försöket vilket känns otroligt med tanke på hur mycket vi kämpat/kämpar för att bli gravida då jag lider utav PCOS. Är det någon annan där ute som är gravid med PCOS eller har varit med om ett 'fördröjt missfall'?

• Gravid med PCOS
    Malva2015 skrev 2016-04-02 18:23:38 följande:
    Hej, jag hade ett MA i på julafton. Såg hjärtat slå i v 6 men den dog däromkring . Upptäckte det i v 10 och fick piller med hem. Nu är jag i v 7+4 och oroar ihjäl mig.

Vad är sjukdomen du har?
    Malva2015 skrev 2016-04-02 18:23:38 följande:
    Hej, jag hade ett MA i på julafton. Såg hjärtat slå i v 6 men den dog däromkring . Upptäckte det i v 10 och fick piller med hem. Nu är jag i v 7+4 och oroar ihjäl mig. 

Vad är sjukdomen du har?

Hej och tack för svar!

Jag beklagar förlusten. Jag fick även reda på det precis som du runt vecka 6-7.. Sen dröjde det som sagt ca 2 månader för kroppen att stöta ut det. Jag valde att inte ta några piller utan ville prova på naturlig väg även om det kändes som evigheter. 

Jag oroar mig också oerhört mycket och jag antar att det blir värre då man vill det så gärna..

PCOS (Polycystiskt-ovarialsyndrom) innebär egentligen att kvinnan domineras utav det manliga hormonet testosteron vilket gör att det blir obalans i hennes kropp, dvs en hormonrubbning, som bland annat kan göra så att äggen inte mognar och lossnar vilket med andra ord innebär att man inte har någon ägglossning överhuvudtaget. Mensen blir oftast oregelbunden och kan i många fall utebli helt och hållet i månader och till och med år (beroendes på hur kraftig rubbningen är). Man kan även få andra fysiska/ytliga besvär som ökad hårväxt i tex ansikte samt acne. Man har också väldigt lätt för att gå upp i vikt och speciellt runt buken. 

www.1177.se/Ostergotland/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Polycystiskt-ovarialsyndrom---PCOS/

Svar på tråden BF november 2016